|

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| چهارم خرداد

از فروریختن یک ساختمان در مراسم ازدواج تا گلایه‌ها از شوراى مدیریت حوزه‌هاى دینى

هاشمی رفسنجانی روز چهارم خرداد در مورد ماجرای فروریختن یک ساختمان در بیت‌المقدس، آخرین اخبار مربوط به اسراییل،‌ وضعیت کنگره آمریکا و دیدار با مدیر یک حوزه علمیه نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

از فروریختن یک ساختمان در مراسم ازدواج تا گلایه‌ها از شوراى مدیریت حوزه‌هاى دینى

در منزل بودم. براى رفع اشکالات احتمالى، به بررسى [کتاب] فرهنگ قرآن پرداختم؛ جلد اول آن را منتشر کرده‌ایم. دیشب در بیت‌المقدس غربى، در یک مراسم ازدواج، ساختمان بزرگى فروریخته و در لحظات اول ۲۵ نفر کشته و ۳۰۰ نفر زخمى شده‌اند و هنوز جمعى زیر آوارند. در شمال اسرائیل هم در یک عملیات شهادت‌طلبانه [سازمان] جهاد اسلامى، یک نفر کشته و ۵۰ نفر زخمى داده و اسرائیل هم علی‌رغم اعلام آتش‌بس، به غزه حمله کرده است.

در [مجلس] سناى آمریکا که تاکنون با حضور ۵۰ عضو [حزب] دموکرات و ۵۰  عضو [حزب] جمهوریخواه، تعادل بوده، با کناره‌گیرى یک سناتور از حزب جمهوریخواه، تعادل به هم خورده و دموکرات‌ها، صاحب اکثریت شده‌اند و پیش‌بینى شده است که براى برنامه‌هاى جمهوریخواهان، مشکلاتى پیش‌ آید.

شب خانم [هادیه روحانی] لواسانى، [مدیر حوزه علمیه حضرت زینب (س)] آمد. از شوراى مدیریت حوزه‌هاى دینى شکایت داشت که مى‌خواهند مدیر بر مدرسه دخترانه دینى به او تحمیل کنند و از حربه به رسمیت شناختن تحصیلات استفاده مى‌کنند.

 

 

نظرسنجی

اگر در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کنید، به کدام یک از گزینه‌های تایید شده رای خواهید داد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها