|

العالم فی 60 ثانیة

از لغو پروازهای امارات تا تکلیف سدسازی روی رودخانه دجله

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،البیان امارات، خبرگزاری رسمی عربستان، الصباح، خبرگزاری رسمی عراق وروسیا الیوم.

از لغو پروازهای امارات تا تکلیف سدسازی روی رودخانه دجله
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان: 

لغو 2 روزه تمامی پروازها از دبی به دلیل بدی آب و هوا

شرکت هواپیمایی امارات امروز چهارشنبه اعلام کرد که تمامی سفرها از دبی از ساعت 8 صبح چهارشنبه تا نیمه شب 18 آوریل به دلیل بدی آب و هوا و وضعیت جاده ها لغو شده است.

این شرکت توضیح داد که مسافران می توانند با آژانس مسافرتی خود یا مرکز ارتباطات هواپیمایی امارات برای رزرو مجدد ارتباط برقرار کنند.

شرکت هواپیمایی امارات پیش بینی کرد که در پروازهای ورودی و خروجی تاخیر ایجاد شود و توصیه کرد که مسافران جدول پروازها را از طریق سایت الکترونیکی دنبال کنند.

امارات 24 ساعت گذشته شاهد بیشترین میزان بارش در تاریخ معاصر خود بود.

 

خبرگزاری رسمی عربستان (واس): 

گفت‌وگوی ولیعهد عربستان با رئیس امارات و امیر قطر 

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، با دریافت تماس تلفنی از جانب محمد بن زاید، رئیس امارات، پیامدهای تنش نظامی در منطقه و خطر بازتاب آن بر امنیت و ثبات منطقه را بررسی کرد.

طرفین در این گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت تلاش برای جلوگیری از تشدید تنش و دور نگه داشتن منطقه از خطرات جنگ تأکید کردند.

از سوی دیگر، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، در تماس تلفنی با ولیعهد عربستان تحولات جاری در غزه و تنش اخیر در منطقه و پیامدهای آن بر امنیت و ثبات را بررسی کرد.

امیر قطر و ولیعهد عربستان نیز بر اهمیت انجام هر تلاشی برای دور نگه داشتن منطقه از خطرات تنش تأکید کردند.

 

خبرگزاری رسمی عراق:

مذاکرات عراق وامریکا برای همکاری در تولید آرد

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در شامگاه سه شنبه (16 آوریل) وینس پترسون، رئیس انجمن گندم امریکا و هیئت همراه وی استقبال کرد.

السودانی در این دیدار، درمورد راه های همکاری آتی در زمینه واردات گندم با قیمت مناسب و بهرین نوع آن به عراق، در راستای تولید آرد خارج از استفاده در سبد کالایی به طور عمده با تکیه بر گندم های تولیدشده در عراق تأمین می‌شود، گفت وگو کرد.

نخست وزیر عراق، همچنین بر تمایل دولت نسبت به تداوم همکاری با شرکت‌های متخصص امریکایی برای تولید آرد مورد نیاز بازار داخلی و بی نیازی از واردات آن و علاوه بر آن تداوم تلاش‌های دولت در زمینه تقویت امنیت غذایی  از طریق حمایت کشاورزان و بخش خصوصی کشاورزی در عراق تاکید کرد.

 

روسیا الیوم: 

آغاز به کار کنفرانس «انرژی آینده» در ابوظبی

کنفرانس جهانی انرژی آینده به مدت در ابوظبی آغاز به کار کرد. در این کنفرانس که در مرکز نمایشگاه‌های ابوظبی از صبح امروز (چهارشنبه 17 آوریل) آغاز به کار کرده مقامات بلندپایه کشورهای گوناگون جهان حضور دارند.

در حاشیه این کنفرانس، نمایشگاهی از محصولات شرکت‌های دولتی و خصوصی در عرصه انرژی‌های تجدیدپذیر برپاست. پیش از این، اعلام شد که «الی کوهن» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی برای مشارکت در این کنفرانس روز گذشته وارد امارات شد.

 

الصباح:

 تکلیف سدسازی روی رودخانه دجله با سفر اردوغان روشن مى شود؟

عراق در انتظار سفر قریب الوقوع رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به بغداد با هدف حل مسائل و پرونده های معلق مانده میان دو کشور از جمله مسائل مربوط به سهم آب دو طرف از رودخانه دجله است.

یکی از اهداف از سفر اردوغان به عراق، یافتن راه حل‌های اساسی برای مسائل باقی‌مانده بین دو کشور به‌ویژه عقد قرارداد درباره تعیین سهمابه عراق در صورت ادامه سدسازی ترکیه روی رودخانه دجله است.

در همین ارتباط عون ذیاب عبدالله، وزیر منابع آبی عراق به لزوم دستیابی به توافقی صریح و شفاف در خصوص سهمابه عراق به عنوان یکی از اصلی‌ترین پرونده‌های این سفر و تلاش عراق برای قطعی کردن این پرونده، تاکید کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها