|

الوشرق

شهروندان اصفهان از طریق کانال‌های مختلف ارتباطی با ویژه‌نامه روزنامه شرق در استان اصفهان می‌توانند گزارش‌های خود را از چالش‌های شهری که با آن مواجه هستند ارسال کرده و بازتاب این مشکلات را در نسخه چاپی ویژه‌نامه و سایت روزنامه مشاهده کنند.

گروه گزارش-شهروندان اصفهان از طریق کانال‌های مختلف ارتباطی با ویژه‌نامه روزنامه شرق در استان اصفهان می‌توانند گزارش‌های خود را از چالش‌های شهری که با آن مواجه هستند ارسال کرده و بازتاب این مشکلات را در نسخه چاپی ویژه‌نامه و سایت روزنامه مشاهده کنند.

در گزارش‌های دو هفته اخیر که برای ویژه‌نامه از طریق شهروندان ارسال‌شده بود به موارد متعددی ازجمله مشکلات فنی خیابان‌ها، پیاده‌روها، مالیات کسبه و.. اشاره شد.

در نخستین گزارش که از سوی آقای متین مجیدی طی تماسی با دفتر سرپرستی شرق ارسال شد به موضوع خاموشی چراغ‌های خیابان آذر اشاره‌شده است که در ادامه مشروح آن را می‌خوانیم:

چراغ‌های خیابان آذر از چهارراه عباس‌آباد تا چهارراه شیخ بهایی چند هفته ایست که شب‌ها درست‌کار نمی‌کند و تاریکی خیابان خطراتی را برای شهروندان ایجاد کرده است. با توجه به اینکه این منطقه کاملا مسکونی است و یک مدرسه نیز در خیابان قرار دارد؛

 رفت‌وآمدهای مردم در شب‌ها دچار مشکل شده است. به‌خصوص در این فصل که از ساعت 5 نور اندکی در خیابان وجود دارد و نگرانی‌هایی را برای ساکنین این محل ایجاد کرده است. از ویژه‌نامه شما می‌خواهیم که با بازتاب این مشکل و پیگیری آن از شهرداری، تکلیف چراغ‌های این خیابان را روشن کنند. با تشکر

دومین تماس از سوی شهروند دیگری به نام محدثه.ن در رابطه با پیاده‌روهای کوچک خیابان گلزار شمالی بود که از طریق پیام برای ادمین کانال ارسال شد.

خیابان گلزار شمالی فارغ از مشکلاتی که بابت فرسودگی دارد؛ از میانه راه تا چهارراهی که به سمت ولیعصر و احمدآباد می‌رود پیاده‌روهای بسیار باریکی در حاشیه خود دارد که شهروندان این منطقه را دچار مشکل کرده است. به‌خصوص با توجه به اینکه مدارس گوناگونی در این منطقه قرار دارد؛ دانش آموزان هنگام بازگشت از مدرسه برای تردد در این خیابان دچار مشکل هستند. حضور برخی مکانیکی‌ها در حاشیه این پیاده‌رو نیز مشکلات باریک بودن این مسیر را دوچندان کرده است. این خیابان نه‌فقط برای پیاده‌روها بلکه برای ماشین‌ها نیز خیابان مناسبی نیست و ما طی بیست سال اخیر که در این محل ساکن هستیم با این مشکل مواجهیم.

سومین تماس از سوی شهروندی به نام مهدی رضایی، در رابطه با نمایندگان مجلس حوزه اصفهان از طریق تماس به دفتر ویژه‌نامه به دست ما رسید که در ادامه می‌خوانیم:

تا چند وقت پیش دسترسی به نمایندگان حوزه اصفهان دشوار بود و گویی اصلا اطلاع نداشتیم این نمایندگان کجا هستند و چه می‌کنند. فقط اظهارنظرهای  عجیبشان در رابطه با فرزند آوری بود که در فضای مجازی به گوش ما می‌رسید. به‌خصوص خانم شیخی و آقای بانکی پور و آن آقای استاد دانشگاه که اسم اش را فراموش کرده‌ام در این مدت کجا بودند؟ حالا که انتخابات نزدیک شده با حضور پررنگ این عزیزان در رویدادها و فضای مجازی و دفاترشان مواجهیم که رفتاری غیرحرفه‌ای نسبت به جایگاهی است که در آن قرار بود نماینده تمامی مردم اصفهان باشند. شاید در پاسخ من نمایندگان محترم آدرس دفاتر و شماره‌هایی اعلام کنند که ما از این طریق پاسخگو بوده‌ایم اما تجربه مردم در سال‌های اخیر نشان داده که دیگر کلاه سرشان نمی‌رود.

چهارمین تماس از سوی شهروندی به نام مینا جباران در رابطه با کوچه‌های انحصاری است که در ادامه می‌خوانیم:

اصفهان متعلق به همه است و مرزبندی‌های اداری آن‌هم مشخص است که تمام شهروندان به آن احترام می‌گذارند. مثلا هیچ شهروندی نیست که ماشین خود را مقابل در ورودی بیمارستان یا استانداری یا شهرداری پارک کند یا هیچ شهروندی نیست که انحصاری برای خود در مناطق عمومی ایجاد کرده و مثلا در یک پارک خانه بسازد. اما شاهد انحصار در برخی کوچه‌های شهر هستیم که به شکل بسیار زننده و نادرستی اقدام به بستن کوچه‌ها و ایجاد گیت‌های نگهبانی کرده‌اند.

 من هرکدام از این کوچه‌ها را که پرس‌وجو کردم هیچ مسئول خاصی هم در آن‌ها سکونت نداشت که حداقل این‌طور خودم را قانع کنم که اصول حفاظتی اجازه ورود دیگر شهروندان به این کوچه شاید درست نباشد. هرچند وقتی خاطرات اول انقلاب را به یاد می‌آورم که تمامی مسوولان در کنار مردم بودند، بازهم به این نتیجه می‌رسم که هیچ دلیلی ندارد کوچه‌ای در این شهر انحصاری باشد.

پنجمین گزارش شهروندان به ویژه‌نامه متعلق به کاوه.آ که درباره کمبود مسیرهای غذایی در اصفهان گفته است:

در برخی شهرها اقتصاد خدماتی با استفاده از ایجاد گذرهای غذایی باعث ایجاد رونق و تفریح شده است.

ازجمله در شیراز و تهران مانند خیابان سی تیر و حتی شاهین‌شهر که راسته  فلافل فروش‌ها را به شمال شرق این منطقه برده‌اند و محیطی مناسب و بزرگ برای تفریح شهروندان و خلق ثروت ایجادشده است اما در اصفهان جای چنین مسئله ای خالی است و تنها خیابان باغ فردوس( خیابان لوله) وجود دارد که نظم جالبی ندارد و درهم‌ریختگی آن تمامی شهروندان را به خود جلب نمی‌کند.

 برخی مناطق در اصفهان به‌عنوان منطقه غذایی با رستوران‌های مختلف وجود دارد اما آن‌قدر گران و پرزرق‌وبرق هستند که کسی جرئت نمی‌کند از در آن‌ها وارد شود. به‌طورکلی جای تفریح ارزان در اصفهان خالی است.

روزنامه شرق آمادگی دارد، هر نوع پاسخ مسئولان و یا مطالب مرتبط با انتقادات و سوالات شهروندان را در ویژه نامه بعدی خود در قالب متن پاسخگویی یا گزارش منتشر کند، در این ارتباط می توانید با شماره تلفن 09130916727 و یا 09902419581 تماس بگیرید.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها