|

دور دنیا در یک دقیقه

بریتانیا، بی‌خانمانی و سبک زندگی/ دسته گل جدیدی که وزیر کشور به آب داد

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

بریتانیا، بی‌خانمانی و سبک زندگی/ دسته گل جدیدی که وزیر کشور به آب داد
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ابتدا به سیلیکون‌ولی می‌رویم و از زانوی آسیب‌دیده مدیرعامل متا خبر می‌‌گیریم. سپس راهی فرودگاه هامبورگ می‌شویم که گرفتار گروگان‌گیری شده است. در آخر هم سری به تنها‌ترین گوسفند بریتانیا می‌زنیم.

 

بریتانیا؛ دسته گل جدیدی که وزیر کشور به آب داد

خانم سوئلا بریورمن وزیر کشور بریتانیا دوباره خبرساز شده است. او درباره چادر نشینی برخی پناهجویان گفته این روش، سبک مورد علاقه بی‌خانمان‌ها و انتخاب آنهاست و ما نباید اجازه دهیم خیابان‌هایمان به دست آنها اشغال شود!

این اظهار نظر باعث خشم و عصبانیت جامعه بریتانیایی و حتی اعضای ارشد حزب محافظه‌کار شده است. توری‌ها می‌گویند بریورمن بی‌ملاحظه و ناآگاهانه حرف می‌زند.

نگاه وزیر کشور بریتانیا به پناهجویان خیابان‌خواب نگاه دردسرسازی بوده است. روش او برای مقابله با این وضعیت همواره اعتراضات زیادی را در پی داشته است.

 

ماجراهای سیلیکون‌ولی؛ زانوی زاکربرگ زیر تیغ جراحی

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا (فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ) در تمرین‌های آماده‌سازی برای مسابقات MMA مصدوم شد. رباط صلیبی زانوی او پاره شده است.

مسابقات هنرهای رزمی MMA اوایل سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود و مارک زاکربرگ که از علاقمندان جدی این مسابقات است، قرار بود در آن شرکت کند.

مدیر عامل متا چندی پیش از سوی ایلان ماسک به مبارزه دعوت شد و آن را پذیرفت. اما ماسک به بهانه‌های مختلف پیشنهاد خود را فراموش کرده است.

 

آلمان؛ وحشت در فرودگاه هامبورگ

مسئولان فرودگاه هامبورگ همه پروازها و فرودها را لغو کرده اند مبادا حادثه‌ای بزرگ رخ دهد. یک راننده به سمت موانع امنیتی فرودگاه رانده و تیر هوایی زده و دو بطری بیرون انداخته است. 

پلیس می‌گوید همسر راننده تماس گرفته و از ربوده شدن فرزندش خبر داده است. درون خودروی راننده یک کودک و یک نفر دیگر حضور دارند. آنها گروگان هستند.

پلیس از مسافران خواسته به فرودگاه نیایند. آنها همراه با تیم‌های روان‌شناسی با گروگان‌گیر و افراد داخل خودرو در تماس هستند تا بتوانند به سلامت غائله را تمام کنند.

 

استرالیا؛ کشف استخوان قاتل نوجوان ایرانی در تنه درخت 

پلیس نیو ساوت ولز می‌گوید کشف تعدادی استخوان در تنه درختی سوخته باعث شده تا مردی ۳۳ ساله و مظنون به قتل بازداشت شود. گمان می‌رود استخوان‌ها متعلق به انسان باشد.

این مرد اریک جیمز نام دارد و متهم به قتل یک قاتل است! قاتلی به نام دیوید کالیسون که در سال ۲۰۰۰ نوجوانی به نام شهاب کارگریان را به هوای سرقت کیف پول او کشته بود.

کالیسون روز ۱۵ اکتبر جاری آزاد و ناگهان ناپدید شد. به نظر می‌رسد برخی اختلافات میان کالیسون و اریک جیمز باعث شده است به قتل برسد.

 

نجات تنها‌ترین گوسفند بریتانیا

تعدادی از کشاورزان سرانجام موفق شدند تنها‌ترین گوسفند بریتانیا را در ارتفاعات اسکاتلندی نجات دهند.

این میش به مدت دو سال در ارتفاعات صخره‌ای کرومارتی فرت گیر افتاده بود. فیونا پس از نجات به پارک مزرعه منتقل می‌شود تا در معرض تماشا قرار بگیرد.

فیونا در این دو سال بسیار چاق و پشم‌هایش بیش از حد بلند شده است. او دو سال پیش از گله خود جدا مانده بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها