|

ایزدپناه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی:

بعید است مداحی را بدون رزومه و مدرک تحصیلی عالی در دانشگاه داشته باشیم

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا فقط به دلیل این که یک استاد مداح باشد نمی‌توانیم بر این اساس نظر دهیم. شاید این فرد استاد کاملی باشد و تخصصی در این زمینه داشته باشد؛ و گرنه اینکه مداحی را بدون رزومه و مدرک تحصیلی عالی داشته باشیم این کار بعید است.

بعید است مداحی را بدون رزومه و مدرک تحصیلی عالی در دانشگاه داشته باشیم

به گزارش شبکه شرق، موج اخراج اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در حالی ادامه دارد که بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی در خصوص عواقب این اقدام تلخ هشدار داده‌اند و برخی از آن به عنوان خالص سازی یاد می‌کنند.

در این‌باره عبدالله ایزدپناه نماینده مردم ایذه و باغملک گفت: مطلع شدیم که تعدادی از اساتید اخراج شدند. البته آمار اساتید اخراجی که برخی‌ها گفتند، به 100 نفر هم نمی‌رسند که نسبت به کل اساتید کشور آمار قابل توجهی نیستند، ولی باید مورد بررسی قرار بگیرد و من به عنوان نماینده دلم نمی‌خواهد که هیچ کسی از زندگی خود جدا و دچار مشکل شود. ولی باید توجه کنیم که دست اندرکاران و کسانی که تصمیم به اخراج گرفته اند امنیت کشور را در نظر گرفته اند؛ چه اشتباهاتی از این اساتید سر زده است که صلاحیت خود را در بحث استادی از دست دادند؟! اگر کسی نیز اخراج شده قطعا نظام جمهوری اسلامی این ظرفیت را دارد که اصلاح کند و اگر هم این گونه نیست و حق آن‌ها بوده، باید مشاهده کنیم که آن‌ها چه اقداماتی انجام دادند که به این جا رسیده است؟! چرا که به دلایلی کشورما مورد هجمه بیگانه است.

 

اینکه مداحی را بدون رزومه و مدرک تحصیلی عالی در دانشگاه داشته باشیم بعید است

ایزدپناه در خصوص تدریس رخی مداحان و مجریان تلویزیون در دانشگاه گفت: قطعا فقط به دلیل این که یک استاد مداح باشد نمی‌توانیم بر این اساس نظر دهیم. شاید این فرد استاد کاملی باشد و تخصصی در این زمینه داشته باشد؛ و گرنه اینکه مداحی را بدون رزومه و مدرک تحصیلی عالی داشته باشیم این کار بعید است. بنده نماینده مجلس هستم؛ زمانی مداحی هم انجام می‌دادم و امروز هم وقتی در مراسم‌ها می‌روم و دعای کمیل خوانده می‌شود، بخشی از دعا را من می‌خوانم. این دلیل نمی‌شود که چون مداحی می‌کنم نمی‌توانم نماینده خوبی باشم. در حال حاضر هم وقتی در برخی مراسم‌ها شرکت می‌کنم نوحه می‌خوانم. نمی‌شود گفت، این فردی که دیروز نوحه می‌خواند، امروز نماینده مجلس است! به نظر من در جامعه دینی ما همه باید مداح اهل بیت باشند و این دلیل نمی‌شود که این فرد خاص چون مداح بوده، برای تدریس در دانشگاه با این فضا روبه رو شود. 

 

سیستم آموزشی تفکرات مختلف را بپذیرد

نماینده مردم ایذه با بیان اینکه سیستم آموزشی باید تحمل تفکرات مختلف را داشته باشد، گفت: اگر کسی در مجموعه‌ای به جایی برسد که بخواهد ناامنی ایجاد کند و یا اینکه باعث انحراف‌های فکری در اذهان دانشجویان و فرهنگیان و معلمان و جامعه دانش آموزی داشته باشد، قابل قبول نیست. اما انسان‌ها دارای دیدگاه‌های مختلف هستند. تحمل دیدگاه متفاوت به عنوان دیدگاه انتقادگر خیلی خوب است و اگر جامعه‌ای انتقاد نشود و اگر منتقد نداشته باشد آن جامعه یک جامعه بی‌روح است. در نظام اسلامی من افرادی را مشاهده می‌کنم که انتقاد می کنند، اما از بالا تا پایین نظام تحمل می‌کند. ولی در مورد افرادی که دیگر تحمل شان نمی‌کنند، شاید یک جاهای لغزش هایی دارند که دیگر قابل تحمل نیست. 

 

اطلاع رسانی، فضای رسانه و حضور ما در جامعه‌ها و دانشگاه‌ها ضعیف است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین در خصوص حضور دولت و مجلس میان مردم گفت: دولت خصوصا وزارت علوم از نمایندگان دعوت کنند و گزارش کار داده و گزارش کشور را به اطلاع برسانند. دانشجو به هر حال دانشجو و فرزند این مملکت است و نیاز به اطلاعات دارد و قطعا اگر دانشجویان ما خیلی از مسائلی که در مجلس و قوه قضاییه و دولت می‌گذرد مطلع باشند در این صورت آنچه در ذهن شان هم منفی باشد را اصلاح می‌کنند. یکی از علت‌هایی که دانشجوها و جامعه منتقد هستند و تکرار می‌کنند و خدایی ناکرده اگر در جایی مشکلی ایجاد می‌شود به دلیل این است که ارتباط ما با آن‌ها کم است، من به عنوان نماینده مردم وقتی در حوزه انتخابی خود در جمعی حضور پیدا می کنم، ابتدا احساس می‌کنم با بغضی روبرو هستم؛ اما بعد از توضیحات من مشاهده می‌کنم که نرمش ایجاد می‌شود و واقعا حرف‌های من را می‌پذیرند. حتی برخی‌ها می‌گویند ما از این موضوعات مطلع نبودیم. اطلاع رسانی، فضای رسانه و حضور ما در جامعه‌ها و دانشگاه‌ها ضعیف است.

 

باید زمینه را مهیا کنند که نمایندگان بیشتر در میان دانشجوها باشند

وی اضافه کرد: شاید ده‌ها بار در جمعی بعد از ده یا بیست دقیقه که اوضاع کشور را گزارش دادم همه پذیرفتند و تشکر کرند، اما باید زمینه را مهیا کنند که نمایندگان بیشتر در میان دانشجوها باشند و دانشجوها نظرات مجلس و نمایندگان را به قانون گذاری بدانند و همین طور نظرات نمایندگان و انتقادات را نسبت به دولت بدانند، من به عنوان کسی که دولت را حمایت می‌کنم، انتقاد جدی هم دارم. در برخی از مدیریت ها ضعف مدیریت می‌بینم، در بعضی از کارها کارشکنی و در برخی از کارها نیز سهل انگاری می‌بینم؛ چه بسا وقتی من این گونه باشم دانشجو بیشتر نگران این سهل انگاری‌ها و مشکلات است. 

 

اخراج اساتید را برخی از رسانه‌های بیگانه می‌خواهند بزرگ کنند

این نماینده مجلس در خصوص تبلیغات رسانه‌های خارجی در باب ارتباط اخراج اساتید دانشگاه‌ها همزمان با سالگرد وقایع سال قبل تصریح کرد: به نظر من این موضوع هیچ ارتباطی با آن موضوع ندارد. یک تصمیمی گرفته شود که وزارت علوم با توجه به سوابق اساتید این کار را در دست انجام دارد که البته درخواست من از وزارت علوم این است که با احتیاط باشد و حق کسی ضایع نشود. چون ضایع کردن حق هر کسی ظلم است و بررسی درست باید انجام شود اما هیچ ارتباطی با سالگرد آن اتفاقات ندارد؛ چون این موضوع را برخی از رسانه‌های بیگانه می‌خواهند بزرگ کنند. فوت خانم مهسا امینی اتفاقی بود که برخی‌ها سوء استفاده کردند و خدا ایشان را رحمت کند. به نظر من اخراج اساتید هیچ ارتباطی با این موضوع ندارد و اگر هم بخواهیم عمیق‌تر نگاه کنیم باید بگوییم اخراج باعث گرم شدن بیشتر تنور مخالفان نیز می‌شود که این کار خود یک تضاد با ایجاد آرامش در کشور است. 

 

می خواهند التهاب در جامعه درست کنند اما موفق نمی‌شوند

ایزدپناه این تبلیغات را جوسازی رسانه‌ای دانست و افزود: جوسازی رسانه های خارجی است که می خواهند التهاب در جامعه درست کنند، اما موفق نمی‌شوند چرا که ۴۳ سال این کار را انجام دادند. همانطور که سال قبل حضرت آقا فرمودند، «این وضعیت هم جمع می شود» که جمع شد.

 

منبع: جماران
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها