|

العالم فی 60 ثانیة

از ورود عربستان به گینس تا بنادر دبی

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، روسیا الیوم، الجزیره، الشرق الاوسط، الامارات الیوم و البیان.

از ورود عربستان به گینس تا بنادر دبی
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان: 

ضریب اقامت در هتل‌های امارات  از 90 درصد عبور کرد

بر اساس آمار منتشر شده از جانب شرکت «کوستار» از شرکتهای متخصص در ارائه تجزیه و تحلیل و داده ها در زمینه بازارهای املاک و مستغلات و بخش هتلداری در سراسر جهان، ضریب اشغال و اقامت در  هتلهای امارات متحده عربی با 3.4 درصد رشد در مقایسه با سال گذشته به 90.8 درصد رسیده است.

آمارها و داده های این شرکت نشان می دهد میانگین قیمت روزانه اتاق در فوریه گذشته با افزایش 9.3 درصدی به بیش از 887 درهم رسید ضمن آنکه درآمد هر اتاق موجود 805.21 درهم بوده  که 13.1 درصد افزایش داشته است.

این منبع نوشت بیشترین میزان اقامت و اشغال هتل ها در دبی بین تاریخ 20 تا 22 فوریه با نرخ های اشغال 96.2 درصد، 96.8 درصد و 96.5 درصد ثبت شده است.

 

الشرق الاوسط: 

شکایت لبنان به شورای امنیت 

عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان، به ادارات مربوطه در این وزارتخانه دستور داد  شکایتی را علیه رژیم صهیونیستی به علت هدف قرار دادن غیر نظامیان در مناطق مسکونی اطراف شهر بعلبک و روستاهای همجوار شرق لبنان ارائه کنند.

وزارت خارجه لبنان با انتشار بیانیه ای که در اختیار خبرگزاری ها قرار گرفت، اعلام کرد آنچه بیش از پیش باعث افزایش نگرانی ها می شود این است که تشدید تنش ها و حملات به مناطق دور دست از مرزهای جنوبی لبنان کشیده شده است.

 

روسیا الیوم: 

"الهلال" عربستان وارد گینس شد

باشگاه الهلال عربستان پس از پیروزی 2 بر صفر روز سه شنبه خود برابر باشگاه الاتحاد این کشور در چارچوب دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2023-2024 به رکوردی تاریخی دست یافت.

الهلال بازی رفت را نیز با نتیجه دو بر صفر به سود خود به پایان رسانده بود و موفق شد در مجموع دو مسابقه با نتیجه 4-0  به برتری دست یابد و جواز حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کند.

باشگاه الهلال پس از کسب این پیروزی توانست با 28 پیروزی متوالی، رکورد باشگاه فوتبال «نیو سنتس» ولز در سال 2016 را  جابه جا کند و در رتبه نخست تیم هایی قرار گیرد که رکورددار طولانی ترین بردها در تاریخ فوتبال هستند.

 

الجزیره: 

بازار بی رونق فانوس‌های رمضان مصر 

همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، خیابان های مصر مملو از فانوس های سنتی و رنگارنگ مخصوص ماه رمضان می شود. مصری ها عادت دارند در این طول این ماه، خانه های خود را با این فانوس ها تزئین کنند، اما بحران اقتصادی، هم فروشندگان و هم خریداران را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

بحران اقتصادی و تاثیر و پیامدهای آن بر واردات، هم فروشندگان و هم خریداران مصری را به شدت تحت فشار قرار داده است. بسیاری از خریداران تاکید می کنند قیمت فانوس های سنتی در مقایسه با سال گذشته بسیار افزایش یافته است اما با این حال دوست دارند این فانوس ها را  به خاطر قرار داشتن در حال و هوای سنتی ماه روزه داری خریداری کنند.

 

الامارات الیوم: 

راه اندازی یک شبکه کشتیرانی جهانی توسط بنادر دبی

بنادر دبی از تلاش های مشتریان خود برای غلبه بر پیچیدگی های تجارت جهانی حمایت می کند. گروه جهانی DP جدیدترین دفتر خود را در میامی، به عنوان بخشی از زنجیره ای که شامل بیش از 100 دفتر حمل و نقل در سراسر جهان است، وبه عنوان بخشی از یک توسعه بزرگ با هدف حمایت از تلاش های مشتریان خود برای غلبه بر پیچیدگی های تجارت جهانی افتتاح کرده است.

گروه جهانی DP این ابتکار جهانی را در تلاش برای تقویت تعهد خود به مشتریان خود، در پاسخ به اختلالات فزاینده در تجارت جهانی، که توسط تغییرات آب و هوایی، و چالش های ژئوپلیتیکی و اقتصادی نشان می دهد، آغاز کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها