|

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| بیست و چهارم فروردین

حمایت ائمه جمعه از بازداشت ملی-مذهبی‌ها/ وضعیت بد نقدینگی بیمارستان‌ها

هاشمی رفسنجانی روز بیست و چهارم فروردین سال ۱۳۸۰ در مورد خطبه‌های نماز جمعه نوشته و چند دیدار را روایت کرده‌است.متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

حمایت ائمه جمعه از بازداشت ملی-مذهبی‌ها/ وضعیت بد نقدینگی بیمارستان‌ها

براى اقامه نماز جمعه به دانشگاه تهران رفتم. خطبه‌اى در مورد مکارم اخلاق و غرایز انسان ایراد کردم. در خطبه دوم، از اقتدار ملى و ایجاد اشتغال و روز ارتش و بنیاد مسکن و مسائل فلسطین صحبت‌ کردم. ظهر بچه‌ها جمع بودند و عصر بستگان آمدند. آقاى محسن هاشمیان، [مدیرعامل شرکت تعاونى صادرکنندگان پسته رفسنجان]، گزارشى از مشکلات و راهکارهاى حل مشکلات تعاونى پسته آورد و گفت، تعاونى در حال حاضر براى هر کیلو پسته، پانصد تومان ضرر مى‌دهد و از مدیریت‌ها که امور کشور را به رکود کشیده‌اند، انتقاد داشت و گفت، اگر آینده به همین وضع بگذرد، مشکل جدى براى انقلاب پیش خواهد آمد.

شب، دکتر معتمدى، رئیس دانشکده علوم دریایى دانشگاه آزاد اسلامى با همسرش آمد که او هم استاد دانشگاه است و هر دو بازنشسته شده‌اند. آقاى سیدحسین مرعشى، [برادر همسرم، سردفتر ثبت اسناد رسمی شماره 337 تهران]، از طرف سردفتران، از تصمیم قوه قضائیه براى پرداخت هزینه دفترها به بانک‌ها و جلوگیرى از رد و بدل پول در دفترخانه شکایت داشت که عملاً مانع از دریافت هزینه اضافى مى‌شود. آقاى دکتر سعید لاهوتى، [همسر فاطی] گفت، وضع نقدینگى بیمارستان‌ها بد است و باعث کم‌شدن خدمت‌رسانی به بیماران است.

آمریکا و چین، پس از بیرون رفتن سرنشینان هواپیماى آمریکا از چین، به حملات لفظى پرداخته‌اند. آمریکا مى‌گوید، چین باید جوابگوى معطل‌کردن 11 روزه سرنشینان باشد و هواپیما که هنوز در چین است و مى‌گوید، به پرواز تجسسی در نزدیکى مرزهاى چین ادامه خواهد داد. چین مى‌گوید، تخلف و تجاوز آمریکا، هنوز مسئله‌اش تمام نشده و آمریکا باید جوابگو باشد.

در اکثر خطبه‌هاى جمعه امروز، ائمه جمعه از بازداشت ملى‌گراها به اتهام براندازى حمایت کرده‌اند و به مجلس و رئیس‌جمهور و گروه‌هایى که از دادگاه انقلاب انتقاد کرده‌اند، اعتراض دارند و مشاجره‌ها وسیع شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها