|

پیروزی نماینده آفریقا مقابل بلژیک

بازی دو تیم بلژیک و مراکش بازی دوم خودشان در گروه F رقابت‎‌های جام جهانی 2022 قطر را بعد از ظهر امروز آغاز کردند. تا این لحظه، بازی با نتیجه دو بر صفر به سود مراکش ادامه دارد.

پیروزی نماینده آفریقا مقابل بلژیک

به گزارش شبکه شرق، تیم‌های بلژیک و مراکش در جریان رقابت‌های گروه F  جام جهانی 2022 قطر بعد از ظهر امروز به مصاف هم رفتند.

با نظر روبرتو مارتینس تیم ملی فوتبال بلژیک با ترکیب تیبو کورتوآ (دروازه‌بان)، یان فرتونگن، توبی آلدروایرلد، توماس مونیه، آمادو اونانا، تیموتی کاستانیه، اکسل ویتسل، تورگان هازارد، کوین دی‌بروین، ادن هازارد و ریچی باتشوایی به مصاف مراکش رفت.

ولید الرکراکی، تیم ملی فوتبال مراکش نیز تصمیم گرفت تا تیمش با ترکیب یاسین بونو (دروازه‌بان)، نایف آگرد، اشرف حکیمی، نصیر مزراوی، رومن سایس، عزالدین اناهی، سفیان آمرابات، سلیم املاح، حکیم زیاش، یوسف النصیری و سفیان بوفال پا به میدان بگذارند.

این دیدار در ورزشگاه الثمامه قطر با قضاوت سزار راموس داور مکزیکی راس ساعت 16:30 امروز (یکشنبه ششم آذر)آغاز شد.

بلژیک در بازی هفته گذشته خود در جام‌جهانی 2022 قطر با نتیجه یک بر صفر و گل زنی میچی باتشوایی از سد کانادا بگذرد اما مراکش به تساوی بدون گل با کرواسی رضایت داد تا به این ترتیب بلژیک با این نتیجه صدرنشیت شوند و مراکش و کرواسی به صورت مشترک در جایگاه دوم قرار بگیرند و نهایتا کانادا بدون امتیاز قعر نشین گروه F این دوره از مسابقات باشد.

نیمه اول

اولین موقعیت جدی بازی با هوشمندی تورگان هازارد در دقیقه 5 و یک پاس زمینی طولی به دست آمد. مهاجم بلژیک باتشوایی هم با استارت سریع از جناح چپ محوطه خودش را به نزدیکی دروازه مراکش رساند اما ضربه پای چپ پرقدرت او به وسیله یاسین بونو با زانوی پای راست، به بیرون رفت.

شوت کوین دی بروینه در دقیقه 16 با برخورد به مدافعان مراکش به کرنر رفت. همچنین ضربه کرنر نیز با ضربه سر باتشوایی به بیرون رفت.

بلژیک و مراکش

در دقیقه 19 نیز شوت توماس مونیه در دستان منیر مهند جای گرفت.

شوت حکیم زیاش در دقیقه 21 به شکل خطرناکی از بالای دروازه کورتوا به بیرون رفت.

در دقیقه 35 نیز شوت اشرف حکیمی از زاویه بسته در محوطه جریمه با اختلاف از بالای دروازه بلژیک به بیرون رفت.

در دقیقه 2+45 یک ضربه ایستگاهی و موقعیت فوق‌العاده برای زیاش چسبیده به خط محوطه جریمه بدست آمد تا بتواند به بلژیک آسیب جدی بزند. ارسال بلند حکیم به درون محوطه شش قدم با خطای محاسباتی کورتوا به بدن او برخورد کرد و وارد دروازه شد. مراکشی‌ها سر از پا نمی‌شناختند اما داور مسابقه به کنار زمین رفت و صحنه گل را مورد بازبینی قراداد و گل را مردود اعلام کرد.

نیمه دوم

در دقیقه 50 ضربه پای چپ و از پشت محوطه حکیم زیاش با جایگیری خوب کورتوا در آغوش و آرام گرفت.

ادن هازارد در دقیقه 52 با از پیش رو برداشتن بازیکن رودررو نشانه‌هایی از هازارد تکنیکی و آماده را به نمایش گذاشت و از سمت راست وارد محوطه شد. هازارد با پای راست به سمت دروازه شلیک کرد اما مونیر توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه 57 بوفال با یک جابجایی مدافع روبروی خود را محو کرد و وارد محوطه شد. سوفیان با یک ضربه فنی پای راست گوشه دروازه بلژیک را هدف گرفت. کورتوا شیرجه زد ولی هر چقدر به بدن خود کش داد نتوانست به توپ برسد اما او و بلژیک خوش شانس بودند که توپ بوفال از کنار دروازه با اختلاف کمی به بیرون رفت.

 

پاس تورگان در دقیقه 65 در عرض و پشت محوطه مراکش به بازیکن تازه وارد دریس مرتنز رسید و او بعد از وند گام به سمت دروازه با پای راست ضربه پر قدرت را راهی دروازه مونیر کرد ولی او توپ را با دو دست دفع کرد.

عبدالحمید سبیری بازیکن تعویضی در دقیقه 73 روی یک ضربه ایستگاهی درست شبیه به وضعیت گل آفساید شده در نیمه اول موفق شد دروازه کورتوا را روی اشتباه او و مدافعان در جایگیری، باز کند. تنها تفاوت بین دو ضربه جهت ارسال آنها بود. به نظر آن‌ها حساب ویژه‌ای روی ضریات ایستگاهی باز کرده بودند.

این خبر به روز رسانی می‌شود ...

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها