|

العالم فی 60 ثانیة

از رشد شامخ دبى تا تلاش عربستان برای حفظ بقای پلنگ عربی

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم.

از رشد شامخ دبى تا تلاش عربستان برای حفظ بقای پلنگ عربی
خبرنگار: ذلفا معیل

 

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،البیان امارات،عکاظ عربستان، الخلیج اونلاین، خبرگزاری رسمی عراق و الفرات نیوز.

البیان:

عملکرد قوی شامخ در دبی

بر اساس آخرین داده های منتشر شده توسط شاخص مدیران خرید بخش خصوصی غیرنفتی در دبی ، اقتصاد بخش خصوصی غیرنفتی عملکرد قوی در ژانویه گذشته ثبت کرد.

این شاخص نشان داد که با ادامه افزایش سطح تقاضای مشتریان، گسترش تولید و سفارشات جدید در امارت همچنان محسوس است.

شرکت های غیرنفتی افزایش اندکی در سطح اشتغال ثبت کردند. این شاخص نشان می‌دهد که با وجود افزایش حجم کسب‌وکارهای جدید، نیازی به افزایش تعداد نیروی کار آنها وجود ندارد.

شاخص اصلی مدیران خرید پس از ثبت بالاترین رقم خود در 16 ماه گذشته که در دسامبر 57.7 واحد بود، در ژانویه گذشته 56.6 واحد ثبت کرد. این شاخص دو واحد بالاتر از میانگین بلندمدت (54.6 واحد) باقی ماند و حاکی از بهبود قابل توجه شرایط کسب و کار بود.

عکاظ عربستان:

تلاش عربستان برای حفظ بقای پلنگ عربی

مرکز ملی توسعه حیات وحش عربستان تأکید کرد که پلنگ عربی نمادی فرهنگی، زیست‌محیطی و زیبایی‌شناختی در حافظه شبه جزیره عربستان و غنای ادبیات عربی است.

همزمان با "روز پلنگ عربی" که مصادف با 10 فوریه هر سال است، این مرکز اعلام کرد: ما در قالب یک سیستم یکپارچه با شرکای خود برای حفاظت از محیط های طبیعی پلنگ عربی و افزایش سیستم شکار آن کار می کنیم. هدف ازبازسازی اکوسیستم برای احیای پلنگ های عربی است.

این مرکز اعلام کرد که تلاش‌های عربستان سعودی برای حفاظت از پلنگ عربی به شرح زیر است: راه‌اندازی برنامه حفاظت از پلنگ عربی و صندوق پلنگ عربی، دو برنامه اصلی برای بازگرداندن این گونه به زیستگاه‌های طبیعی و حفظ بقای آن است.

الخلیج اونلاین:

دفع حملات سایبری در امارات

شورای امنیت سایبری امارات از موفقیت آمیز بودن دفع حملات سایبری به بخش های حیاتی مهم در این کشور خبر داد.

شورای امنیت سایبری امارات اعلام کرد که این حملات از سوی تشکیلات تروریستی سایبری برای هدف قرار دادن شماری از بخش های حیاتی و استراتژیک کشور انجام شد.

این شورا توضیح داد که سیستم های سایبری اضطراری در کشور با همکاری با همه طرف های ذیربط فعال و به صورت حرفه ای، کارآمد و پیش دستانه با این حملات ناکام مقابله شد.

شورای امنیت سایبری امارات بیان کرد که هویت این تشکیلات تروریستی و محل حمله سایبری مشخص شد.

خبرگزاری رسمی عراق :

عراق به قطب ترانزیت تبدیل می‌شود

وزارت ارتباطات عراق یادداشت تفاهمی برای استفاده از پتانسیل های عظیم ترانزیتی این کشور امضا کرد. تلاش های بی وقفه «هیام الیاسری» وزیر ارتباطات وکادر فنی شرکت عمومی مخابرات و ارتباطات در کنفرانس جهانی مخابرات در دبی، به امضای چند یادداشت تفاهم و توافقنامه تجاری برای تبدیل عراق به گذرگاهی راهبردی برای ترانزیت بین کشورهای منطقه و اروپا منجر شد.

این وزارتخانه تصریح کرد: وزیر ارتباطات عراق بر امضای یادداشت تفاهم بین شرکت «دل» و شرکت « وودافون» ترکیه برای عبور ظرفیت های عظیم ترانزیتی و چند توافقنامه دیگر نظارت داشت.

الفرات نیوز:

تکذیب تخلیه سفارت امریکا در بغداد

وزارت خارجه امریکا، اخبار منتشر شده درباره تخلیه سفارت امریکا در بغداد را رد کرد. سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت که امنیت کارمندان امریکایی، امری دارای اهمیت بسیار است.

وی توضیح داد که در 20 اکتبر، وزارت خارجه دستور داد کارمندان غیر اصلی و خانواده آنها از سفارت امریکا در بغداد و کنسولگری امریکا در اربیل به دلیل تهدهای امنیتی فزاینده علیه کارمندان و منافع امریکا خارج شوند.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا اشاره کرد که متعاقبا هیچگونه تعدیلی در وضعیت کارکنان یا امنیت اعلام نکردیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها