|

العالم فی 60 ثانیة

از آغاز به کار نمایشگاه بازار سفر عربی در دبی تا کسری بودجه عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الجزیره، خبرگزاری رسمی عراق، الصباح، البیان و خبرگزاری رسمی کویت.

از آغاز به کار نمایشگاه بازار سفر عربی در دبی تا کسری بودجه عربستان
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان: 

آغاز به کار نمایشگاه بازار سفر عربی در دبی 

فعالیت‌های سی و یکمین نمایشگاه بازار سفر عربی با حضور گروهی نخبه از برجسته‌ترین تصمیم‌گیرندگان و رهبران صنعت گردشگری و جهانگردی جهان امروز در دبی آغاز شد و تا 9 می 2024 در مرکز تجارت جهانی دبی ادامه خواهد داشت. 

سی و یکمین دوره بازار سفر عربی 2024 که با همکاری وزارت اقتصاد و گردشگری دبی و سایر شرکای استراتژیک در مرکز تجارت جهانی دبی با شعار «توانمندسازی نوآوری - توسعه سفر از طریق کارآفرینی» با مشارکت تعداد زیادی از موسسات دولتی و بخش خصوصی مرتبط با بخش گردشگری برگزار می شود، قرار است بیش از 2300 غرفه‌دار و نماینده از بیش از 155 کشور جهان در آن شرکت کنند. 

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

رایزنی عراق با قطر برای احداث یک نیروگاه جدید برق 

زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق اعلام کرد که این وزارتخانه قصد دارد نیروگاه جدیدی با ظرفیت 2100 مگاوات در شهر بیجی احداث کند.

وی در نشستی با مسئولان شرکت اوربکان قطر درباره جزئیات نهایی عقد قرارداد احداث نیروگاه بخاری جدید در شهر بیجی رایزنی کرد.

وزیر برق عراق ضمن خوشامدگویی به هیئت قطری، نسبت به همکاری عراق با شرکت های عربی مایل به فعالیت در عراق و بهره برداری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تسهیلاتی که دولت ارائه می‌دهد، ابراز امیدواری کرد.

دو طرف درباره جزئیات پروژه احداث نیروگاه بخاری شامل 6 واحد تولیدی هر کدام با حدود 350 مگاوات ظرفیت رایزنی کردند.

 

خبرگزاری رسمی کویت: 

نخستین سفر امیر کویت به یک کشور غیر عربی

مشعل الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت فردا سه شنبه در نخستین سفر خود به یک کشور غیر عربی به ترکیه می رود.

امیر این کشور به همراه هیئتی رسمی فردا کویت را به مقصد ترکیه ترک خواهد کرد. امیر کویت از زمان تصدی قدرت در دسامبر سال گذشته، به کشورهای عضو شورای همکاری علاوه بر اردن و مصر سفر کرده و به هیچ کشور غیر عربی نرفته است.

طوبی نور سونمز، سفیر ترکیه در کویت، گفت که این سفر فقط نشان‌دهنده دوستی عمیق و همکاری بین دو کشور نیست، بلکه نخستین سفر رسمی امیر کویت به خارج از جهان عرب و اشاره‌ای واضح به نزدیکی و احترام متقابل است.

 

الجزیره: 

کسری بودجه عربستان 

کسری بودجه عربستان سعودی در سه ماهه اول سال جاری، رقم 3.3 میلیارد دلاری را ثبت کرده است. وزارت دارایی عربستان سعودی اعلام کرد این کشور در سه ماهه اول سال 2024 کسری بودجه‌ای بالغ بر 12.387 میلیارد ریال سعودی یعنی رقمی معادل 3.30 میلیارد دلار را ثبت کرده است.

این منبع افزود، درآمدهای نفتی عربستان در همین سه ماهه حدود 182 میلیارد ریال معادل 48.5 میلیارد دلار بوده است.

در همین حال، کل درآمدهای عربستان سعودی در سه ماهه اول امسال 78.23 میلیارد دلار بوده است در حالی که هزینه‌های عمومی این کشور بالغ بر 81.5 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

 

الصباح: 

بهره‌برداری از فاز دوم پروژه اتصال برق عراق و اردن 

فرماندار منطقه رطبه در استان الانبار خبر داد که فاز دوم اتصال شبکه برق عراق به اردن تا پایان ماه نوامبر سال جاری انجام خواهد شد.

عماد الدیلمی، فرمانده رطبه، گفت که در حال حاضر ظرفیت اتصال شبکه برق دو کشور 132 کیلوولت است و با تکمیل فاز دوم به 400 کیلوولت خواهد رسید.

در ماه مارس گذشته، زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق، رسما نخستین مرحله از اتصال برق عراق و اردن را افتتاح کرد. وی در مراسم افتتاح این پروژه گفت که این پروژه شامل 3 مرحله است و قرار است ظرفیت آن پس از اتصال شبکه برق عراق، اردن و مصر به 500 مگاوات برسد. پیمانکار این پروژه شرکت امریکایی جنرال الکتریک است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها