|

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال دنیای بسیار گسترده‌ای دارند، به گونه‌ای که هر ساله به تعداد رمز ارزهای موجود افزوده شده و ارز جدیدی نیز وارد عرصه رقابت در این بازار می‌شود.

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال دنیای بسیار گسترده‌ای دارند، به گونه‌ای که هر ساله به تعداد رمز ارزهای موجود افزوده شده و ارز جدیدی نیز وارد عرصه رقابت در این بازار می‌شود. علاوه بر ترید و معامله در حوزه ارزهای دیجیتال، افراد بسیار زیادی در سراسر جهان مشغول استخراج ارز دیجیتال هستند. اما زمانی که از ماینینگ ارزهای دیجیتال صحبت به میان می‌آید، افراد با این پرسش مهم مواجه می‌شوند که بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج کدام‌اند؟ در حقیقت انتخاب بهترین ارزها برای استخراج یکی از بزرگ‌ترین چالش ماینرهاست. پیش از ارائه اطلاعات کامل در رابطه با انتخاب بهترین ارزها برای استخراج باید به این نکته اشاره کرد که آن دسته از ارزهایی که برای اثبات کار از الگوریتم اجماع استفاده می‌کنند، قابلیت استخراج دارند.

 

منظور از استخراج ارز دیجیتال دقیقا چه چیزی است؟

پیش از اینکه در مورد انتخاب ارزهای مناسب برای استخراج صحبت کنیم، ابتدا بهتر است در مورد ماهیت استخراج ارز دیجیتال به توضیحات مختصر و مفیدی بپردازیم. تا پیش از ظهور ارزهای دیجیتال افراد با شنیدن واژه استخراج همواره تصور می‌کردند که افرادی با تلاش فراوان و تجهیزات بسیار در حال کشف مواد معدنی از اعماق کوه‌ها و زمین‌ها هستند. اما بعدها با ظهور ارزها و بازار ارزهای دیجیتال این واژه معنای گسترده‌تری به خود گرفته و این روزها زمانی که از استخراج صحبت می‌شود، افراد سریعا در مورد فرایند استخراج ارزهای دیجیتال نیز اطلاعات خود را به میان می‌گذارند. در ساده‌ترین تعریف منظور از استخراج ارز دیجیتال دقیقا فرایند تایید تراکنش‌ها در یک شبکه است که در سخت‌افزارهایی چون پردازنده، کارت گرافیک یا مدار مجتمع صورت می‌گیرد.

 

بیت کوین بی‌شک بهترین ارز برای استخراج

بیت کوین بهترین و مناسب‌ترین ارز برای بهره‌برداری در فرایند استخراج ارز دیجیتال است. این ارز برای نخستین بار در سال 2009 میلادی وارد بازار شده است که ارزش آن حدود 15 برابر اتریوم است. طرفداران و دارندگان بیت کوین معتقدند که این ارز همواره کم‌خطر‌ترین و در عین حال پرسودترین ارز در بازار ارزهای دیجیتال است. از این رو میزان سوددهی این ارز در فرایند استخراج نسبت به سایر ارزها بسیار بیشتر است.

وجود پاداش کلان در فرایند ماینینگ ارز دیجیتال بیت کوین باعث می‌شود تا عطش ماینرها برای استخراج این ارز دقیقه به دقیقه افزایش یابد. پاداش تولید هر یک از بلاک‌ها در بیت کوین حدود 6.25 بیت کوین بوده و اگر فردی بتواند در استخرهای استخراج به خوبی مشارکت کند به راحتی می‌تواند سالانه بیش از 125 هزار دلار نیز درآمد داشته باشد. البته باید به این نکته مهم اشاره کنیم که تعداد سکه‌های این ارز با محدودیت 21 میلیونی نیز مواجه است. اکنون که درباره استخراج بیت کوین صحبت می‌کنیم، قیمت آن به بیش از 24 هزار دلار نیز رسیده است.

مونرو (XMR) از بهترین و پرسودترین ارزها برای استخراج

آن دسته از ماینرهایی که تجهیزات کافی را برای استخراج ارز دیجیتال مانند بیت کوین ندارند، می‌توانند با استفاده از لپ تاپ و رایانه شخصی خود به راحتی ارز مونرو را استخراج کنند. استخراج آسان مونرو باعث شده تا در لیست بهترین ارزها برای ماینینگ نیز قرار گیرد.

این ارز در طی 8 سال فعالیت خود در بازار تغییرات گسترده‌ای داشته است، از مهم‌ترین این تغییرات می‌توان به تغییر الگوریتم اثبات کار کریپتونایت آن به رندوم ایکس اشاره کرد. عملکرد الگوریتم جدید این ارز بسیار بهتر از الگوریتم کریپتونایت بوده و باعث شده تا فرایند ماینینگ آن نیز بهبود یابد. توسعه‌دهندگان مونرو به طرفداران خود این اطمینان را داده‌اند که پروتکل این ارز در برابر ASIC بسیار مقاوم است. به بیان روشن‌تر یعنی شبکه این ارز در قالب یک سیستم مطمئن و ایمن به نام P2P فعالیت می‌کند.

 

ترون ارزی پرسود و مطمئن برای ماینینگ

همواره تمامی ماینرها به دنبال ارزهای مطمئن و پرسود برای استخراج هستند. ارز دیجیتال ترون نیز از دیگر برترین ارزها برای استخراج به شمار می‌رود. این ارز با نماد اختصاری TRX نمایش داده شده و ارز کل آن در بازار جهانی ارزها حدود 8.5 میلیارد دلار است. در حال حاضر قیمت هر واحد این ارز محبوب با توجه به رشد قیمتی زیاد خود حدود 0.065 دلار است. فرایند استخراج ارز دیجیتال ترون بسیار ساده و کم‌ریسک است. شبکه این ارز در کمال ناباوری قدرت انجام بیش از 2 هزار تراکنش در هر ثانیه را دارد.

 

دوج کوین (Dodge Coin) ارزی بی‌دردسر برای استخراج

همان طور که می‌دانید ارزهایی چون بیت کوین و دوج کوین جزو معدود ارزهای برتر موجود در مارکت کپ جهانی هستند که الگوریتم اجماع POW نیز دارند. این میم کوین محبوب و پر از داستان بهترین کیس برای استخراج است. در حقیقت این ارز پنجمین نسل فروک از بیت کوین بوده و با دنبال کردن انتهای شبکه بلاک‌چین این ارز می‌توان به بلاک‌چین بیت کوین نیز رسید.

دلایل مناسب بودن دوج کوین برای استخراج

اکنون اگر از تریدرها بپرسید همواره ارز دوج کوین بنا بر نوسانات شدید قیمت خود برای ترید و معامله دوست دارند، در حالی که فرایند ماینینگ ارز دیجیتال دوج کوین نیز بسیار سودآورتر و همچنین مطمئن‌تر از ترید کردن آن است. پایین بودن سختی شبکه این ارز باعث شده تا ماینرها علاقه شدیدی به این ارز در حوزه استخراج پیدا کنند.

دقیقا مانند استخراج دوج کوین ماینرها می‌توانند با یک معادله ریاضی نه چندان سخت و قدرت سخت افزاری که در اختیار دارند با تولید هر بلاک بیش از 10 هزار دوج کوین نیز به عنوان پاداشت به دست آورند. البته در فرایند ماینینگ دوج کوین یک سروگردن بهتر از بیت کوین است؛ چراکه بر خلاف بیت کوین در این ارز هیچ خبری از نصف شدن پاداش ماینرها نیست. سختی شبکه ارز دوج کوین برای فرایند ماینینگ کمترین عدد را بین کل شبکه‌های بلاک‌چینی دارد.

سخن پایانی

داشتن استخراج ارز دیجیتال پرسود و کم‌خطر نیازمند انتخاب بهترین ارز است. در انتخاب ارزهای دیجیتال برای فرایند ماینینگ باید به سختی شبکه آن‌ها نیز توجه زیادی داشته باشید؛ چراکه این عامل به تنهایی تاثیر بسزایی در بازدهی فرایند ماینینگ شما خواهد داشت.

منابع :

https://wallex.ir/blog/crypto-mining/ 

https://www.coinbase.com/learn/crypto-basics/what-is-mining

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها