|

اشتباه عجیب و غریب در رأی گیری نمایندگان مجلس /قالیباف این اشتباه را اصلاح می کند؟

غلامرضا نوری ،نماینده بستان‌آباد به رأی گیری امروز مجلس درباره اصلاح قانون انتخابات ایراد قانونی وارد کرد.

اشتباه عجیب و غریب در رأی گیری نمایندگان مجلس /قالیباف این اشتباه را اصلاح می کند؟

به گزارش شبکه شرق، احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، ۲۱ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، در تذکری با استناد به بند ج ماده ۱۱۷ آئین نامه داخلی مجلس در خصوص اکثریت دو سوم مجموع نمایندگان، گفته بود: تغییرات برخی از قوانین نیازمند رأی حداقل دو سوم نمایندگان مجلس است، با توجه به اینکه امروز تعدادی از نمایندگان از صحن خارج شده و به دولت رفتند دو سوم نمایندگان صحن امروز ۱۹۰ نفر می شوند. میزان رأیی که اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به دست آورد ۱۷۴ و ۱۷۷ در کلیات و جزئیات بود لذا دو سوم نمایندگان رأی نداده و در قانون با صراحت تاکید شده که دو سوم نمایندگان مجلس و ذکر نشده که دو سوم حاضرین در صحن. بنابراین دو مصوبه قبلی رأی کسب نکرده و درخواست دارم اعلام تصویب را اصلاح کنید.

در همین راستا، غلامرضا نوری نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی درخصوص تذکر نماینده قم نسبت به حدنصاب آراء مصوبه اصلاح قانون انتخابات، گفت: در آیین نامه داخلی مجلس ملاک دوسوم‌ تعداد نمایندگان است که این عدد الان ۱۹۰ رای می‌شود اما آرا برای مصوبه مذکور چه کلیات و چه جزییات یکی ۱۷۷ بود و دیگری ۱۷۴ یعنی در واقع تعداد آرا به دوسوم‌ نمایندگان نرسید.

وی ادامه داد: پیش‌بینی من این است که رییس مجلس این تذکر را می‌پذیرد چون در آیین‌نامه آمده است و خیلی هم امیدواریم که این تذکر پذیرفته شود چون مصوبه خوبی نبود.

نوری عنوان کرد: بنده هم در زمان بررسی هنگام مخالفت گفتم که این اصلاحیه با قانون اساسی منافات دارد، وظیفه نمایندگی اصلا تعطیل بردار نیست و هیچ قانون عادی‌ای نمی‌تواند وظیفه‌ای که در قانون اساسی برعهده نماینده گذاشته شده را متوقف کند.

وی افزود: به غیر از این هم باشد یک سری سوءاستفاده‌ها و سوبرداشت‌ها و گاهاً شاید برداشت‌های درستی را افراد می‌توانند داشته باشند که مجلس و نمایندگان دارند برای خود استثناء قائل می‌شوند که در یک بند خطرناک که به کمک‌ها و اعانات اشاره دارد این اصلاحیه انجام می‌شود.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس تاکید کرد: امیدواریم که این آراء پذیرفته نشود و موضوع منتفی شود.

 

منبع: ایلنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها