|

اسرائیل آمار جدید کشته‌های جنگ غزه را اعلام کرد

رسانه‌های اسراییل مدعی‌شاند تاکنون هویت ۸۶۰ کشته در جنگ غزه مشخص شده‌ اما آن‌ها از سربازان ارتش نیستند.

اسرائیل آمار جدید کشته‌های جنگ غزه را اعلام کرد

به گزارش شبکه شرق، رسانه‌های اسرائیل می‌گویند که هویت ۸۶۰ کشته در جنگ غزه مشخص شده‌ است.

رسانه‌های اسراییل مدعی‌شاند تاکنون هویت ۸۶۰ کشته در جنگ غزه مشخص شده‌ اما آن‌ها از سربازان ارتش نیستند.

این در حالی است که ارتش اسراییل امروز یکشنبه به کشته‌شدن ۲ سرباز جدید در درگیری‌های شمال غزه اذعان کرد.

شبکه خبری المیادین گزارش داده به رغم اینکه ارتش اسراییل تلفات خود را در جنگ غزه اعلام نمی‌کند، اما اخیرا روزنامه هاآرتص گزارش داد که ارتش به زخمی شدن ۱۰۰۰ سرباز از آغاز عملیات طوفان الاقصی و جنگ غزه اذعان کرده‌است.

عیدو افراتی، خبرنگار امور پزشکی در روزنامه هاآرتص اعلام کرد که ۲۰۲ سرباز وضعیت جسمانی خطرناکی دارند.

در همان روزهای نخست جنگ رسانه‌های اسراییل اعلام کرده بودند که طی عملیات غافلگیرکننده عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین ۱۴۰۰ تن کشته شده‌اند.

روزنامه هاآرتص نوشت که تنها در روز هفتم اکتبر ۱۴۵۵ مجروح به بیمارستان‌ها منتقل شدند، اما مشخص نیست که چه تعداد از آنها سرباز بودند.

رژیم اشغالگر امروز (یکشنبه) برای سومین روز پس از شکست مذاکرات برای تمدید آتش‌بس بین اسراییل و حماس، مناطق وسیعی در نوار غزه را بمباران کرد، در حالی که میانجی‌ها تاکید کردند که بمباران اشغالگران تلاش‌ها برای توقف مجدد عملیات نظامی را پیچیده می‌کند.

کارشناسان اسراییل اعلام کرده‌اند که حماس از شکست دور و آماده ادامه جنگ برای یک دوره طولانی است. یحیی السنوار، رئیس حماس در غزه همچنان کنترل امور را در دست دارد و وضعیت را او اداره می‌کند.

فرمانده نیروی زرهی در ارتش اسراییل نیز گفت: نیروهای ما آماده گسترش عملیات زمینی به مناطق دیگری از غزه هستند.

پیش از این دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسراییل در کنفرانس مطبوعاتی گفت: حماس از نظر اطلاعاتی بر اسرائیل برتری یافته‌است و جنگ طولانی خواهد بود. حماس مناطق نوار غزه را به خوبی می‌شناسد و توانایی‌های پیچیده‌ای در زیر زمین دارد. مناطقی وجود دارند که ارتش نمی‌تواند وارد آنها شود.

همچنین اخیرا مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی اسراییل اعلام کرد: جنبش حماس در نهایت در جنگ دیگری بر اسرائیل پیروز شد و موفق شد با کل اسرائیل بازی کند.

این مرکز اعلام کرد، حماس بار دیگر موفق شد تا اسراییل  را به تمسخر گرفته و در زمینه تاثیر بر مردم به دستاوردهایی برسد.

رسانه‌های اسراییل علام کردند که برخلاف ادعاهای اخیر ارتش این رژیم حماس همچنان کنترل قوی بر مناطق دارد و این مناطق تنها شامل مناطق جنوب نوار غزه نیست.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها