|

ضرورت وجود یک ایرلاین اختصاصی برای کلان شهر اصفهان

شهر اصفهان سومین کلان شهر ایران با قدمتی بسیار زیاد است. این شهر در مرکز ایران قرار دارد همین امر باعث شده است در مسیر بسیاری از مسافران قرار داشته باشد و برای رفتن به هر شهری از آن عبور کنند. جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی، پزشکی زیبائی و پاکیزگی شهر در ایران زبانزد است.

سعید روانفر-کارشناس گردشگری: شهر اصفهان سومین کلان شهر ایران با قدمتی بسیار زیاد است. این شهر در مرکز ایران قرار دارد همین امر باعث شده است در مسیر بسیاری از مسافران قرار داشته باشد و برای رفتن به هر شهری از آن عبور کنند. جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی، پزشکی زیبائی و پاکیزگی شهر در ایران زبانزد است. 

اصفهان با دارابودن بیمارستانها و کادر پزشکی متخصص و منطقه تخصصی شهرک سلامت، برای کشورهای همسایه می‌تواند مقصد مناسبی برای توریست سلامت باشد و امکان پیشرفت خوبی در این زمینه دارد. با توجه به اینکه توریست سلامت می تواند سه برابر یک گردشگر عادی ارز وارد کشور کند، سودآوری این بخش بسیار مطلوب خواهد بود.برای گسترش گردشگری در شهر اصفهان، اقدامات متعددی می‌توان انجام داد. به عنوان مثال، ایجاد تورهای فرهنگی با همکاری راهنمایان محلی و ارائه تجربیات شخصی و فرهنگی به گردشگران می‌تواند آنها را به شهر اصفهان جذب و علاقه‌مند کند. همچنین، توسعه برنامه‌های ویژه برای جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی و پزشکی و ترویج آنها به عنوان مقصد گردشگری می‌تواند جذابیت شهر و تعامل بین مردم محلی و گردشگران را افزایش دهد. ترویج اطلاعات آنلاین درباره جاذبه‌های گردشگری اصفهان و ایجاد یک پلتفرم مجازی برای ارتباط با گردشگران نیز می‌تواند به بهبود تجربه آنها در شهر کمک کند و تعداد بازدیدکنندگان را افزایش دهد.

برای سفر به اصفهان راه های زیادی وجود دارد که یکی از آنها سفر هوایی می باشد که با وجود فرودگاه بین المللی شهید بهشتی امکان پذیر شده است. این فرودگاه دارای امکانات متنوع و مختلفی می‌باشد. همچنین دارای دو ترمینال داخلی و خارجی می‌باشد که در حال حاضر هر دو ترمینال مشغول به کار هستند. امکانات رفاهی این فرودگاه در حد قابل قبول و استانداردی قرار دارد که باعث راحتی و آسایش مسافران شده است اما جای خالی ایرلاین اختصاصی اصفهان حس می‌شود.ایجاد یک ایرلاین اختصاصی در اصفهان نیز یکی از اقدامات مهمی است که می‌تواند به امر مهم جذب گردشگر و توسعه گردشگری کمک کند. وجود یک ایرلاین اختصاصی فرودگاهی در کلان شهری مثل اصفهان باعث رشد و شکوفایی هرچه بهتر در زمینه‌‌های زیر می‌شود:

•افزایش سطح خدمات: با فراهم آوردن ایرلاین اختصاصی، سطح خدمات و امکانات فرودگاه می‌تواند بهبود یابد و به مسافران خدمات با کیفیت‌تری ارائه شود.

•توسعه تجربه مسافران: ایرلاین اختصاصی می‌تواند با  ارائه خدمات ویژه در سالن‌های انتظار، ویژگی‌های لوکس در هواپیماها و امکانات دیگر که به مسافران امکان انتخاب برنامه‌های سفر با کیفیت را می‌دهد، باعث توسعه تجربه مسافران شود.

•تسهیلات بیشتر برای هواپیماها: ایرلاین اختصاصی می‌تواند تسهیلات بیشتری برای پارک و توقف هواپیماها در فرودگاه فراهم کند که می‌تواند به بهره‌وری و کارایی افزوده شود.

•مدیریت بهتر ترافیک هوایی: با اختصاص منابع بهتر به هواپیماها و ارتقاء فراهم آوردن تسهیلات برای آن‌ها می‌توان ترافیک هوایی را کاهش داد و به بهره‌وری فرودگاه کمک کرد.

•جذب سرمایه‌گذاری: ایجاد ایرلاین اختصاصی می‌تواند باعث جذب سرمایه‌گذاری شود، چرا که شرکت‌های هواپیمایی و مرتبط ممکن است به عنوان همکاران استراتژیک در این پروژه شرکت کنند 

•سازگاری با استانداردهای بین‌المللی: ایرلاین اختصاصی می‌تواند به فراهم کردن خدمات با استانداردهای بین‌المللی هوانوردی کمک کند، که این مسئله می‌تواند بازار بین‌المللی را نیز برای شهر جذابتر کند.

•افزایش تعداد پروازهای مستقیم: ایرلاین اختصاصی اصفهان می تواند با برقراری پروازهای مستقیم به شهرها وکشورهای مختلف، تردد گردشگران را به این شهر آسان‌تر کند. 

مشکلاتی که یک گردشگر ممکن است در ورود به اصفهان با آنها روبرو شود عبارتند از:

•ویزا و مدارک ورودی

•ترتیبات فرودگاهی

•مشکلات زبانی

•تسهیلات فرودگاهی

•مسائل امنیتی

جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان فعالیت رسمی خود را از اول تیرماه سال ۱۳۹۸ آغاز و به تازگی با بهره برداری آژانس مسافرتی آسمان هفتم در جهت حل این مشکلات اقدام نموده است؛ برخی از ویژگی‌ها و خدمات مهم این جایگاه به شرح زیر است:

این جایگاه با مساحت تقریبی ۲۰۰۰ متر و با ظرفیت سالانه ۳۰۰.۰۰۰ نفر طراحی شده و شامل بخش اداری، لابی و فضای انتظار، فروشگاه و کافی شاپ، کلینیکال روم، فضای نگهداری کودک، مترجم با زبان دلخواه، امکان اجاره خودرو با و یا بدون راننده، نمازخانه، پارکینگ خودرو خصوصی و ... راه‌اندازی شده است.

این جایگاه خدمات و سرویس های خود را به صورت همزمان به مسافران ورودی و خروجی در پروازهای داخلی و بین المللی ارائه می‌کند. مسافران CIP در پرواز ورودی به فرودگاه بین‌المللی اصفهان، به محض فرود هواپیما و در مقابل پلکان مورد استقبال کارشناس تشریفات فرودگاه اصفهان قرار گرفته و با خودرو ویژه به جایگاه CIP منتقل می‌شوند. مسافران ورودی CIP به محض ورود به جایگاه مورد استقبال مهماندار قرار گرفته و از آنها پذیرایی می‌شود و در همین حین فرایند دریافت بار از شرکت هواپیمایی مربوطه توسط کارکنان جایگاه انجام شده و مسافران به محض خروج و در محل سوار شدن به خودرو برای ترک فرودگاه بار خود را دریافت خواهند کرد. مسافران CIP در پرواز خروجی از فرودگاه بین المللی اصفهان، پس از ورود به جایگاه مورد استقبال مسئول پذیرش و کارشناس تشریفات فرودگاه قرار گرفته و به محل استقرار خود در جایگاه راهنمایی می شوند. در حین پذیرایی از سوی مهماندار و استفاده مسافران از امکانات جایگاه، فرایند تحویل بار و دریافت کارت پرواز توسط کارشناس تشریفات فرودگاه انجام پذیرفته و نهایتا به محض اعلام زمان سوار شدن به هواپیما از سوی شرکت هواپیمایی مربوطه، مسافران توسط خودرو ویژه به پای پلکان هواپیما منتقل شده و سفر هوایی خود را آغاز می کنند.با توجه به تمام نکته‌های ذکر شده در خصوص الزام وجود ایرلاین تخصصی اصفهان و جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه شهید بهشتی که به تازگی به بهره برداری رسیده است،می‌توانیم به رشد صنعت گردشگری کمک کنیم.


 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها