|

زیرساخت اعلام کرد:

دلیل اختلال اینترنت قطع فیبرنوری در گرجستان است

قطعی مجدد در مسیر فیبر نوری گرجستان باعث اختلال در اینترنت ایران شد.

 دلیل اختلال اینترنت قطع فیبرنوری در گرجستان است

از ساعاتی پیش کاربران شبکه اجتماعی از اختلال در اینترنت کشور خبر دادند. همچنین رادار ابر آروان نیز نشان می‌دهد که در دیتاسنترهای کشور اختلال وجود دارد. این اختلال از صبح امروز (یکم بهمن) آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد به گفته فعالان حوزه شبکه باعث کندی شدید شبکه و بروز اختلال شدید در DNSها شده است.

دقایقی پیش شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه‌ای کوتاه گفته است که دلیل این اختلال قطعی فیبر نوری در کشور گرجستان است که باعث شده  برخی از لینک‌های بین‌الملل ورودی کشور دچار قطعی شود.

زیرساخت تایید کرده که باتوجه به تمهیدات در نظر گرفته شده، بالانس پهنای باند روی سایر مسیرها انجام شده و پیگیری های فنی لازم برای رفع مشکل در کشور گرجستان در حال انجام است و متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.

این سومین‌بار است که قطعی فیبرنوری در مسیرهای بین‌الملل باعث اختلال در اینترنت کشور می‌شود. اواخر پاییز سال جاری نیز شرکت ارتباطات زیرساخت دلیل اختلال در اینترنت کشور را قطعی فیبر نوری در این کشور اعلام کرد. چند هفته بعد نیز باز اختلال مجدد در اینترنت کشور رخ داد که زیرساخت این اختلال را به قطعی برخی لینک‌ها بین‌المللی ورودی از خاک ارمنستان ارتباط داد.

این قطعی‌ها در شرایط باعث اختلال و کندی اینترنت کاربران شده است که چندی پیش وزارت ارتباطات تعرفه‌های اینترنت را با این شرکت که کیفیت اینترنت کاربران افزایش پیدا کند 34 درصد افزایش داد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها