|

ضرب‌الاجل ۱۰ روزه مجلس نمایندگان آمریکا برای جلوگیری از تعطیلی دولت

جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا هنوز نتوانسته‌اند برنامه واحدی را جهت رسیدگی به برنامه بودجه در آستانه مهلت قریب الوقوع تعطیلی دولت در تاریخ ۱۷ نوامبر ارائه کنند.

ضرب‌الاجل ۱۰ روزه مجلس نمایندگان آمریکا برای جلوگیری از تعطیلی دولت

به گزارش شبکه شرق، همزمان با تشدید احتمالات مبتنی بر تعطیلی دولت آمریکا، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان این کشور بر سر تصویب برنامه بودجه با یکدیگر به اختلاف نظر خورده‌اند. 

جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا هنوز نتوانسته‌اند برنامه واحدی را جهت رسیدگی به برنامه بودجه در آستانه مهلت قریب الوقوع تعطیلی دولت در تاریخ ۱۷ نوامبر ارائه کنند. این در حالی است که جلسه روز سه شنبه پشت درهای بسته با محوریت موضوع بررسی بودجه کشور بی‌نتیجه بوده و نمایندگان به توافقی بر سر این موضوع نرسیدند.

به گزارش «نیوزویک»، در حلی که تنها ۱۰ روز فرصت برای جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا فرصت باقی مانده است، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی که از وی پرسیده شد، عنوان کرد که اعضای حزبش هنوز در مورد انجام یک برنامه ریزی رو به جلو در این زمینه به نتیجه نرسیده‌اند.

«مایک جانسون» در اظهاراتش عنوان کرده است که شک نکنید لایحه بودجه جهت جلوگیری از تعطیلی دولت را به گونه‌ای پیش خواهیم برد که مردم آمریکا به آن افتخار کنند.

وی اذعان کرده است که بحث های بسیار گسترده و مثبتی در مورد گزینه‌های روی میز بین نمایندگان شکل گرفته است که به زودی نتایج آنها به طورعلنی از سوی وی به عنوان رئیس مجلس نمایندگان مطرح می‌شود.

اظهارات جانسون در بحبوحه عدم اطمینان در مورد نحوه واکنش جمهوری خواهان مجلس نمایندگان به تاریخ تعطیلی قریب الوقوع دولت بیان می‌شود.

در حالی که کنگره آمریکا باید سالانه ۱۲ لایحه تخصیصی در زمینه هزینه‌های دفاعی و غیردفاعی را تصویب کند تا آژانس‌های فدرال به فعالیت خود ادامه دهند، در دهه‌های اخیر این لوایح در بسته‌های قانونی بزرگ تری مورد بررسی قرار گرفته‌اند و فرآیند کار را ساده تر کرده‌اند.

با این حال، از سال ۲۰۲۳، جمهوری خواهان رای دادن به هر یک از لوایح مربوط به مخارج دولت را یک به یک مورد بررسی قرار داده‌اند. علاوه بر این، مجلس نمایندگان آمریکا کاهش کسری بودجه فدرال را در راس اولویت‌های خود قرار داده که این امر منجر به عدم حمایت دموکرات‌ها از این لوایح شده است.

با توجه به چالش‌هایی که مجلس نمایندگان آمریکا و سنای تحت کنترل دموکرات‌ها برای رسیدن به توافق بر سر این ۱۲ لایحه دارند، بسیاری مایلند برای جلوگیری از تعطیلی دولت در تاریخ ۱۷ نوامبر، بار دیگر بدون تنش میان نمایندگان قطعنامه‌ای تصویب شود. «نیلی کندی» از ایالت لوئیزیانا و «جری موران» از ایالت کانزاس از جمله جمهوری‌خواهانی هستند که از این قطعنامه حمایت می‌کنند.  

نگرانی‌ها از احتمال تعطیلی دولت در حالی افزایش پیدا می‌کند که موسسه غیرحزبی بروکینگز در این رابطه عنوان می‌کند، تعطیلی طولانی مدت دولت می‌تواند باعث اختلال در روند اشتغال افراد شده و بر ارائه برخی موارد مانند درخواست گذرنامه و سایر خدمات دیگر دولت آمریکا تاثیرات منفی بگذارد. همان طور که تعطیلی‌های گذشته رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا را کاهش داده است.

با این حال برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا از رویکرد مایک جانسون برای بررسی و تصویب لوایح هزینه‌ها به صورت جداگانه در جریان این بازه زمانی بسیار کوتاه حمایت می‌کنند.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها