|

کسب رتبه اول در نظارت مراکز درمانی استان در بین دانشگاه های کل کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان

دانشگاه علوم پزشکی همدان در نظارت مراکز درمانی استان در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ بالاتر از همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور قرار گرفت‌.

کسب رتبه اول در نظارت مراکز درمانی استان در بین دانشگاه های کل کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان

به گزارش شرق، در همایش کشوری "قوانین حقوقی مرتبط با نظارت بر سلامت" که با حضور مدیران و روسای ادارات نظارت بر درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در ۳ و ۴ ام بهمن ماه سال جاری در وزارت بهداشت برگزار شد، دانشگاه علوم پزشکی همدان در نظارت مراکز درمانی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ مقام نخست کشوری را در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور و مقام دوم را در بین ۶۳ دانشکده و دانشگاه های علوم پزشکی سطح کشور به دست آورد.

طوس کیانی با اعلام این خبر، ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های اداره نظارت بر درمان دانشگاه، مدیریت حقوقی دانشگاه، دستگاه قضایی و پلیس اماکن استان و سازمان تعزیرات حکومتی استان گفت:  این موفقیت به دست نمی آمد مگر با هماهنگی بین بخشی و بین سازمانی که عامل مهمی در تحقق اهداف حوزه درمان بویژه افزایش رضایتمندی بیماران بوده است.

 

 فتوت رئیس اداره نظارت بردرمان در خصوص بازدیدهای نظارتی معاونت درمان دانشگاه گفت: طی ۳۱۳۹ مورد بازدیدهای انجام شده در ۱۰ ماهه نخست سال، ۵۳۰ اخطار کتبی برای مراکز متخلف صادر شده است. همچنین رسیدگی به ۴۳۰ مورد شکایت از مراکز درمانی، طرح ۲۰ پرونده در کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه،۷۰ مورد تعطیلی و پلمپ مراکز غیرمجاز و ارسال ۲۹ پرونده به دادسرا و ۱۰ مورد پرونده به تعزیرات و ۳۴۵ پرونده به نظام پزشکی جهت برخورد با متخلفین از دیگران اقدامات نظارتی در این مدت بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین تخلفات در حوزه های دندانپزشکی، پوست، زیبایی بوده است که نسبت به نوع تخلف با این مراکز برخورد شده است.

کیانی با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۱ تاکنون بازدید های نظارتی، هدفمندتر انجام شده است افزود: سلامتی مردم یک مساله مهم است به همین دلیل ما و همکارانمان در اداره نظارت تمام تلاشمان را جهت جلوگیری از سوء استفاده افراد سود جو به کار می گیریم.

 

وی، در خاتمه ضمن تشکر مجدد از حمایت های دادستانی و دستگاه قضا و سازمان تعزیرات حکومتی استان در این امر و تلاش های مدیریت حقوقی دانشگاه و پلیس اماکن عمومی استان از شهروندان خواست که گزارشات و شکایات مردمی را در خصوص مراکز درمانی غیر مجاز و آسیب رسان به سلامت جامعه را از طریق شماره ۱۹۰ (سامانه شکایات مردمی وزارت بهداشت) اعلام کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها