|

العالم فی 60 ثانیة

از ورود نخستین کشتی حامل کمک به غزه تا خرید ۱۵۰ فروند هواپیمای جدید توسط قطر

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،الجزیره، الشرق ، الخلیج اونلاین، روسیا الیوم و الفرات نیوز.

از ورود نخستین کشتی حامل کمک به غزه تا خرید ۱۵۰ فروند هواپیمای جدید توسط قطر
خبرنگار: ذلفا معیل

الخلیج اونلاین: 

ورود نخستین کشتی حامل کمک به غزه 

نخستین کشتی کمک های بشردوستانه به نوار غزه با کمک امارات متحده عربی امروز جمعه وارد غزه شد.

وزارت خارجه امارات اعلام کرد که این کشتی با همکاری میان امارات و موسسه آشپزخانه مرکزی جهان و قبرس با 200 تن کمک غذایی و امدادی وارد غزه شد.

وزارت خارجه امارات، به تلاش های این کشور برای بسیج حمایت از ارسال کمک های بشردوستانه به غزه و موفقیت آمیز بودن آن اشاره کرد.

امارات از نقش حیاتی قبرس و موسسه آشپزخانه مرکزی جهان و شرکای بین المللی برای تقویت پاسخ بشردوستانه به غیرنظامی در غزه تقدیر کرد.

 

الجزیره: 

شرکت هواپیمایی قطر در حال بررسی خرید 150 فروند هواپیمای جدید

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع منابع آگاه خبر داد که شرکت هواپیمایی قطر در حال بررسی خرید 150 فروند هواپیمای پهن پیکر از بوئینگ و ایرباس به عنوان بخشی از یک گام راهبردی برای احیای ناوگان خود است.

این شرکت هواپیمایی قصد دارد از طریق این سفارش، قابلیت های خود را در مسافت های طولانی گسترش دهد. اقدامی که می‌تواند معادلات جدید در صنعت هوانوردی برقرار کند.

منابع نزدیک به مذاکرات، که به دلیل ماهیت حساس مذاکرات خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که شرکت هواپیمایی قطر به دنبال خرید بین 100 تا 150 هواپیمای دو راهرو است. این سفارش احتمالاً شامل ایرباس A350 یا بوئینگ 777X می‌شود که تمایل این شرکت را به سمت گزینه‌های مدرن و کم‌مصرف نشان می‌دهد.

 

روسیا الیوم: 

حدود 5 میلیون سودانی در معرض ناامنی غذایی قرار دارند

سازمان ملل متحد هشدار داد که 5 میلیون سودانی ممکن است طی چند ماه آینده در معرض ناامنی غذایی فاجعه بار قرار گیرند.

مارتین گریفیتس، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یادداشتی به شورای امنیت نوشت که بدون کمک های بشردوستانه فوری و ارسال کالاهای اساسی، حدود 5 میلیون سودانی از وضعیت اضطراری غذایی رنج می برند.

وی در این یادداشت افزود که ممکن است این تعداد سودانی طی ماه های آینده به سمت ناامنی غذایی فاجعه بار در سراسر کشور کشیده شوند.

سودان از 15 آوریل 2023 درگیری جنگ میان ارتش سودان و نیروهای حمایت سریع است.

 

الفرات نیوز:

 تیم ملی فوتبال زنان عراق در رتبه 172 جهان

تیم ملی فوتبال زنان عراق مجددا به فهرست رده بندی تیم های ملی فوتبال جهان که ماهانه توسط فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) صادر می شود، بازگشت.

براساس این رده بندی، تیم ملی فوتبال زنان عراق توانست با شرکت در مسابقات قهرمانی غرب آسیا که در شهر جده برگزار شده بود، به این رده بندی بازگردد و رتبه 172 را به خود اختصاص دهد.

آخرین مسابقاتی که تیم ملی فوتبال زنان عراق در آن مشارکت داشت، مسابقات جام آسیا در تاجیکستان در سال 2017 بود.

عدم تشکیل تیم ملی و عدم مشارکت، عراق را از فهرست رده بندی دور کرد تا اینکه مجددا به این رده بندی بازگشت و با 862.8 امتیاز در رتبه 172 قرار گرفت.

 

الشرق: 

مصر و اتحادیه اروپا به دنبال شراکت استراتژیک

قرار است اتحادیه اروپا سطح روابط خود با مصر را به شراکت استراتژیک ارتقا دهد. این اقدام، گامی است که می تواند میلیاردها یورو، تامین مالی و سرمایه گذاری روانه مصر کند.

در همین راستا، قرار است اورسولا فون دیر لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا روز یکشنبه به همراه جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان و الکسندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک به قاهره سفر کند.

اروپا قرار است ارائه بسته کمک به مصر به ارزش حدودی 7.4 میلیارد یورو را بررسی کند.این کمک شامل کمک بلاعوض و وام برای کمک به این کشور در شمال آفریقا با جمعیت 105 میلیون نفری و خروج از بدترین بحران اقتصادی است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها