|

ورزش جهان در هفته‌ای که گذشت؛

از ظهور تنیسور ۲۰ ساله تا خرج ۱۸۵ میلیون دلاری عربستان

در هفته‌ای که گذشت اتفاقات تنیس مهم‌تر از حواشی فوتبال بود. قهرمانی پسر جوان ۲۰ ساله شاهکاری بود که چندین طلسم را جابه‌جا کرد. همچنین خرج و ریخت و پاش عجیب در فوتبال عربستان سرانجام باعث شد تا در یک گام، فوتبال عربستان از آلمان و اسپانیا پیشی بگیرد.

از ظهور تنیسور ۲۰ ساله تا خرج ۱۸۵ میلیون دلاری عربستان
خبرنگار: سپهر خرمی

تغییر نسل تنیس رخ داد

قهرمانی پسرک اسپانیایی در سنتر کورت ویمبلدون سال ۲۰۲۳؛ آلکاراز به رویاپردازی قصاب پایان داد !!

عصر دیروز در آخرین دیدار انفرادی مردان سال ۲۰۲۳ در سنتر کورت ویمبلدون، کارلوس آلکاراز اسپانیایی در یک دیدار دراماتیک و فوق العاده توانست با شکست دادن نواک جوکوویچ، با یک تیر سه نشان بزند و قهرمان ویمبلدون شود.

کارلیتوس در ست اول این دیدار به راحتی ۱-۶ شکست خورد و در ست دوم به سختی توانست در تای بریک پیروز شود تا دیدار ۱-۱ برابر شود. کارلوس در ست سوم فوق العاده عمل کرد و ۱-۶ پیروز شد اما برخلاف روند بازی در ست چهارم ۳-۶ شکست خورد تا همه چیز به ست پنجم کشانده شود. در ست پنجم کارلوس با کمک نیروی جوانی توانست ۴-۶ پیروز شود و به این ماراتن ۴ ساعت و ۴۲ دقیقه ای پایان دهد.

آلکاراز با این قهرمانی تعداد گرنداسلم های خود را به ۲ رساند و انتقام شکست تلخ خود در رولندگاروس را از جوکوویچ گرفت.

همچنین وی توانست به رویاهای نوله در مورد کلندراسلم در سال ۲۰۲۳ پایان دهد و ۲۴امین گرنداسلم نوله را فعلا به تاخیر بندازد.

 در ضمن آلکاراز با این قهرمانی، جایگاه خود را در صدر رنکینگ تنیس بازان تثبیت کرد.

 

شکسته شدن طلسم بعد از ۲۰ سال

یک تنیسور بجز بیگ۴ دنیای تنیس توانست قهرمان گرنداسلم ویمبلدون شود. آخرین بار که جوکوویچ در سنتر کورت ویمبلدون شکست خورد به سال ۲۰۱۳ و ۳۶۶۱ روز پیش بازمی‌گردد. ماموریت غیرممکن آلکاراز به این شکل و شکسته شدن این طلسم‌ها تکمیل شد.

 

عربستان پرخرج‌تر از بوندسلیگا و لالیگا

سازمان فوتبال عربستان که ۵ تیم پرقدرت لیگ این کشور را در اختیار دارد فقط طی یک هفته اخیر ۱۸۵ میلیون یورو برای جذب ستارگان مطرح فوتبال دنیا خرج کرده است. آمدن قطعی انگولو کانته، کریم بنزما و سایر ستارگان دنیا از لیگ انگلیس و اسپانیا باعث شده تا لیگ عربستان طی یک هفته اخیر از بوندسلیگا آلمان و اسپانیا چندین برابر بیشتر خرج کرده باشد.

درنظر داشته باشید هنوز نقل و انتقالات تمام نشده و به طور مثال، قرار است مذاکرات جدی با سادیو مانه نیز انجام شود تد درصورت موافقت بایرن مونیخ این بازیکن مسلمان سنگالی نیز راهی عربستان شود. کوتینیو نیز دیگر بازیکنی است که شاید راهی این کشور شود.

رونالدو ۲ماه پیش گفته بود لیگ عربستان بزودی جزو ۵ لیگ معتبر دنیا خواهد شد. در هفته نخست النصر با الاتفاقی رو به رو خواهد شد که سرمربی آن استیون جرارد انگلیسی است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها