|

با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری؛

بزرگترین و مهم‌ترین دانشکده‌های شیمی کشور افتتاح شد

رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به کشور و آغاز دهه فجر گفت: ۲ پروژه دانشکده شیمی و علوم نفت» و فاز دوم «دانشکده مهندسی»که یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و امروز با افتخار سه پروژه مهم استان در حوزه دانشگاهی گشایش می یابد.

بزرگترین و مهم‌ترین دانشکده‌های شیمی کشور افتتاح شد

به گزارش شرق، همزمان با نخستین روز دهه مبارک فجر «دانشکده شیمی و علوم نفت» و فاز دوم «دانشکده مهندسی» دانشگاه بوعلی سینا همدان طی آیینی با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بهره‌برداری شد.

 

حسین رضوان اظهار کرد: دانشگاه بوعلی سینا همدان یک سیر صعودی را سپری می‌کند و در طول ۲ سال گذشته با حمایت‌های ویژه وزیر علوم تحقیقات و فناوری، همه پروژه‌های ناتمام این دانشگاه تکمیل و بهره برداری شده است.

 

وی تصریح کرد: دانشکده شیمی دانشگاه بوعلی‌سینا همدان با مساحت ۱۳ هزار متر مربع یکی از بزرگترین و مهم‌ترین دانشکده‌های شیمی کشور محسوب می‌شود.

 

رضوان خاطرنشان کرد: فاز دوم دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی سینا همدان نیز با هفت هزار و ۲۰۰ متر مربع مساحت، به نتیجه رسیده است.

 

وی ادامه داد: امیدواریم افتتاح و فعالیت این ۲ پروژه به اعتلای هرچه بیشتر نظام جمهوری اسلامی کمک کند.

همچنین همزمان با این آیین، از ساختمان دانشگاه بین‌المللی دی-هشت (D8) رونمایی شد.

 

 عملیات اجرایی ساختمان دانشکده شیمی و علوم نفت دانشگاه بوعلی‌سینا همدان، از سال ۱۳۸۶ آغاز شد و دارای ۱۶۰ اتاق، ۶۰ آزمایشگاه تحقیقاتی و ۱۵ آزمایشگاه تخصصی، کتابخانه، سالن مطالعه و سایر امکانات آموزشی است.

 

دانشگاه بوعلی سینا دانشگاه دولتی در شهر همدان، نزدیک به ۱۴ هزار دانشجو و حدود ۴۶۰ عضو هیات علمی دارد و در سال ۱۳۵۳ راه‌اندازی شد.

 

این دانشگاه نخستین و تنها دانشگاه عضو گروه بین‌المللی دی‌هشت (D8) در کشور است.

 

بر اساس رتبه‌بندی دانشگاهی کیواس سال ۲۰۲۳ در جمع ۳۵۰ دانشگاه برتر آسیا و در جایگاه نهم کشوری قرار دارد. این دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام رتبه هشتم دانشگاه‌های جامع کشور و هم تراز با دانشگاه اصفهان قرار دارد.براساس گزارش مؤسسه رتبه‌بندی تایمز دانشگاه‌های کشورهای آسیایی در سال ۲۰۲۰، برای نخستین بار در رده ۳۵۰–۳۰۱ رتبه‌بندی قرار گرفت. ۲ موزه، یک دریاچه و یک مرکز برای آموزش زبان فارسی در این دانشگاه احداث شده است.

 یک هزار و ۴۳۳ طرح در حوزه‌های متفاوت همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در نقاط مختلف استان همدان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

 

از این تعداد هزار و ۳۵۰ طرح افتتاح و عملیات اجرایی ۸۳ طرح آغاز می‌شود.

 

از مجموع طرح های دهه فجر امسال هزار و ۳۷۲ طرح عمرانی با اعتبار ۱۱۰ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال و ۶۱ طرح اقتصادی با ۲۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها