|

داستان عجیب ارز دیجیتال دوج کوین و ارتباط آن با ایلان ماسک!

ارز دیجیتال دوج کوین یکی از رمزارزهایی است که با حمایت افراد مشهوری مثل ایلان ماسک توانست بین کاربران محبوب شود؛ اما داستان عجیب دوج کوین واقعا چیست؟!

داستان عجیب ارز دیجیتال دوج کوین و ارتباط آن با ایلان ماسک!

ارزهای دیجیتال با هدف تبدیل شدن به پول‌های رایج در جهان ظهور کردند، اما شبکه‌ی غیرمتمرکز آن‌ها توانست به جنبه‌های مختلفی از زندگی انسان رسوخ کند. امروزه حتی اپلیکیشن‌ها و بازی‌های ویدئویی نیز تحت تأثیر ارزهای دیجیتال  شبکه بلاکچین «Blockchain» قرار دارند. اما در بین پروژه‌های رمزارزی، گزینه‌هایی هم وجود دارند که فقط با هدف شوخی و سرگرمی ایجاد شدند، اما توانستند محبوبیت بالایی را به‌دست آوردند. از جمله این نوع از ارزهای دیجیتال می‌توان به دوج کوین اشاره کرد. اما چیزی که از همه بیشتر در مورد دوج کوین کنجکاوی ایجاد کرده است، رابطه ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان با این رمزارز است. در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

 

داستان عجیب و طنز ارز دیجیتال دوج کوین

قبل از پرداخت به این داستان جالب، اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید حتما این مقاله را بخوانید دوج کوین چیست ؛ اما چیزی که سبب شده تا دوج کوین به یک ارز دیجیتال محبوب در دنیای کریپتوکارنسی‌ها تبدیل شود، داستان جالب پیدایش آن است. برای درک این داستان می‌توان به چنین مواردی توجه کرد:

داستان عجیب و طنز ارز دیجیتال دوج کوین

  • ارز دیجیتال دوج کوین یک ارز با قدرت فنی بالا و اهداف استراتژیک نیست، بلکه این ارز دیجیتال در ابتدا با هدف تمسخر کردن دنیای ارزهای دیجیتال ایجاد شد. درواقع سازندگان دوج کوین قصد داشتند تا با ایجاد آن، کلاً ارزهای دیجیتال را ناکارآمد و مسخره جلوه دهند.
  • بیلی مارکوس که یکی از خالقین دوج کوین است، با نام مستعار شیبتوشی ناکاموتو «Shibetoshi Nakamoto» شناخته می‌شود. این نام برگرفته از نام مستعار ساتوشی ناکاموتو «Satoshi Nakamoto» خالق ناشناخته‌ی بیت‌کوین است.
  • بنیان‌گذاران دوج کوین بدون این که به بازاریابی یا پذیرش آن از طرف جامعه توجه کنند، فقط با هدف شوخی و تفریح، دوج کوین را به‌عنوان یک سیستم پرداخت آنلاین دوستانه و خودمانی ایجاد کردند.
  • نام و لوگوی دوج کوین از نژاد سگ شیبا اینو «Shiba Inu» گرفته شده است.
  • سگ نژاد شیبا اینو – کلمه دوج «Doge» و تصویر سگ شیبا - قبل از پیدایش ارزهای دیجیتال به‌عنوان نماد شوخی و طنز در شبکه‌های اجتماعی توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گرفت که به آن مم «Meme» گفته می‌شد.
  • داستان طنز و سرگرمی پشت ایجاد ارز دیجیتال دوج کوین سبب شد است تا این ارز دیجیتال به‌عنوان یک مم‌‌کوین «Memecoin» شناخته شود. بنابراین دوج کوین یک مم‌کوین است!

می‌بینید که داستان پیدایش دوج کوین از یک شوخی سرچشمه می‌گیرد؛ اما دوج کوین یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال در جهان است. در ادامه به بررسی دلیل محبوبیت دوج کوین می‌پردازیم.

ارتباط دوج کوین با ایلان ماسک!

ارتباط دوج کوین با ایلان ماسک!

ایلان ماسک «Elon Musk» زاده 28 ژوئن سال 1971 میلادی در شهر پرتوریای آفریقای جنوبی، به‌عنوان ثروتمندترین مرد جهان در سال‌های اخیر شناخته شده است. ایلان ماسک یک فرد فعال در حوزه تکنولوژی است که سابقه تأسیس شرکت‌های مشهور اسپیس ایکس «SpaceX»، تسلا «Tesla Motors» و پی‌پال «PayPal» را در کارنامه خود دارد. ایلان ماسک از همان ابتدا از ارزهای دیجیتال حمایت کرده و مقدار زیادی بیت‌کوین خریداری کرد. چراکه معتقد بودن ارزهای دیجیتال بهتر از ارزهای فیات هستند. اما وی در سال 2021 به‌صورت اختصاصی به حمایت از دوج کوین پرداخت. سیر این حمایت عجیب و غریب را می‌توان در موارد زیر جست‌وجو کرد:

  • همان‌طور که گفته شد در سال 2013 دوج کوین با یک شوخی آغاز به کار کرد، اما برخلاف آنچه سازندگانش فکر می‌کردند، خیلی زود به یک ارز دیجیتال محبوب تبدیل شد که نیاز به رشد و توسعه داشت.
  • در سال 2014 یک تیم 5 نفره برای مدیریت بهتر پروژه دوج کوین آغاز به کار کردند اما به دلیل نبود انگیزه مالی و ریزش قیمت‌ها، این تیم از بین رفت.
  • سال‌ها گذشت و توسعه‌دهندگان دوج کوین برنامه‌ای برای توسعه این ارز دیجیتال نداشتند. آینده دوج کوین همچنان نامعلوم بوده و مدیریت آن بیشتر بر دوش افراد داوطلب بود. در این حین جکسون پالمر که یکی از خالقان اصلی دوج کوین بود نیز از این پروژه خارج شد!
  • درنهایت در سال ۲۰۱۸ دوج کوین توانست رشد قیمت خوبی را تجربه کند. اما جکسون پالمر در این باره گرفت که افزایش قیمت دوج کوین یک حباب است، چراکه وقتی هیچ پیشرفت و آپدیتی روی این پروژه صورت نگرفته است، نمی‌تواند چندان رشد کند!
  • بعد از اتمام ماجراهای فوق، حمایت کیباره و جنجالی ایلان ماسک از دوج کوین در سال 2021 آغاز شد. به طوری‌که ایلان ماسک با توئیت‌های مختلفی که برای دوج کوین منتشر می‌کرد، در رشد قیمت این ارز تأثیر زیادی داشت و درنهایت آن را تبدیل به یکی از قدرتمندترین ارزهای دیجیتال جهان کرد!
  • دوج کوین بیشتر پیشرفت و موفقیت خود را مدیون حمایت‌های شخص ایلان ماسک است.
  • بیشترین حدس آن است که سیاست‌های ایلان ماسک برای حمایت از ارزهای دیجیتال برای منفعت طلبی‌های وی برای نوسان‌گیری از بازار ارزهای دیجیتال بوده است اما به‌هرحال به نفع جامعه دوج کوین تمام شده است!
  • خبرنگارها دلیل علاقه شدید ایلان ماسک به رمزارز دوج کوین را جویا شدند و وی در پاسخ گفت:‌«دوج کوین سگ و میم دارد، اما دیگر ارزهای دیجیتال این دو را ندارند!»
  • ایلان ماسک با پاسخی زیرکانه دلیل حمایت‌های خود از دوج کوین را پنهان کرد و هنوز هم دلیل اصلی این حمایت مشخص نیست!

این هم از ماجرای عجیب و غریب دوج کوین و حمایت‌های عجیب‌تر ثروتمندترین مرد جهان از آن. همین موضوعات سبب شده‌اند تا دوج کوین در سبد معاملاتی بسیاری از افراد قرار بگیرد.

چطور دوج کوین بخریم؟

خرید دوج کوین در تمام صرافی‌های آنلاین امکان‌پذیر است. اما برای خرید دوج کوین در صرافی‌های بین‌المللی به دلیل اینکه امکان واریز ریالی وجود ندارد، ابتدا باید ارزهای دیجیتال پایه مانند بیت‌کوین یا تتر را از صرافی‌های داخلی خریداری کرده و سپس آن را به صرافی خارجی انتقال داده و برای خرید دوج کوین اقدام کرد. اما بیشتر افراد ترجیح می‌دهند به‌جای طی کردن این مسیر طولانی، دوج کوین را به‌صورت مستقیم از صرافی‌های داخلی خریداری کنند.

صرافی داخلی بیت پین «Bitpin» یکی از بسترهایی است که با حداقل سرمایه 90 هزار تومان می‌توان در آن ارز دیجیتال دوج کوین یا ارز دیجیتال دیگری را خریداری کرد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها