|

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:

۲۵ درصد از سهم تسهیلات استان به بخش تعاون اختصاص یابد

۲۵ درصد از سهم تسهیلات استان به بخش تعاون اختصاص یابد

یوسف شعبانی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سال گذشته یکی از سال‌های آرمانی را پشت سر گذاشتیم، سال گذشته ۱۱ تعاونی استان به مرحله ملی راه یافته که دو تعاونی به عنوان تعاونی برتر ملی شناخته شدند، از پرداخت تسهیلات به بخش تعاون توسط یکی از بانک ‌ها در استان خبر داد و گفت: باید ۲۵ درصد از سهم تسهیلات استان به بخش تعاون اختصاص یابد که این موضوع تا پایان امسال هم ادامه خواهد داشت.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با تأکید بر اینکه تلاش داریم سند توسعه بخش تعاون در استان را به اجرا بگذاریم ‌که در حال تهیه برش‌های استانی و شهرستانی هستیم، یادآور شد: هدف‌گذاری شده در برنامه هفتم توسعه کشور بخش تعاون به ازای هر سال دو درصد رشد کند که سازوکاری درنظر گرفته شده که هر ساله دو درصد از بخش تعاون استان توسعه یابد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه از پرداخت ۱۱۴ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خُرد و خانگی خبر داد و مطرح کرد: در حوزه اشتغال و کارآفرینی تسهیلات مشاغل خانگی و خُرد با نرخ چهار درصد بانکی پرداخت می‌شود که در سال گذشته ۱۶۲ میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص یافت که ۱۱۴ میلیارد تومان از این اعتبار به ۱۴۰۰ طرح پرداخت شده است.

 

۴۸۴ هزار و ۹۷ خانوار از طرح کالابرک الکترونیکی استفاده کردند

 

شعبانی با اشاره به اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی تأکید کرد: استان همدان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی عملکرد خوبی داشته است و در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ فروشگاه در حال ارائه خدمات کالا برگ الکترونیکی هستند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: ۴۰۹۲ فروشگاه صنفی و ۱۷۲ فروشگاه زنجیره‌ای در سطح استان همدان در طرح کالابرک الکترونیکی فعال هستند و تاکنون۴۸۴ هزار و ۹۷ خانوار از طرح کالابرک الکترونیکی استفاده کردند.

 

وی با بیان اینکه جامعه هدف این طرح در استان همدان یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۸۴ نفر معادل ۴۸۷ هزار و ۹۳ خانوار است، اظهار کرد: در اجرای این طرح مشکلاتی در استان وجود داشت که در حال تلاش برای کاهش آسیب زیرساخت‌های این طرح هستیم.

 

شعبانی با اشاره به دیگر اقدامات حمایتی دولت از اقشار آسیب‌پذیر، افزود: دولت در راستای اقدامات حمایتی از اقشار آسیب‌پذیر طرح حمایت از خانواده و معیشت افشار آسیب‌پذیر برای رفع سوءتغذیه کودکان ۵ تا ۵۹ ماهه را در دستور کار دارد که براساس این طرح ماهانه ۶۰۰ هزار تومان به حساب سرپرستان این خانوار واریز می‌شود.

 

وی با اشاره به طرح «یسنا» نیز گفت: طرح حمایت از مادران باردار و دارای کودک زیر دوسال(طرح یسنا) در ابتدا در هشت استان به صورت پایلوت اجرا شد که ۴۰۰ هزار تومان به دهک اول واریز شد که بعد از موفقیت‌آمیز بودن مرحله اول، این طرح شامل سه دهک اول و در همه استان‌ها اجرایی شد و مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها