|

دور دنیا در یک دقیقه

موش منضبط خانه آقای عکاس را مرتب می‌کند!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

موش منضبط خانه آقای عکاس را مرتب می‌کند!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

به پنتاگون می‌رویم و جزییات بستری مخفی وزیر دفاع را جویا می‌شویم. سپس در نیوزیلند با شیرهای دریایی که گوشه و کنار داندین پرسه می‌زنند، سرگرم می‌شویم و در آخر به ماجرای موش منظم و مرتب ولزی می‌پردازیم.

 

پنتاگون: آستین در ماه دسامبر بستری شد

پس از عذرخواهی وزیر دفاع ایالات متحده از مخفی‌کاری درباره بستری شدن در بیمارستان، حالا پنتاگون جزییات بیشتری از این ماجرا منتشر می‌کند.

در گزارش پنتاگون می‌خوانیم لوید آستین برای نخستین‌بار در روز ۲۲ دسامبر راهی بیمارستان شده است. او پس از یک روز به خانه رفت. بی‌آنکه کسی خبردار شود.

آستین برای دومین بار در روز اول ژانویه به مرکز پزشکی والتر رید آمد و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد و باز هم کسی خبر دار نشد. این موضوع نه تنها تا روز پنجم ژانویه از رئیس‌جمهور مخفی ماند که معاون آستین هم فکر می‌کرد او در تعطیلات به سر می‌برد!

 

نیوزیلند؛ چالش شیرهای دریایی و تعطیلات سال نو

تعطیلات سال نوی نیوزیلندی‌ها در نیم‌کره جنوبی با فصل تولید مثل شیرهای دریایی یعنی تابستان هم‌پوشانی دارد و همین باعث دردسر ساکنان این کشور خاصه شهر داندین شده است.

سر و صدای شیرهای دریایی در فرآیند تولید مثل و همچنین پیدا شدن سر و کله آنها در معابر عمومی و زمین‌های گلف و مسابقات موج‌سواری و … شهروندان داندین را به چالش می‌کشد.

یکی از متخصصان حفاظت از شیرهای دریایی می‌گوید این گونه‌ها خیلی هم پر سر و صدا نیستند، اما گاهی اوقات هم پیش می‌آید. البته آنها اهل گشت‌و‌گذار هستند و گاهی کیلومترها راه می‌روند.

 

ولز؛ این موش خانه من را منظم و مرتب می‌کند!

رادنی هالبروک عکاس حیات وحش است. او برای فعالیت‌های خود یک کلبه کوچک در محل کارش که طبیعت است، تدارک دیده است. 

او متوجه می‌شود برخی از وسایل و لوازم موجود در کلبه‌اش جابه‌جا می‌شوند و سر از جاهایی دیگر در می‌آورند. او برای روشن شدن ماجرا به مدت دو ماه یک دوربین دید در شب در کلبه‌اش کار می‌گذارد.

تصاویر ضبط شده یک موش را نشان می‌دهد که با سعی و تلاش کلبه هالبروک را مرتب می‌کند؛ او خرده غذاهای روی میز را در کفش‌های هالبروک جمع می‌کند، گیره‌های لباس و پیچ و مهره‌‌ها را درون سینی روی میز کار می‌گذارد و … 

 

استرالیا؛ کشف بمب مقابل خانه هوادار فلسطین

ساکنان خانه‌ای در سیدنی استرالیا به پلیس گزارش کرده اند مقابل خانه آنها بمبی روی خودرو نصب شده است. ساکنان این خانه پرچم فلسطین را نصب کرده اند.

افسران خنثی‌سازی بمب می‌گویند بمب گزارش شده دست‌ساز است و با قوطی مربا و مقداری پارچه و فندک یک‌بار مصرف و چند گلوله بزرگ انفجاری تهیه شده است.

کنار این مجموعه یک یادداشت هم دیده شده است. در این یادداشت تاکید شده: «بس است دیگر پرچم فلسطین را پایین بیاور! یک شانس داری».

 

الجزیره متهم می‌کند؛ حمله هدفمند اسرائیل به خبرنگاران در غزه

دو خبرنگار فلسطینی شبکه خبری الجزیره در اثر شلیک موشک‌ اسرائیلی به خودروی در حال حرکت آنها جان باخته اند. آنها همزه وائل دحدوح و مصطفی ثوریه هستند. نفر سوم که حازم رجب نام دارد، مجروح و در بیمارستان بستری است.

الجزیره معتقد است شلیک اسرائیل به این خبرنگاران کاملا هدفمند است. شاهدان می‌گویند دو موشک به خودرو برخورد کرده است؛ یکی به جلو و دیگری به همزه که کنار راننده نشسته بود.

اسرائیل ادعای الجزیره را رد می‌کند و می‌گوید آنها به تروریست‌هایی حمله کرده اند که در عملیات علیه نیروهای اسرائیل در غزه نقش داشته اند. الجزیره در بیانیه‌ای اسرائیل را به نقض آزادی مطبوعات متهم کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها