|

تعداد شهدای حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق/ سفیر ایران در سلامت است

آخرین اخبار و جزئیات درباره حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق و اقامتگاه «حسین اکبری»، سفیر ایران اعلام شد.

تعداد شهدای حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق/ سفیر ایران  در سلامت است

به گزارش شبکه شرق، ساختمان سفارت ایران و منزل اقامت «حسین اکبری»، سفیر ایران در منطقه «المزه» در «دمشق»، پایتخت سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت.

امروز دوشنبه «۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳»، جنگنده‌های ارتش اسرائیل ساختمان مجاور سفارت ایران در دمشق را هدف حملات هوایی قرار دادند. 

شبکه تلویزیونی دولتی الاخباریه سوریه امروز «دوشنبه»، گزارش داد که اسرائیل به ساختمانی در جنوب غربی دمشق حمله کرده است. وزارت دفاع سوریه نیز تایید کرد که در حمله هوایی اسرائیل، ساختمان کنسولگری ایران هدف حمله قرار گرفته است. 

اسامی شهدای حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

اسامی و مناصب سه شهید حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق به شرح زیر است:

1. سرتیپ محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شاخه سوریه و لبنان.

2. سرتیپ حسین امین الله، رئیس ستاد کل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شاخه سوریه و لبنان.

3. سرلشکر حاج رحیمی، دوست صمیمی و جانشین زاهدی، همچنین از شاخه سوریه و لبنان نیروی قدس سپاه پاسداران.

«سردار حاجی رحیمی» معاون سردار محمدرضا زاهدی نیز از شهدای امروز حمله اسرائیل به دمشق است.

شهادت سردار حاجی رحیمی در حمله اسرائیل به دمشق

شهادت ۵ تا ۷ نفر در حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

سفیر ایران در سوریه از شهادت پنج تا هفت نفر در پی حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق خبر داد و گفت «قطعا اسرائیل بهتر از هر کسی می‌داند که این نوع جنایت‌ها با عبور از قوانین بین‌المللی، پاسخ خود را به موقع خواهد داشت».

«حسین اکبری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه، با بیان این‌که در جریان حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، بین پنج تا هفت نفر به شهادت رسیده‌اند، گفت: «در حال حاضر نمی‌توانم آمار دقیقی در مورد تعداد شهدا اعلام کنم و تا زمان پایان آواربرداری باید صبر کنیم تا آمار دقیق به دست آید».

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه «ساختمان کنسولگری ایران در دمشق توسط جنگنده‌های «اف‌۳۵» و با ۶ موشک مورد حمله قرار گرفته است»، ادامه داد: «من در محل کار خودم در سفارت بودم و از اتاق خودم دیدم که به ساختمان خسارت وارد شد. اولین بار نیست که اسرائیل علیه دیپلمات‌ها اقدام به جرم و جنایت می‌کند و تاکنون این رژیم، جرم و جنایت زیادی علیه دیپلمات‌ها انجام داده است».

اکبری که در جمع خبرنگاران در مقابل سفارت ایران در دمشق سخن می‌گفت، اعلام کرد: «در جریان این حمله، تعدادی از همکاران ما و مستشاران نظامی که در ساختمان حضور داشتند، به شهادت رسیدند که اسامی آن‌ها را بعدا اعلام می‌کنیم».

سفیر ایران همچنین گفت: «قطعا اسرائیل بهتر از هر کسی می‌داند که این نوع جنایت‌ها با عبور از قوانین بین‌المللی، پاسخ خود را به موقع خواهد داشت».

او با اشاره به اینکه «در طول ۶ ماه گذشته شاهد جنایت‌های اسرائیل علیه مردم فلسطین و همچنین سوریه بوده‌ایم»، گفت: «امروز نیز اسرائیلب‌ها این جنایت را انجام دادند و ساختمان کنسولگری ایران که در کنار سفارت قرار دارد را مورد حمله قرار دادند».

سفیر ایران در ادامه و در پاسخ به سوال‌ها تاکید کرد که در حال حاضر، نمی‌تواند آمار دقیقی از تعداد شهدای این حمله تروریستی اعلام کند و باید تا پایان آواربرداری در این زمینه صبر کرد.

اکبری تصریح کرد: «۲ نفر از  کسانی که مسئولیت حفاظت از سفارت را برعهده داشتند نیز در این حمله تروریستی شهید شدند».

سفیر ایران در سوریه همچنین در گفت‌وگو با شبکه خبر تصریح کرد: «در این حمله تروریستی، مشخصا سه نفر از نیروهای وابسته نظامی ما که سال‌ها در این‌جا کار می‌کردند و از اعضای کادر دیپلماتیک ما بودند، به همراه چند تن از همراهانشان به شهادت رسیدند».

این دیپلمات ارشد ایران در جریان بازدید «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه از سفارت ایران در پی حمله تروریستی امروز در دمشق نیز گفت حمله اسرائیل، نشان‌دهنده واقعیت این رژیم است که هیچ قانون بین‌المللی را به رسمیت نمی‌شناسد و برای رسیدن به آنچه می‌خواهد، دست به هر کار غیرانسانی می‌زند.

شهادت سردار «محمدرضا زاهدی» در حمله اسرائیل به دمشق

سردار «محمدرضا زاهدی»، از فرماندهان سپاه قدس در حمله هوایی امروز «دوشنبه، ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳» اسرائیل به دمشق، به شهادت رسید.

«محمد رضا زاهدی»، از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اثر حمله هوایی اسرائیل به ساختمان مجاور سفارت ایران در دمشق به شهادت رسید.

سردار محمدرضا زاهدی (معروف به حسن مهدوی)، متولد 11 آبان 1339 در اصفهان، در سال 1359 به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ تحمیلی، از فرماندهان میانی سپاه بود و فرماندهی تیپ 44 قمر بنی‌هاشم را از 1362 تا 1365 برعهده داشت.

او در فاصله سال‌های 1365 تا 1370، فرمانده لشکر 14 امام حسین(ع) بود.

سردار زاهدی در فاصله سال‌های 1384 تا 1387،  فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بود.

او از 1384 تا 1385 با حفظ سمت فرمانده قرارگاه ثارالله نیز شد و از  سال 1395 تا 1398  معاونت عملیات سپاه پاسداران را هم برعهده داشت.

سردار زاهدی از سال 1387 تا 1395 در نیروی قدس فعالیت می‌کرد و فرمانده سپاه سوریه و لبنان بود.

جزئیات حمله اسرائیل به سفارت و اقامتگاه سفیر ایران در دمشق 

در حمله اسرائیل به اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق، تا این لحظه، دست‌کم هشت نفر شهید و تعدادی مجروح شده‌اند.

شبکه ۱۲ اسرائیل در توییتی مدعی شد که «بر اساس گزارش های منتشرشده در سوریه، ظاهراً یک مقام مهم ایرانی در حمله اخیر در دمشق کشته (شهید) شده است.»

«اسرائیل هیوم» هم مدعی شد که «نیروی هوایی اسرائیل، ترور یک مقام ارشد ایرانی در دمشق را انجام داده است.»

رسانه‌های عبری مدعی شده‌اند که هدف ترور در دمشق، یکی از اعضای ارشد جهاد اسلامی فلسطین بوده است. 

گزارش‌های تاییدنشده نیز حاکی از شهادت تعدادی از دیپلمات‌های ایرانی در حمله امروز جنگنده‌های اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق هستند.

بنابر برخی گزارش‌های رسیده، ۶ نفر در این حمله به شهادت رسیده‌اند ولی بر اساس تاکید منابع خبری، سفیر ایران در سوریه در سلامت به‌سر می‌برد.

پیش از این، رسانه‌های سوریه گزارش دادند که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور در حال دفع حمله در حومه دمشق هستند و صدای انفجارهایی در اطراف شنیده شده است. تلویزیون سوریه هم اعلام کرد دشمن اسرائیلی ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق را هدف قرار داده است.

در این حمله، ساختمانی در کنار دفتر کنسولی سفارت ایران و اقامتگاه سفیر ایران هدف قرار گرفته است. بنا بر گزارش‌ها، حسین اکبری، سفیر جمهوری اسلامی در دمشق و خانواده او در پی این حمله آسیبی ندیده‌اند.

همچنین، خبرنگار «العالم» گزارش داد که این حمله علیه کنسولگری ایران انجام شده که مقر اقامت سفیر ایران در دمشق نیز است. بر این اساس، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به طور کامل در این حمله ویران شده، و خسارات زیادی به خودروهای موجود در مقابل آن وارد شده است.

این دومین تجاوز هوایی اسرائیل به سوریه، در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته است.

حجم ویدیو: 32.03M | مدت زمان : 00:03:56
منبع: نورنیوز
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها