|

بلاتکلیفی ۶ ماهه طرح شفافیت قوای سه گانه /نماینده مجلس شاکی شد

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی ، با انتقاد از بلاتکلیفی طرح شفافیت قوای سه‌گانه در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با گذشت بیش از ۶ ماه متاسفانه سرانجامِ این طرح همچنان نامشخص است.

بلاتکلیفی ۶ ماهه طرح شفافیت قوای سه گانه /نماینده مجلس شاکی شد

به گزارش شبکه شرق، محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراهای مجلس درباره بلاتکلیفی مصوبه شفافیت قوای سه‌گانه در مجمع تخشیص مصلحت نظام گفت: با وجود گذشت ۶ ماه از ارسال مصوبه شفافیت به مجمع تشخیص،‌ همچنان نظر رسمی مجمع تشخیص به دست ما نرسیده است.

وی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام طبق روال قانونی باید به مصوباتی که اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان است، ورود کند. در حالی که شاهدیم مجمع به مابقی مواد این طرح ورود کرده که به نظر می‌رسد رویه جدیدی است. با گذشت بیش از ۶ ماه متاسفانه سرانجامِ این طرح همچنان نامشخص است.

پس لرزه رد مصوبه شفافیت قوا از سوی مجمع تشخیص

این نماینده مجلس گفت: طبق نظر شورای نگهبان، ماده ۴ مصوبه مجلس با توجه به مغایرت با اصل ۱۱۲ قانون اساسی، باید از سوی مجلس اصلاح می‌شد اما استدلال نمایندگان بر این بود که بر مصوبه خود پافشاری کنند تا تکلیف این ماده در مجمع تشخیص مصلحت نظام روشن شود.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس خاطرنشان کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام باید نظر رسمی خود را در قبال این ماده اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان اعلام کند که متاسفانه با وجود گذشت ۶ ماه از ارسال مصوبه شفافیت به مجمع تشخیص،‌ همچنان نظر رسمی مجمع تشخیص به دست ما نرسیده است.

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها