|

شکست ناباورانه سامورایی‌ها پس از خلق شگفتی؛ ژاپن 0 – کاستاریکا 1

بازی دو تیم ژاپن و کاستاریکا بازی دوم خودشان در گروه E رقابت‎‌های جام جهانی 2022 قطر را آغاز کردند. نهایتا این بازی با نتیجه یک صفر به سود کاستاریکا به پایان رسید.

شکست ناباورانه سامورایی‌ها پس از خلق شگفتی؛ ژاپن 0 – کاستاریکا 1

به گزارش شبکه شرق، تیم‌های ژاپن و کاستاریکا در جریان رقابت‌های گروه E  جام جهانی 2022 قطر ظهر امروز به مصاف هم رفتند.

 

تیم ملی فوتبال ژاپن در دومین دیدار خود به مصاف مکزیک می‌رود. شوئیجی گوندا، میکی یامان، کو اتاکورا، یوتو ناگاتومو، واتارو اندو، ریتسو دوان، هیدماسا موریتا، دائیچی کامادا، آیاسه اوئدا، مایا یوشیدا و یوکو سوما بازیکنان اصلی این تیم برابر کاستاریکا هستند.

 

کاستاریکا هم با ترکیب کیلو ناواس، برایان اویه‌دو، فرانسیسکو کالوو، اسکار دوآرته، کندال واستون، کِیشر فولر، سلسو بورگس، یلتسین تِخدا، جرسون تورس، ژول کمپل و آنتونی کونترراس پا به این میدان گذاشته‌ است.

 

این دیدار در ورزشگاه احمد بن علی قطر با قضاوت مایکل الیور داور انگلیسی راس ساعت 13:30 امروز (یکشنبه ششم آذر)آغاز شد.

نیمه اول

ژاپنی‌ها نیمه اول بازی را هجومی آغاز کردند و روی دروازه کیلو ناواس موقعیت ایجاد کردند اما موفق نبودند.

در دقیقه 14 ناگاتومو با ارسالی بلند توپ را به منطقه راست زمین برد و ریتسو دوآن پس از ورود به محوطه جریمه کاستاریکا یک پاس عرضی زیبا فرستاد اما توپ از جلوی پای بازیکنان ژاپن عبور کرد.

 

ژاپن و کاستاریکا

 

بازیکن ژاپن در دقیقه 19 با یک پاس عمق دفاع کاستاریکا را هدف قرار داد که ناواس با خروج به موقع مانع گلزنی مهاجم حریف شد.

 

در دقیقه 34 ژوئل کمپل پشت محوطه ژاپن صاحب توپ شد اما ضربه بیرون پای این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه گوندا به بیرون رفت.

 

نیمه دوم

 

موریتا در دقیقه 46 از پشت محوطه جریمه شوت سنگینی را روانه دروازه کاستاریکا کرد اما ناواس توانست با دست مخالف توپ را مهار کند.

 

در دقیقه ۵۷ یوکی سوما پس از نفوذ سریع از سمت چپ توپ را به عرض برد و اقدام به شوت‌زنی کرد اما ضربه او با اختلاف زیادی از بالای دروازه ناواس بیرون رفت.

 

دوآرته، مدافع کاستاریکا در دقیقه 58 با یک پاس رو به عقب سعی داشت ناواس را صاحب توپ کند اما ضرب توپ او کم بود و ناواس به زحمت به توپ رسید و شوت او پس از برخورد به مهاجم ژاپن به اوت رفت.

 

یوکی سوما در دقیقه 63 پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه ایستگاهی شد اما ضربه او با اختلافی کم از بالای دروازه ناواس به اوت رفت.

 

در دقیقه 70  ایتو پس از جا گذاشتن مدافع کاستاریکا می‌رفت تا در موقعیتی تک به تک قرار بگیرد اما کالوو با سرنگون کردن او چسبیده به محوطه جریمه مانع فروپاشی دروازه تیمش شد و یک کارت زرد دریافت کرد.

 

در دقیقه 81 کیشر فولر با پاس یلتسین تجدا توانست در کمال ناباوری دروازه ژاپن را باز کند تا سامورایی‌ها با توجه به بازی بعدی‌شان با اسپانیا برای صعود کار سختی پیش‌رو داشته باشند.

 

 

کیشر فولر مهاجم کاستاریکا

 

میتوما در دقیقه 88 با نفوذ از سمت چپ به داخل محوطه جریمه رفت با یک پاس رو به بیرون کامادا را صاحب توپ کرد اما ضربه این بازیکن را ناواس با واکنشی تماشایی دفع کرد.

 

این دیدار در پایان با پیروزی یک بر صفر کاستاریکا به پایان رسید.

 

کاستاریکا با این پیروزی 3 امتیازی شد و موقتا در رده سوم قرار گرفت. در مقابل ژاپنی‌ها با 3 امتیاز در رده دوم باقی ماندند

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها