|

کنایه معنادار منوچهر متکی به اصلاح طلبان

سخنگوی شورای وحدت درباره نقش احزاب گفت؛ بهار فعالیت سیاسی مشارکت در انتخابات است و وظیفه احزاب نیز همین است.

کنایه معنادار منوچهر متکی به اصلاح طلبان

 

به گزارش شبکه شرق، «منوچهر متکی» سخنگوی شورای وحدت در نشست هم‌اندیشی مشارکت در انتخابات پیش‌رو، راهکارها و چالش‌ها اظهار کرد: در حوزه نامزدها پایبند به قانون بودن می‌تواند نماد برگزاری انتخابات خوب باشد و آنها بدانند اگر تخلف کنند، به مجلس وارد نمی‌شوند.

سخنگوی شورای وحدت بیان کرد: قبل از انقلاب انتخابات نداشتیم و امام با انقلاب اسلامی حق مردم را به آن‌ها باز گرداند.

وی افزود: دولت‌های مختلفی داشتیم و این موضوع نشان‌دهنده آن است که مردم تعیین کننده هستند و باید این حق مردم را برجسته کنیم.

متکی با بیان اینکه انتخابات و رای دادن حق است و در موازات آن یک وظیفه برای همگان است، ادامه داد: اگر مردم رضایتمندی داشته باشند، مشارکت بالا می‌آید. دولت‌ها به این نکته باید توجه کنند. دولت و احزاب و شخصیت ها مهم هستند؛ اگر مردم راضی نباشند انتخابات پر شور نمی‌شود و در دو انتخابات گذشته شاهد آن بودیم.

سخنگوی شورای وحدت درباره نقش احزاب گفت؛ بهار فعالیت سیاسی مشارکت در انتخابات است و وظیفه احزاب نیز همین است. هیچ جای دنیا مرسوم نیست که حزبی بگوید در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، ما از حضور سلیقه‌های متفاوت در انتخابات حمایت می‌کنیم.

متکی بیان کرد: بحث حزب در کشور ما جدی گرفته نمی‌شود و دولت‌ها وجود احزاب را مخل فعالیت خود می‌دانند.

وی درباره انگیزه‌های قومی گفت: بسیار بد است که درصد مشارکت شهر بزرگی مانند تهران نصف مشارکت کل کشور باشد. تهران میلیون‌ها نفر از جمعیتش از قومیت‌های دیگر است و باید برای این مشارکت کم‌ طراحی‌های مهمی انجام داد.

سخنگوی شورای وحدت گفت: رسانه‌های دشمن بیکار نیستند و اکنون بسیج شده‌اند که درصد حضور مردم پایین باشد، اما به امید خدا این اتفاق پیش نخواهد آمد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها