|

بورل بار دیگر همه طرف‌ها در خاورمیانه را به خویشتنداری دعوت کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعا کرد که خاورمیانه «در لبه پرتگاه قرار دارد و باید از آن فاصله بگیریم. باید ترمز را بکشیم و به عقب برگردیم».

بورل بار دیگر همه طرف‌ها در خاورمیانه را به خویشتنداری دعوت کرد

به گزارش شبکه شرق، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات اسرائیل ، بار دیگر طرفین را به خویشتن‌داری دعوت کرد.

جوسپ بورل روز دوشنبه در گفتگو با شبکه رادیویی موج صفر (Onda Cero) ادعا کرد که خاورمیانه «در لبه پرتگاه قرار دارد و باید از آن فاصله بگیریم. باید ترمز را بکشیم و به عقب برگردیم».

او درباره احتمال اقدام نظامی اسرائیل گفت که یک «تفرقه عمیقی» در داخل این رژیم میان جریان دست راستی که به دنبال انتقام‌جویی هستند و جناحی که به گفته او «میانه‌روتر و معقول‌تر» هستند وحود دارد. وی مدعی شد که جناح دوم از انتقام جویی دفاع می‌کند، "اما به گونه‌ای که از پاسخ به پاسخ اجتناب شود".

بورل در همین حال تصریح کرد که اتحادیه اروپا با وجود تحریم‌هایی که علیه ایران وضع کرده است باید بهترین رابطه ممکن را با تهران داشته باشد. وی با تکرار ادعا‌ها درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران گفت: این به نفع همه است که ایران به یک قدرت هسته‌ای تبدیل نشود و خاورمیانه آرام شود.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها