|

روایت بیست و سومین نماز جمعه شهر امید

اول خودمان به تقوایی که توصیه می‌کنیم، عمل کنیم

بیست و سومین روایت امام جمعه شهر امید در ادامه بحث قیام عاشورا را بخوانید.

امام جمعه شهر امید در ابتدای خطبه های دوم نماز، و در ادامه بحث قیام عاشورا گفت : لازم است در روز هفتم محرم، به مبنای دستور ظالمانه ابن زیاد به عمربن سعد برای اقدام غیر انسانی بستن آب بر امام حسین (ع) و یارانش بیشتر بپردازیم، آنجا که ابن زیاد برای توجیه این اقدام ظالمانه بر اساس جریان تحریف شده‌ای به نقل از معاویه چنین می گوید : «میان آب و حسین مانع شوید تا قطره‌ای از آن آب ننوشد و با تشنگی کشته شود همان گونه که با امیرمومنان عثمان ابن عفان چنین کردند.»

این همان روایت مجعول و تحریف شده و دروغی است که بر امام علی (ع) بستند که در تشنگی و قتل عثمان نقش داشته و اکنون باید انتقام آن از فرزندش گرفته شود. حال آنکه بر اساس آنچه در بسیاری از منابع اهل سنت نیز آورده شده علی و فرزندانش با تلاش فراوان در جریان محاصره عثمان به او آب رساندند.

حجت الاسلام منصف ادامه داد : تبلیغات دروغ و روایات فراوانی که با زور و پول معاویه جعل شده بود، اساس و پایه آب بستن بر سیدالشهدا شد، گریه بر تشنگی حسین (ع) کافی نیست، لعن بر ظالمانی که چنین کردند گره از کاری باز نمی‌کند، لازم است مراقبت کنیم گرفتار جریان دروغ و تحریف نشویم. شیعه و پیرو واقعی حسین(ع) لازم است در برابر وارونه نشان دادن واقعیت بایستد.

امام جمعه شهر امید در بخش دیگری از سخنانش گفت : در تمام خطبه های نماز جمعه، خود و دیگران را به تقوا توصیه می کنیم، توصیه ای که باید قبل از مردم به آن مقید باشیم. خدای ناکرده اگر منِ امام جمعه حرف نادرست و بی اساسی زدم یا اتهام ناروایی به کسی وارد کردم و اصلاح نکردم یا پوزش نخواستم، توصیه ام به تقوا را دیگر کسی نمی شنود، توصیه ام به عمل صالح را کسی باور نمی کند. آنجاست که منِ طلبه مدعی دینداری بزرگترین ضربه را به باور و اعتقاد دینی مردم می زنم. آن وقت می گوییم چرا مردم فاصله گرفته اند و حرف هایمان کوچکترین تاثیری ندارد!

حجت الاسلام منصف ضمن ابراز تسلیت و همدردی با خانواده های مصیبت دیده در سیل اخیر افزود: گفته می شود بلایای طبیعی در شکل های مختلف آن، تهدیدهای جدید و جدی برای امنیت ملی هستند، برنامه ریزی و اقدام عملی و نه شعار و حرف برای کاهش تبعات این حوادث باید جزء اولویت های هر حاکمیت کارآمدی قرار گیرد.

وی در ادامه خطبه های نماز با گرامیداشت روز خبرنگار و یادآوری شهادت مظلومانه خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و هشت نفر از اعضا کنسولگری ایران به دست تروریست های طالبان، گفت : به سهم خود دست و قلم خبرنگاران شریف و دلسوزی را که با کمترین حقوق و مزایا و بیشترین خطر و گرفتاری در این زمانه عجیب به فعالیت حرفه ای خود مشغولند می بوسم و از رئیس محترم قوه قضاییه درخواست می کنم به مناسبت هفده مرداد و در روز خبرنگار دستور فرمایند زمینه آزادی یا بخشش خبرنگارانی که به دلیل انجام رسالت شغلی خود گرفتار شده اند ، فراهم شود.

امام جمعه شهر امید در پایان سخنان خود گفت : در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم ها بیش از هر زمانی نیاز به کارآمدی و روش های عاقلانه برای اداره کشور داریم. امروز بحث حضور این جناح و آن جناح نیست، توجه عملی و جدی به ضرورت حضور دانایان در راس مدیریت کشور است. ضمن آنکه از دولت محترم درخواست می کنم واقعیات مذاکرات جدید برای احیا برجام را شفاف و دقیق برای اطلاع مردم منتشر کنند تا حقانیت ایران و سنگ اندازی های طرف مقابل برای مردم نیز مشخص شود.

از خداوند بزرگ توفیق مان در خدمتگزاری به این مردم صبور و نجیب و همچنین خدمتگزاری واقعی به آزادی، حقیقت و عدالت را خواستارم.

خودم و شما را به مدارا، رحم و مروت و انصاف با یکدیگر توصیه می کنم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها