|

معاون ترامپ: در انتخابات از ترامپ حمایت نمی‌کنم

معاون ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری‌اش جمعه گفت که از رئیس سابقش در انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ حمایت نخواهد کرد.

معاون ترامپ: در انتخابات از ترامپ حمایت نمی‌کنم

به گزارش شبکه شرق، مایک پنس، معاون ترامپ در دوره چهار ساله ریاست‌جمهوری وی که بعد از سرپیچی از دستور رئیس‌جمهور سابق در تایید نکردن پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ مغضوب او شد، گفت جای تعجب ندارد که در انتخابات امسال از ترامپ حمایت نخواهد کرد.

مایک پنس معاون ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری‌اش جمعه گفت که از رئیس سابقش در انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ حمایت نخواهد کرد. 

پنس به فاکس نیوز گفت که «جای تعجب ندارد که از ترامپ حمایت نخواهم کرد».

ترامپ سه‌شنبه امتیاز کافی برای نامزدی حزبش در انتخابات نوامبر را کسب کرد تا برای دومین بار در رویدادی کم‌سابقه در آمریکا، در انتخابات پنجم نوامبر مقابل جو بایدن قرار بگیرد. 

پنس در چهار سال ریاست‌جمهوری ترامپ وفادارانه به وی خدمت کرد، اما بعد از حمله ششم ژانویه طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا، علناً از وی به دلیل نقشش در این حمله تبری جست. 

در آن روز، پنس که به عنوان معاون رئیس‌جمهور نقش تشریفاتی رئیس مجلس سنای ایالات متحده را برعهده داشت، بر صدور تاییدیه پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ در مقابل ترامپ نظارت داشت.

او دستورات ترامپ مبنی بر به تاخیر انداختن یا توقف تایید پیروزی بایدن در جلسه کنگره را رد کرد؛ اقدامی که سرزنش ترامپ و خشم هوادارنش را در پی داشت و برخی از آن‌ها در آن روز فریاد می‌زدند «مایک پنس را حلق آویز کنید».

پنس در طول مبارزات انتخاباتی خود گفت که جانش در آن روز به خطر افتاد و از رای‌دهندگان انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه خواست که امسال ترامپ را به عنوان نامزد خود انتخاب نکنند.

پنس در ماه اکتبر قبل از آغاز انتخابات مقدماتی امسال، به دلیل آمار ضعیف در نظرسنجی‌ها از رقابت کناره‌گیری کرد.

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها