|

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| بیست و سوم فروردین

تظاهرات اعضای سازمان مجاهدین خلق در برخی کشورهای اروپایی/ اعتراضات گسترده در ترکیه

هاشمی رفسنجانی روز بیست و سوم فروردین سال ۱۳۸۰ در مورد فضای انتخاباتی، تظاهرات اعضای مجاهدین خلق و برخی اخبار حوزه بین‌الملل نوشته‌است.متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

تظاهرات اعضای سازمان مجاهدین خلق در برخی کشورهای اروپایی/ اعتراضات گسترده در ترکیه

در منزل و دفتر کوشک، براى خطبه‌هاى جمعه مطالعه مى‌کردم و نیز بولتن‌ها و گزارش‌ها را خواندم و متن مصاحبه با مجله متین را اصلاح کردم. کم‌کم تب انتخابات [ریاست‌جمهوری] داغ مى‌شود. حوادث و رسانه‌ها، رنگ انتخاباتى گرفته است. منافقین، [=سازمان مجاهدین خلق]، اعلام کرده‌اند در دوازده شهر اروپایى، به حمایت از دستگیرشده‌هاى ملى‌مذهبى، تظاهرات دارند.

در ترکیه، پس از انتخابات و تظاهرات ده‌ها هزار نفرى دیروز کسبه علیه دولت، تا یک ماه دیگر تظاهرات در آنکارا ممنوع شد. دولت [بولنت] اجویت، [نخست‌وزیر ترکیه]، تحت فشار است. دادگاه بین‌المللى جنایتکاران جنگى، براى تحویل‌گرفتن [اسلوبودان] میلوشویچ که اکنون تحت بازداشت، در بیمارستان بسترى است، فشار مى‌آورد. در آفریقاى جنوبى، در جریان یک مسابقه فوتبال، در اثر ازدحام مردم، بیش از 50 نفر کشته و 150 نفر مجروح شده‌اند؛ این‌گونه حوادث در مسابقات فوتبال که پرطرفدار است، زیاد اتفاق مى‌افتد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها