|

دور دنیا در یک دقیقه

رنگ‌پاشی اعتراضی به ساختمان بی‌بی‌سی

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

رنگ‌پاشی اعتراضی به ساختمان بی‌بی‌سی
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم. از لندن و دفتر مرکزی ساختمان بی‌بی‌سی سفر را شروع می‌کنیم. سپس به دهلی می‌رویم که از آرزوهایش برای میزبانی المپیک می‌گوید و در آخر سری به قطارهای پر تاخیر آلمان می‌زنیم که کفر همه آلمانی‌ها و حتی شهروندان کشورهای دیگر را درآورده است.

اعزام دومین ناو آمریکا؛ تعهد آهنین واشنگتن به تل‌آویو

پس از اوج گرفتن درگیری‌‌های حماس و اسرائیل، ایالات متحده آمریکا دومین ناو هواپیمابر خود را به مدیترانه اعزام کرده است. 

وزیر دفاع آمریکا می‌گوید تعهد واشنگتن به حفظ امنیت اسرائیل آهنین است و این ناو با هدف جلوگیری از هرگونه اقدام خصمانه علیه اسرائیل در منطقه حاضر شده است.

ایالات متحده تسلیحاتی برای اسرائیل ارسال کرده و به دیگر کشورها هشدار داده درگیری را تشدید نکنند. یک هفته از حمله حماس به اسرائیل و حمله متقابل اسرائیلی‌ها به غزه می‌گذرد.

رنگ‌پاشی اعتراضی به ساختمان بی‌بی‌سی

گروه معترض فلسطینی به ساختمان بی‌بی‌سی رنگ قرمز پاشیده است. این گروه مسئولیت کارش را به عهده گرفته است.

آنها در اعتراض به پوشش خبری حمله حماس به اسرائیل ساختمان را به رنگ قرمز درآورده اند. این گروه معتقد است نشان دادن تصاویر حمله حماس مسیر را برای حمله اسرائیل باز کرده است. 

این گروه فلسطینی معتقد است دست بی‌بی‌سی با توجیه حملات اسرائیل به غزه و مواضع فلسطینی‌ها به خون این شهروندان آلوده است.

هند در کمین میزبانی المپیک ۲۰۳۶

کشوری که تا کنون میزبان المپیک نبوده، از آرزوی خود برای برگزاری المپیک تابستانی ۲۰۳۶ گفته است. نخست‌وزیر هند در افتتاحیه نشست کمیته بین‌المللی المپیک از این آرزو پرده برداشته است. 

هند در بازی‌های آسیایی اخیر در هانگژوی چین با کسب ۲۸ مدال طلا و مجموع ۱۰۰ مدال رتبه چهارم را به دست‌ آورد و به نظر می‌رسد نام خود را به عنوان یک قدرت ورزشی مطرح کرده است.

هندی‌ها سال ۲۰۱۰ از مسابقات کشورهای مشترک‌المنافع میزبانی کردند که با حجم انبوه اعتراض ورزشکاران مواجه شدند. ورزشکاران بریتانیا، کانادا و استرالیا از کمبود و نبود امکانات بهداشتی در دهکده بازی‌ها شاکی بودند.

تله انگلیسی‌ها برای خرچنگ‌های چینی

دانشمندان بریتانیایی دنبال راهی می‌گردند تا از شر خرچنگ‌های دستکش‌دار چینی خلاص شوند. این خرچنگ‌ها از گونه‌های خارجی و مهاجم در بریتانیا به شمار می‌روند.

افزایش جمعیت و عدم مدیریت آنها باعث نگرانی محققان و کارشناسان شده است. دانشمندان پروژه‌ای با نام « آنها ما را خارج از خانه و کاشانه‌مان قورت می‌دهند» کلید زده اند.

این خرچنگ‌ها از یک بشقاب معمولی بزرگتر می‌شوند و گونه‌های بومی بریتانیا را از بین می‌برند. میگوها، حلزون‌ها و دیگر موجودات از گونه‌های مورد تغذیه این گونه خرچنگ چینی هستند.

هرج و مرج هر روزه در قطار آلمان

اتفاقی که روزانه در خطوط ریلی آلمان رخ می‌دهد حوصله شهروندان را سر برده و به موضوعی تکراری تبدیل شده است؛ تاخیر ۱۰ دقیقه‌ای و گاهی هم ماجرا به ساعت می‌کشد!

موضوع به قدری تکراری است که کسی دیگر به آن اشاره نمی‌کند. راه آهن ملی آلمان زمانی نشان غرور ملی بوده است،‌ اما حالا مایه شرم و خجالت شهروندان‌ آلمانی است.

کمبود کارمند متاثر از پشت سرگذاشتن پاندمی، خرابی‌های روزمره در خطوط و واگن‌ها، سرمایه‌گذاری اندک در صنعت ریلی و به طور کلی رکود اقتصادی تاثیر خود را نشان می‌دهد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها