|

ائتلاف ۳ حزب اصلاح‌طلب در انتخابات

سخنگوی حزب اعتماد ملی از ائتلاف سه حزب اصلاح‌طلب برای ارائه لیست یا حمایت از تک‌کاندیداها در انتخابات خبر داد.

ائتلاف ۳ حزب اصلاح‌طلب در انتخابات

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: اگر قرار باشد شورای نگهبان به همین منوال فقط کاندیداهای یک جریان را تایید کند و رقابت درون‌جناحی میان اصول‌گرایان شکل بگیرد، فکر نمی‌کنم انتخاباتی با درصد بالای مشارکت شکل بگیرد.

اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی می‌گوید: ما در حال بررسی هستیم و احتمالاً در حوزه انتخابیه‌ای که کاندیدا هست، چندین حزب اعم از کارگزاران، ندای ایرانیان و حزب اسلامی کار، با یکدیگر ائتلاف خواهند کرد.

گرامی‌مقدم گفت: حزب کارگزاران، ندای ایرانیان و حزب اسلامی کار احتمالا با یکدیگر ائتلاف خواهند کرد؛ ۲۰ الی ۳۰ اصلاح‌طلب در صحنه انتخابات باقی مانده‌اند.

سخنگوی حزب اعتماد ملی تاکید کرد: همچنین اگر شورای نگهبان همان اصلاح‌طلبانی را که ثبت‌نام کرده بودند، تایید می‌کرد، نرخ رقابت افزایش پیدا می‌کرد و احتمالا مشارکت هم حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کرد اما اگر قرار باشد شورای نگهبان به همین منوال فقط کاندیداهای یک جریان را تایید کند و رقابت درون‌جناحی میان اصول‌گرایان شکل بگیرد، فکر نمی‌کنم انتخاباتی با درصد بالای مشارکت شکل بگیرد.

بعد از اعلام نتایج احراز صلاحیت‌ها توسط هیات‌های نظارتی بود که جبهه اصلاحات در قالب بیانیه آب پاکی را بر روی دست فعالان انتخاباتی ریخت و اعلام کرد این جبهه لیست نخواهد داشت اما تحت شرایطی، این اختیار را به هیات‌های استانی داده که درباره ارائه لیست تصمیم بگیرند.

در این میان، برخی احزاب اصلاح‌طلب همچنان به دنبال بررسی شرایط برای ارائه لیست هستند یا از کاندیداهای اصلاح‌طلب حمایت کنند. چنانچه به پیشنهاد دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی قرار شده این حزب «صرفا در حوزه‌هایی از انتخابات مجلس شورای اسلامی فعال باشد که کاندیدای حزبی یا کاندیدایی با سوابق روشن و قابل دفاع اصلاح‌طلبانه تایید‌صلاحیت‌شده باشند.»

منبع: خبر آنلاین
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها