|

العالم فی 60 ثانیة

از نمایشگاه هوایی دبی تا شروط حماس برای آزادی 35 زن نظامی اسرائیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،خبرگزاری رسمی عراق، روسیا الیوم، الامارات الیوم، الصباح و الخلیج اونلاین.

از نمایشگاه هوایی دبی تا  شروط حماس برای آزادی  35 زن نظامی اسرائیل
خبرنگار: ذلفا معیل

 

الامارات الیوم:

 آغاز فعالیت های بزرگترین  نمایشگاه هوایی دبی

فعالیت های بزرگترین دوره نمایشگاه هوایی دبی، یکی از برجسته ترین رویدادها در بخش هوانوردی جهانی از امروز آغاز خواهد شد.

این رویداد بیش از 1400 غرفه‌دار از 148 کشور و بیش از 300 سخنران بین‌المللی را گرد هم می‌آورد تا فرصت‌های همکاری و پیشرفت فناوری را افزایش دهد. این نمایشگاه تا 26 آبان در مرکز جهانی دبی ادامه دارد.

نمایشگاه هوایی دبی یکی از بزرگترین و موفق ترین نمایشگاه های هوایی در جهان می باشد که متخصصان هوافضا را در تمام زمینه های صنعت به یکدیگر متصل می کند تا تجارت جهانی موفق را تسهیل کنند. این نمایشگاه نقش مهمی در گرد هم آوردن کارشناسان متخصص در این صنعت، برای دسترسی به بینش های ارزشمند بازار و فرصت های تجاری ایفا خواهد کرد.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع): 

وام امریکا به عراق 

 طیف سامی، وزیر امور دارایی عراق، امروز یکشنبه ( 12 نوامبر)، توافق نامه ای با بانک «جی پی مورگان» برای تامین مالی پروژه سرویس نیروگاه های برق عراق با مشارکت جنرال الکتریک به مبلغ 257 میلیون دلار، امضا کرد.

طیف سامی، در مراسم امضای این توافق نامه گفت که تامین مالی این پروژه در افزایش بازدهی نیروگاه های تولید برق در عراق کمک شایانی خواهد کرد و این امر، موجب افزایش تولید برق، مدیریت تراز عرضه و تقاضا و تامین برق مورد نیاز شهروندان در تمامی استان ها خواهد شد.

وزارت امور دارایی پیش از این، دو توافق نامه وام برای تامین مالی پروژه گسترش پالایشگاه بصره با آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) امضا کرده بود .

 

الخلیج اونلاین: 

گفت‌وگوی بایدن و امیر قطر 

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز یکشنبه با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، درباره تحولات غزه و «اقدامات فوری» برای آزادی اسیرانی که جنبش حماس در اختیار دارد، گفت‌وگو کرده است.

بایدن «صراحتا» اقدام حماس در «گروگان گرفتن صدها نفر» از جمله ــ به گفته او ــ «یک بچه سه ساله امریکایی را که پدر و مادر او در حمله روز هفتم حماس به اسرائیل کشته شده‌اند»، محکوم کرد.

دیوان امیری قطر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که بایدن از امیر قطر بابت تلاش دیپلماتیک کشورش درباره مسائل غزه قدردانی کرده است.

 

 

الصباح: 

نصب  برجک بتنی در مرز عراق با ایران 

محمد عبد الوهاب سکر، فرمانده نیروهای مرزبانی عراق اعلام کرد که برجک های بتنی برای جلوگیری از قاچاق و فعالیت های غیر قانونی و تقویت امنیت مرزها، نصب شده است.

وی از ایجاد مسیری مستقیم از مرز الشیب (مرز چذابه در سمت ایران) به طول 650 کیلومتر برای نصب برجک های بتنی در مرز های ایران خبر داد و گفت که پاسگاه های مرزی در فاصله 10 تا 15 کیلومتری مرز ها مستقر بودند و استقرار آنها در مکان های دور و غیر سازماندهی شده، هیچ فایده ای نداشت.

وی در ادامه به نصب دوربین های حرارتی در مرزهای عراق با ایران که از منطقه نجوین سلیمانه آغاز و در منطقه فاو در بصره به پایان میرسد، اشاره کرد.

 

 

 روسیا الیوم: 

شرط‌های حماس برای آزادی 35 زن نظامی اسرائیل

 طبق اعلام رسانه رسمی اسرائیل (کان) به نقل از منابع آگاه، حماس شرط کرده که در ازای آزادی 35 زن اسیر فلسطینی در اسرائیل و ورود 7 هزار کامیون حامل کمک ها و سوخت به نوار غزه، 35 زن نظامی اسرائیلی را آزاد خواهد کرد.

حماس همچنین خواستار تمدید آتش بس برای چندین روز شده است.

همچنین بر اساس این گزارش، حماس ابراز آمادگی کرده که در ازای آزاد کردن 140 فلسطینی که به اتهام فعالیت مسلحانه در بازداشت اسرائیل هستند، اسیران غیر نظامی و خارجی را آزاد کند.

این گزارش افزوده که پیشرفت چشمگیری در ارتباطات میان طرفین در این رخ داده و نسبت به موفقیت این تواقق خوشبینی وجود دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها