|

دور دنیا در یک دقیقه

پیش به‌ سوی شکار هیولای "لاخ نِس"

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

پیش به‌ سوی شکار هیولای "لاخ نِس"
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

امروز از اسپانیا شروع می‌کنیم که جشن قهرمانی فوتبال زنان سر و صدای زیادی کرده است. سپس راهی عربستان می‌شویم که با اتهام کشتار اتیوپیایی‌ها مواجه شده است. در آخر برای رصد هیولا به اسکاتلند می‌رویم.

 

اسپانیا؛ جشن پرحاشیه پس از قهرمانی جهان

تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا قهرمان جام جهانی شد، اما سر و صدای زیادی از اردوی "لاروخا‌"ها به گوش رسید. 

ابتدا نحوه خوش و بش رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به وقت اهدای مدال‌ها، باعث انتقاد کاربران فضای مجازی شد. آقای روبیالس به صورتی نامتعارف خانم جنی هرموسو بازیکن شماره ۱۱ را بوسید.

سپس خبر درگذشت پدر کاپیتان این تیم منتشر شد. اولگا کارمونا تک گل قهرمانی اسپانیا را وارد دروازه بریتانیا کرده بود.

 

آمریکا؛ قرص‌هایی برای کاهش وزن، زوال عقل و اعتیاد!

پیش‌تر محققان موفق شده بودند دو قرص حاوی "سماگلوتید"ها را تولید کنند که در درمان دیابت نوع دوم و همچنین کاهش وزن موثر هستند؛ اوزمپیک و وگاوی.

اما تحقیقات بیشتر نشان می‌دهد این قرص‌ها تاثیرات دیگری هم دارند و می‌توانند به روند درمان دیگر بیماری‌ها کمک کنند. 

زوال عقل و اعتیاد به الکل دو مورد خاصی هستند که در تحقیقات جدید مورد مطالعه قرار گرفته اند. این دو دارو تاثیرات قابل ملاحظه‌ای در بهبود مبتلایان داشته اند.

 

عربستان؛ در مظان اتهام برای کشتار اتیوپی‌ها

گروه‌های فعال حقوق بشر پرونده کشتار دسته‌جمعی را برای نظامیان سعودی در مرز یمن و عربستان گشوده اند. 

اتیوپیایی‌ها می‌گویند نظامیان سعودی برای جلوگیری از ورود آنها از یمن به عربستان به کشتار دسته‌جمعی دست زده اند؛ با استفاده از سلاح‌های انفجاری و سبک.

علاوه بر شهادت اتیوپیایی‌ها، تصاویر ماهواره‌ای هم ضمیمه پرونده است. حدود ۸۰۰ شهروند اغلب اتیوپیایی طی درگیری‌های سال‌های اخیر یمن در مرز عربستان جان باخته اند.

 

بریتانیا؛ نگرانی پلیس از گستردگی فاجعه پرستار قاتل

پلیس در تحقیقات خود همه بیمارستان‌‌ها و مراکز درمانی که محل کار لوسی لتبی بوده است، مورد توجه قرار می‌دهد و پرونده نوزادان بستری را بررسی می‌کند.

آنها نگران هستند تعداد نوزادانی که هدف این پرستار بوده اند، بیشتر باشد. بیمارستان‌های شمال غربی بریتانیا در این تحقیقات مورد مطالعه قرار می‌گیرند.

پرونده قتل‌های سریالی پرستار لوسی لتبی به یکی از مهم‌ترین وقایع اخیر بریتانیا تبدیل شده است؛ پرستاری که ۷ نوزاد را کشته و برای قتل تعدادی دیگر نقشه کشیده بود. 

 

اسکاتلند؛ شکار هیولای «لاخ‌ نِس» با پهپاد

صدها علاقمند به موجودات عجیب و غریب از سراسر جهان خود را به دریاچه لاخ نس در اسکاتلند رسانده اند شاید موفق شوند هیولا را رصد کنند!

برخی می‌گویند افسانه و برخی دیگر باور دارند موجودی شگفت‌انگیز این موقع‌های سال از لاخ‌نس سر بیرون می‌آورد. بریتانیایی‌ها «نِسی» صدایش می‌زنند. 

امسال پهپاد‌ها و تجهیزات پیشرفته‌ای برای رصد هیولا به کار گرفته می‌شود. ۹۰ سال پیش آلدی مکی ادعا کرد جانوری عجیب را در دریاچه مشاهده کرده است!

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها