|

سفر ششم وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل؛ در دیدار بلینکن و نتانیاهو پشت درهای بسته چه گذشت؟/ فیلم و تصاویر

وزیر خارجه آمریکا به‌منظور گفت‌و‌گو با مقامات اسرائیلی درباره مذاکرات آتش‌بس، وارد تل‌آویو شد.

سفر ششم وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل؛ در دیدار بلینکن و نتانیاهو پشت درهای بسته چه گذشت؟/ فیلم و تصاویر

به گزارش شبکه شرق، آنتونی بلینکن برای چندمین‌بار وارد تل‌‌آویو شد.

وزیر خارجه آمریکا به‌ منظور گفت‌و‌گو با مقامات اسرائیلی درباره مذاکرات آتش‌بس، امروز «جمعه، سوم فروردین ماه ۱۴۰۳»، وارد تل‌آویو شد.

این ششم باری است که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا بعد هفتم اکتبر و از آغاز جنگ در نوار غزه (پانزدهم مهرماه) به منطقه سفر می‌کند

بلینکن پیش از این، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود که هدف از سفر دوره‌ای او به خاورمیانه رایزنی با مقامات اسرائیلی درباره برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسراست.

وزیر امور خارجه آمریکا پیش از ورود به اسرائیل، ابتدا به عربستان سعودی و سپس به مصر سفر کرده بود.

مصر و قطر به منظور برقراری آتش‌بس در نوار غزه و آزادی اسرای فلسطینی و اسرائیلی مذاکراتی را میان حماس و تل‌آویو در دوحه میانجی‌گری می‌کنند.

حماس تاکنون بارها تاکید کرده است که خروج کامل نیروهای اسرائیلی از نوار غزه و برقراری آتش‌بس پایدار از جمله شروط ضروری مقاومت است.

بلینکن در تل‌آویو با نتانیاهو دیدار کرد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در شرایطی که مذاکرات تبادل اسرا بین تل‌آویو و حماس در دستورکار قرار دارد، دیدار و رایزنی کرد.

بلینکن که صبح امروز در چارچوب تور خاورمیانه خود به اسرائیل آمده بود، در تل‌آویو با نتانیاهو دیدار کرد.

در بیانیه دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیری اسرائیل آمده است که بلینکن پس از دیدار با نتانیاهو، با اعضای کابینه جنگ دیدار خواهد کرد.

در مورد موضوعات مورد بحث در دیدار نتانیاهو و بلینکن معلوماتی داده نشد.

بلینکن روز پنجشنبه از عربستان سعودی و دیروز مصر بازدید کرد تا درباره مذاکرات مبادله زندانیان بین تل‌آویو و حماس رایزنی کند.

وزیر خارجه آمریکا صبح امروز پس از عربستان سعودی و مصر به اسرائیل آمد. بلینکن پس از هفتم اکتبر 2023 ششمین بار است که به اسرائیل سفر می‌کند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها