|

دور دنیا در یک دقیقه

در ۱۹ ساعت بازجویی چه گذشت؟

پرونده خودکشی بازیگر فیلم انگل و اعتراض به پلیس کره جنوبی

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

در ۱۹ ساعت بازجویی چه گذشت؟
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ابتدا بیانیه دانشجویان فرانسوی در حمایت از نخست‌وزیر تازه‌کار را می‌خوانیم. سپس در کره جنوبی پرونده خودکشی بازیگر فیلم انگل را بررسی می‌کنیم و در آخر از نخستین گروه گردشگری بعد از پاندمی که راهی کره شمالی می‌‌شود، خبر می‌گیریم.

 

فرانسه؛ حمایت دانشجویان یهودی از نخست‌وزیر 

انتخاب گابریل اتال به عنوان نخست‌وزیر دولت ماکرون در فرانسه جنجال زیادی به پا کرده است. او نه تنها همجنسگرا است که از خانواده‌ای یهودی و مسیحی ارتدوکس آمده، اما خودش مسیحی است. 

این دو ویژگی موج یهودی ستیزی و همجنسگرا ستیزی سنگینی علیه او در شبکه‌های اجتماعی شکل داده است. در واکنش به این وضعیت برخی گروه‌ها واکنش نشان داده اند.

از جمله اتحادیه دانشجویان یهودی فرانسه که بیانیه‌ای صادر کرده و در آن خواستار برخورد قاطع با کسانی شده اند که در فضای مجازی علیه همجنسگراها و یهودی‌ها نفرت‌پراکنی می‌کنند.

 

کره شمالی؛ روسها نخستین گردشگران پیونگ‌یانگ پس از پاندمی

مقامات روس و یک تور گردشگری خبر داده اند نخستین گروه توریستی که پس از پاندمی کرونا وارد کره شمالی می‌شود، یک گروه از روسیه خواهد بود.

این سفر در ماه فوریه انجام می‌شود و به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت. مسافران روس در پیونگ‌یانگ ساکن می‌شوند و از یک پیست اسکی هم دیدن می‌کنند.

کره شمالی از سال ۲۰۲۰ قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای کنترل مرزهای خود در دوران پاندمی برقرار کرد. برخی از این قوانین هنوز که هنوز است پابرجاست.

 

کره جنوبی؛ خودکشی بازیگر و اعتراض کارگردان انگل به پلیس

آقای بانگ جون هو کارگردان فیلم انگل کمپین اعتراضی هنرمندان علیه پلیس این کشور را رهبری می‌کند. او معتقد است پلیس باید پاسخگوی خودکشی لی سان کیون باشد.

لی سان کیون بازیگر فیلم انگل بود که چندی پیش خبر رسید خودکشی کرده است. او ۴۸ سال داشت. پلیس یک هفته پیش از مرگ، لی را به ظن مصرف مواد به مدت ۱۹ ساعت بازجویی کرده بود.

حالا کارگردان انگل و بسیاری از هنرمندان کره جنوبی انگشت اتهام را به سوی پلیس گرفته و گفته اند باید مشخص شود در بازجویی چه گذشته که منجر خودکشی لی شده است.

 

پاپوا گینه نو؛ اعلام وضعیت اضطراری در پایتخت

شورش و ناآرامی در بندر مورسبی پایتخت پاپوا گینه نو ادامه دارد و تعداد کشته‌ها به ۱۶ نفر رسیده است.

پلیس و سربازان در خیابان‌ها حضور دارند تا از شورش اهالی و غارت بیشتر فروشگاه‌ها جلوگیری کنند. دولت وضعیت اضطراری اعلام کرده است. این وضعیت تا دو هفته برقرار است. 

دولت همچنین چندین نفر از کار برکنار کرده و تضمین داده کمبود دستمزد نیروهای پلیس را برطرف کند. شورش و غارت مغازه‌‌ها در مورسبی پس از اعتصاب پلیس شکل گرفت.

 

والت دیزنی؛ تعدیل نیرو در راه است

مسئولان کمپانی دیزنی به این نتیجه رسیده اند بیشتر از نیاز خود کارمند و نیروی کار دارند. آنها قرار است تعداد کارمندان خود را کاهش دهند.

برخی از کاهش ۲۰ درصدی تعداد این نیروها و رساندن آن به زیر هزار نفر خبر داده اند و برخی فقط گفته اند تعدیل در راه است و تعداد مشخص نیست.

کمپانی دیزنی به این خبر واکنش نشان نداده است، اما مشخص است بسیاری از تولیدات دیزنی تمام شده و این کمپانی با افزایش نیروی کار مواجه است. دیزنی در ژوئن گذشته هم تعدادی از کارمندان خود را تعدیل کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها