|

یاران مودریچ هم به جام برگشتند؛ کرواسی 4 – کانادا 1

بازی دو تیم کرواسی و کانادا بازی دوم خودشان در گروه F رقابت‎‌های جام جهانی 2022 قطر را امشب آغاز کردند. تا این لحظه، کرواسی با کامبکی زیبا و نتیجه چهار بر یک از کانادا پیش افتاده است.

یاران مودریچ هم به جام برگشتند؛ کرواسی 4 –  کانادا 1

به گزارش شبکه شرق، تیم‌های کرواسی و کانادا در جریان رقابت‌های گروه F  جام جهانی 2022 قطر امشب به مصاف هم رفتند.

کرواسی با ترکیب دومینیک لیواکوویچ (دروازه‌بان)، ایوان پریشیچ، دیان لاورن، متئو کواچیچ، آندره کراماریچ، لوکل مودریچ، مارسلو بروزوویچ، مارکو لیوایا، برنا سوسا، یوشکو گواردیول و جوسپ یورانوویچ به مصاف کانادا رفت.

با نظر یان هردمن، تیم ملی فوتبال کانادا با ترکیب میلان بورخان (دروازه‌بان)،‌ آلیستر جانسون، استیون ویکتوریا، کمال میلر، ریچی لاریا، آتیبا هاچینسون، استفان استاکیو، آلفونسو دیویس، تایون بوچانان، کایل لارین و جاناتان دیوید پا به میدان گذاشته است.

این دیدار در ورزشگاه بین المللی خلیفه قطر با قضاوت آندرس ماتیاس ماتونته کابررا داور اهل کشور اروگوئه راس ساعت 19:30 امروز (یکشنبه ششم آذر)آغاز شد.

کرواسی در بازی هفته نخست خود در مقابل مراکش تن به تساوی بدون گل داد اما کانادا با نتیجه یک بر صفر از بلژیک شکست خورده است.

نیمه اول

کانادا بازی را بسیار هجومی آغاز کرد و در همان دقیقه دو روی ارسال بوچانان و ضربه آلفونسو دیویس به گل رسید تا کانادا با یک گل پیش بیافتد.

کانادا کرواسی

گل دیویس اولین گل تاریخ کانادا در جام جهانی و سریعترین گل جام تا اینجای رقابت‌ها بوده است.

دیویس کانادا

حرکت پا به توپ کواچیچ در دقیقه 22 در نزدیکی های محوطه جریمه کانادا به پاس او برای لیوایا تبدیل شد اما مارکو لیوایا در کنترل درست و ضربه به توپ موفق نبود و بوجان توپ را به راحتی در اختیار گرفت.

در دقیقه 26 کرواسی در صدد جبران گل برآمد و حتی آندری کراماریچ توپ را به تور دروازه کانادایی‌ها چسباند اما داور این گل را به دلیل قرار داشتن بازیکن کرواسی روی خط آفساید مردود اعلام کرد.

کرواسی و کانادا

حملات ادامه‌دار کرواسی سبب شد تا در دقیقه 35 توپ به لاویا برسد و ضربه او را برخان گرفت. تنها یک دقیقه بعد، روی پاس زیبای پرشیچ، آندره کراماریچ با ضربه بغل پا بازی را به تساوی کشاند.

هشت دقیقه بعد از گل اول کرواسی، مارکو لیوایا مهاجم این تیم با پاس جوزپ یورانوویچ موفق شد گل زیبایی به ثمر برساند و کرواسی را دو بر یک پیش بیاندازد.

نیمه دوم
در 45 دقیقه دوم هم کروات‌ها دست از حمله برنداشتند و به دنبال بیشتر کردن فاصله‌شان با کانادا هستند و از سوی دیگر استفان اوستاکویو مهاجم تازه وارد کانادایی‌ها در همان دقایق ابتدایی موفق شد ضربه سر زیبایی به سمت دورازه کرواسی بزند که از نزدیکی تیرک عمودی به بیرون رفت.

کراماریچ در دقیقه 54 تا دو گله شدن فاصله بسیار کمی داشت اما موفق به این کار نشد. لوکا مودریچ از جناح راست مجوطه کانادا با پاس در عرض کراماریچ را صاحب توپ کرد ولی ضربه او با واکنش فوق العاده بورجان از دست رفت.

در دقیقه 55 ضربه پر فدرت و زیبای جاناتان دیوید از پشت محوطه با واکنش لیواکوویچ و پس از برخورد با نوک انگشتانش از بالای دروازه به کرنر رفت

پاس ایوان پریشیچ، آندری کراماریچ را در محوطه جریمه کانادا صاحب توپ کرد و او هم در دقیقه 70  موفق شد گل دوم خودش را به ثمر رساند.

ایوان پریشیچ با عوض کردن پا از جناح چپ در دقیقه 78 وارد محوطه کانادا شد اما ضربه سنگین پای چپ او توسط بورجان برگشت داده شد و در برگشت هم ضربه بروزوویچ بار دیگر بوسیله دروازه‌بان کانادا دفع شد.

حملات مداوم کانادا در دقیقه 3+90 باعث شد تا توپ به هویلت برسد اما ضربه روی پای این بازیکن به بیرون برود.

در دقیقه 4+90 اشتباه کمال میلر بازیکنان کرواسی را با بوریان به حالت دو به تک رساند تا مایر روی پاس اورسیچ گل چهارم را به ثمر برساند.

پس از این حمله، کانادایی‌ها راه به جایی نبردند تا با قبول دومین شکست از جام جهانی حذف شوند. در این گروه کرواسی و مراکش با 4 امتیاز در رده‌های اول و دوم هستند و بلژیک در رده سوم قرار دارد. کانادا نیز بدون امتیاز در رده چهارم است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها