|

اردوغان:

شورای امنیت سازمان ملل باید اصلاح شود

اردوغان گفت: شورای امنیت حامی اسرائیل شده است. خواستار اصلاح شورای امنیت سازمان ملل هستیم.

شورای امنیت سازمان ملل باید اصلاح شود

 

به گزارش شبکه شرق، رئیس‌ جمهور ترکیه گفت: شورای امنیت حامی اسرائیل شده است. خواستار اصلاح شورای امنیت سازمان ملل هستیم. «قصابان غزه» باید پاسخگوی جنایات علیه بشریت باشند.

رجب طیب اردوغان  در سخنرانی خود در مراسم روز جهانی حقوق بشر در شهر استانبول افزود: به دلیل وتوی آمریکا، هیچ تصمیمی گرفته نشد. اصلاح شورای امنیت سازمان ملل ضروری است.

آمریکا بامداد شنبه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد. بعد از این رأی‌گیری «گیلاد عردان» نماینده اسرائیل طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از دولت جو بایدن بابت «حمایت قاطع از اسرائیل» تشکر کرد.

وی گفت: «ما امید و انتظار خود را از شورای امنیت سازمان ملل از دست داده‌ایم. از 7 اکتبر، شورای امنیت سازمان ملل که مأموریت آن برقراری صلح جهانی است، به حامی اسرائیل تبدیل شده است.»

اسرائیل پس از پایان توقف یک هفته‌ای جنگ با حماس، حمله نظامی خود به نوار غزه از سر گرفت.تاکنون ۱۷۵۰۰ فلسطینی در این منطقه تحت محاصره در حملات هوایی و زمینی رژیم اسرائیل شهید شده‌اند.

اردوغان تاکید کرد که دولت اسرائیل با حمایت همه جانبه غرب در غزه جنایات و قتل عام‌هایی را انجام می‌دهد که باعث شرمندگی کل بشریت می‌شود.

اردوغان با بیان اینکه «قصابان غزه» باید پاسخگوی جنایات علیه بشریت باشند، گفت که دیر یا زود، آن‌ها پاسخگو خواهند بود. وی ایالات متحده را به همدستی با اسرائیل متهم کرد. زیرا در کنار اسرائیل است.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها