|

جزئیات تازه از ترور فرزندان اسماعیل هنیه/ مقامات ایران به رئیس دفتر سیاسی حماس پیام دادند

یک رسانه اسرائیلی جزئیات تازه‌ای درباره ترور فرزندان اسماعیل هنیه منتشر کرده است؛ همچنین به دنبال این اتفاق، مقامات ایران به رئیس دفتر سیاسی حماس پیام دادند.

جزئیات تازه از ترور فرزندان اسماعیل هنیه/ مقامات ایران به رئیس دفتر سیاسی حماس پیام دادند

به گزارش شبکه شرق، رئیس‌جمهور گفت: رهبران مقاومت با فداکاری‌ها و جانفشانی‌ها همراه با ملت خود در خط مقدم آزادسازی قدس شریف قرار دارند.

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در مکالمه تلفنی با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، ضمن تسلیت شهادت فرزندان و نوه‌های وی در پی حمله اسرائیل به اردوگاه الشاطی غزه، افزود: مدعیان حقوق بشر با سکوت و حمایت‌های ناجوانمردانه خود از چنین جنایاتی، شریک جرم این رژیم منفور هستند.

رئیسی ضمن تجلیل از صبر و فداکاری رئیس دفتر سیاسی حماس در این مصیبت دردناک، با بیان اینکه رهبران مقاومت با این جانفشانی‌ها همراه با ملت خود در خط مقدم آزادسازی قدس شریف قرار دارند، از درگاه خدای متعال برای این شهیدان علو درجات و برای ملت فلسطین ثبات قدم در مسیر نورانی مقاومت و آرمان والای آزادی قدس شریف مسئلت کرد.

«اسماعیل هنیه» نیز در این مکالمه تلفنی ضمن قدردانی از ابراز همدردی رئیس جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر اینکه با این خون‌ها امید، آینده و آزادی را برای ملت، آرمان و امت خود می‌سازیم، تصریح کرد: دشمن جنایتکار اسرائیلی تصور می‌کند با هدف قرار دادن فرزندان رهبران مقاومت می‌تواند در عزم و اراده ما و ملت ما خلل ایجاد کند، در حالی‌که این خون‌ها ما را در مسیر مقاومت استوارتر می‌کند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس با بیان اینکه ما در مسیر آزادسازی قدس شریف و مسجد الاقصی نه تردید خواهیم کرد و نه عقب‌نشینی، تاکید کرد: خون فرزندان و نوه‌هایم فدای آزادی قدس شریف و مسجد الاقصی.

تسلیت مقامات ایران به هنیه

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی خطاب به اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، شهادت فرزندان او را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

«بسم‌الله الرّحمن الرّحیم

وَالَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ

برادر مجاهد جناب آقای اسماعیل هنیه

رئیس محترم دفتر سیاسی حماس

دست تبهکاران جنایت‌پیشه اسرائیل، بار دیگر حادثه آفرید و در روز عید فطر، عید بندگی و سُرور مسلمانان جهان، در اقدامی که ناشی از ضعف و زبونی و استیصال سران تروریست این رژیم است، شش تن از فرزندان و نوادگان جنابعالی را به شهادت رساند و برگ دیگری بر پرونده‌ی سیاه جنایات آن‌ها افزود. بی‌شک انتقام این جنایت و شهادت هزاران انسان بی‌گناه غزّه به نصّ صریح کلام خداوند تبارک که فرمود «إِنَّا مِنَ ٱلۡمُجۡرِمِینَ مُنتَقِمُونَ» بی پاسخ نخواهد ماند و با دستان پرتوان رزمندگان دلاور مقاومت اسلامی، به سزای اعمال ننگین‌شان خواهند رسید. اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت فرزندان گرامی آن جناب، خاطر شریف را به بشارت حضرت حق متعال به صابران متذکر می‌گردم که فرمود: وَبَشِّرِ ٱلصَّـٰابِرِینَ ٱلَّذِینَ إِذَآ أَصابَتۡهُم مُّصِیبَةٞ قَالُوٓاْ إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّآ إِلَیۡهِ راجِعُونَ، رحمت و مغفرت الهی را برای آن عزیزان و صبر و سکینه برای جنابعالی و بازماندگان از خداوند متعال مسالت می‌نمایم.»

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران

سرلشکر پاسدار محمد باقری»

پیام سرلشکر سلامی به اسماعیل هنیه

سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی، شهادت فرزندان و نوه‌های اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت.

متن این نامه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

برادر مجاهد و مکرم اسماعیل هنیه

رئیس محترم دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس

سلام علیکم و رحمة الله

شهادت مظلومانه فرزندان برومند و شجاع جنابعالی حازم، امیر و محمد اسماعیل هنیه و نیز سه تن از نوه‌های عزیز و دلبندتان در جنایت تروریستی حمله هوایی اسرائیل به خودروی غیرنظامی حامل آنان در اردوگاه الشاطی در غرب شهر غزه که ترجمان شکست دشمن برابر صبر و مقاومت مردم مقاوم و تاریخ ساز غزه و فلسطین قهرمان است را تبریک و تسلیت می‌گویم.

همانطور که جنابعالی در اوج صلابت گفته‌اید «این درد‌ها و خون‌ها، آینده و آزادی ملت و مسئله فلسطین و امت اسلام را می‌سازد» و بی‌شک باور و اراده‌ای که بر سر آرمان و عقیده استوار است و کوه‌ها را متلاشی می‌کند، تحت تاثیر این جنایات خدشه‌دار نخواهد شد، و در هم آمیختن خون‌های پاک مجاهدان مقاومت و مردم غزه و شهدای خاندان مکرم هنیه، ایمان رهبران حماس و ملت فلسطین را قوی‌تر و راه پیروزی بر اسرائیل و آزادی قدس و مسجد الاقصی را روشن‌تر خواهد ساخت. رمز پیروزی شما و یکایک رزمندگان مومن و شجاع مقاومت فلسطین، حمایت و همراهی مردم در سنگری واحد و مقتدر است که خون‌های مطهر و قدرت‌ساز بیش از ۳۳ هزار شهید قدس آن را یاری کرده و نسل کشی، ترور و وحشی‌گری رژیم جلاد و جعلی اسرائیل را بی‌اثر کرده است؛ به گونه‌ای که قادر نخواهند بود برای فرار از باتلاق مرگبار و هولناک غزه راه نجاتی برای خود بیابند.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»

پیام ابراهیم رئیسی به اسماعیل هنیه

ابراهیم رئیسی با صدور پیامی خطاب به اسماعیل هنیه شهادت تعدادی از اعضای خانواده او در جریان حمله به خودروی ایشان را تسلیت گفت.

متن کامل پیام رئیس‌جمهور بدین شرح است:

«برادر مجاهد جناب آقای اسماعیل هنیه

رئیس محترم دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی - حماس

سلام‌علیکم بما صبرتم

اقدام جنون آمیز اسرائیل در حمله به اردوگاه الشاطی که منجر به شهادت سه تن از فرزندان گرانقدر جنابعالی به همراه سه فرزند دلبند و بی گناه آنان شد، عمیقاً موجب تاثر خاطر اینجانب و احاد ملت ایران شد.

بی‌شک این جنایت خوی وحشیگری و کودک‌کشی این رژیم را عیان‌تر کرد و نشان داد برای نجات از باتلاق فروپاشی و پوشاندن عجز و درماندگی و ناکامی در رویارویی با جبهه مقاومت، در جنایت علیه بشریت به هیچ اصول انسانی و اخلاقی پایبند نیست.

متاسفانه در مقابل چنین جنایات بی سابقه در تاریخ، مدعیان حقوق بشر نه تنها نظاره‌گر هستند بلکه با سکوت و حمایت‌های ناجوانمردانه خود، زمینه را برای تکرار اینگونه جنایات فراهم می‌کنند و قطعاً شریک جرم این رژیم منفور هستند.

اینجانب با کمال تاسف، این مصیبت را به جنابعالی، خانواده محترم و مجاهدان جبهه مقاومت تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال در این روز عزیز، برای این شهیدان علو درجات و برای شما سلامتی و ثبات قدم در مسیر نورانی مقاومت و دفاع از آرمان والای ملت مظلوم فلسطین را مسالت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران»

پیام تسلیت دبیر شورای امنیت ملی به اسماعیل هنیه

علی‌اکبر احمدیان؛ دبیر شورای عالی امنیت ملی در پی شهادت فرزندان و نوه‌های اسماعیل هنیه در پیامی نوشت: «چه سرافرازانه فرزندان و نوه‌های دلبندتان به دیدار خداوند متعال شتافتند و عیدی آنها، وصال معبود شد. غزه امروز به خود می‌بالد که فرزندان دولتمردانش دوشادوش مردمش با دشمن خبیث می‌جنگند، مقاومت می‌کنند و به شهادت می‌رسند. شهدای شما، فرزندان فلسطین مجاهد و مقاومند و صبر و پایداری شما نور امید را در دل رزمندگان مقاومت پرفروغ‌تر کرده است.

این واقعه سنگین و اندوه بار در کنار مصائب جاری و جانکاه مردم مظلوم غزه سند حقانیت و صداقت مجاهدان مقاوم و خستگی‌ناپذیر فلسطین و نوید بخش نصرت الهی و غلبه بر دشمن زبون است. تسلیت من را در این مصیبت جانسوز بپذیرد و همچون همیشه ما را یار و همراه خود بدانید.»

رسانه اسرائیلی: نتانیاهو و گالانت از ترور فرزندان اسماعیل هنیه بی‌اطلاع بودند

رادیو ارتش اسرائیل  گزارش داد که ترور فرزندان رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نه به نخست‌وزیر و نه حتی به وزیر جنگ اسرائیل اطلاع داده نشده بود.

رادیو ارتش اسرائیل  گزارش داد که ترور فرزندان اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نه به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و نه حتی به یو آو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل  نیز اطلاع داده نشده بود.

براساس گزارش الجزیره، رادیو ارتش اسرائیل همچنین گزارش داد که اطلاعات حضور فرزندان هنیه در این خودرو، تنها لحظاتی قبل از انجام عملیات به دست آمده بود.

در همین رابطه، روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» به نقل از یک منبع آگاه اسرائیلی فاش کرد که نگرانی بابت این موضوع وجود دارد که جنبش حماس در واکنش به ترور فررزندان اسماعیل هنیه روند توافق آزادی اسرا را متوقف کند.

باراک راوید، خبرنگار «واللا» نیز به نقل از یک مقام عالی‌رتبه اسرائیلی اعلام کرد که شاباک و ارتش اسرائیل ، بنیامین نتانیاهو  را قبل از انجام این عملیات از آن مطلع نکردند زیرا آن را یک اقدام تاکتیکی تلقی می‌کردند.

او در ادامه افزود: سه فرزند اسماعیل هنیه، از اعضای فعال گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس بودند.

پیشتر شبکه الجزیره گزارش داد که در پی حمله اسرائیل  در غزه سه تن از فرزندان اسماعیل هنیه و شماری از نوه‌های وی به شهادت رسیدند.

منابع فلسطینی اسامی این افراد را «حازم، امیر و محمد» فرزندان رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کردند.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها