|

ترامپ برای محاکمه وارد نیویورک شد

دونالد ترامپ برای حضور در دادگاهی در منهتن و محاکمه به نیویورک رسیده است. او با عنوان متهم در این دادگاه حاضر خواهد شد.

ترامپ برای محاکمه وارد نیویورک شد
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

روزنامه‌‌های آمریکایی سرگرم مهم‌ترین اتفاق این روزهای آمریکا هستند؛ محاکمه ترامپ! برای نخستین بار کسی که مسئولیت کل قوا را در تاریخ آمریکا به عهده داشته دادگاهی می‌شود و باید به پرسش‌ها پاسخ دهد و از اتهاماتش دفاع کند. در کنار آن موضوعات دیگر را هم پیگیری می‌کنند.

برای روزنامه‌های انگلیسی اعتراض زنان شاغل در کنفدراسیون صنایع بریتانیا به رفتارها و فرهنگ سمی و آزار و اذیت جنسی حاکم بر محیط کار اهمیت دارد و البته آنها هم به ماجراهای ترامپ و دادگاهش در نیویورک پرداخته اند. 

افزایش قیمت نفت، پیوستن فنلاند به ناتو، درخواست آلمان برای برگزاری نشستی به منظور حل مناقشات اسرائیل و فلسطین و همچنین افزایش خشونت در سرزمین‌های اشغالی و کشته شدن چند شهروند فلسطینی دیگر بیشتر از هر موضوعی اهمیت دارد.

 

نیویورک تایمز

ترامپ برای محاکمه وارد نیویورک شد

اتفاق تاریخی، بی‌سابقه و البته قابل پیش‌بینی برای رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در حال وقوع است. دونالد ترامپ برای حضور در دادگاهی در منهتن و محاکمه به نیویورک رسیده است. او با عنوان متهم در این دادگاه حاضر خواهد شد. با این حساب به نظر می‌رسد پروتکل‌های معمول در مواجهه با متهمان درباره او هم رعایت شود؛ انگشت‌نگاری، عکاسی و حتی استفاده از دستبند!

شهردار نیویورک می‌گوید نیروهای امنیتی و ۳۵ هزار مامور پلیس به حالت آماده‌باش درآمده و اوضاع را زیر نظر گرفته اند. همه این اقدامات با هدف کنترل رفتارهای هیجانی هواداران ترامپ است که قرار است بیرون دادگاه منهتن تجمع کنند. آنها سابقه حمله به کنگره را در انتخابات ۲۰۲۰ در کارنامه‌شان دارند و به همین دلیل باعث آماده‌باش مسئولان شهری در نیویورک شده اند. 

پرونده ترامپ در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶ درباره پرداخت حق السکوت به ستاره فیلم‌های پورن، خانم استورمی دنیلز در دادگاه منهتن به جریان افتاده و رئیس‌جمهور سابق باید در این زمینه پاسخ‌گو باشد. ترامپ هرگز این اتهام را نپذیرفته و مدعی شده برای اختلال در روند نامزدی او برای انتخابات ۲۰۲۴ این پرونده باز شده است. 

 

نشنال

اهتزاز پرچم فنلاند در مقر ناتو در بروکسل

امروز فنلاند به عنوان کشور سی و یکم عضویت خود را در پیمان ناتو اعلام خواهد کرد و پرچم خود را در کنار پرچم دیگر اعضا در بروکسل برافراشته خواهد کرد.

این اتفاق با تایید ترکیه صورت گرفته است. ترکیه یکی از مهم‌ترین موانع در راه عضویت فنلاند بود. اما هفته گذشته اردوغان این روند را تایید و اجازه پیوستن این کشور را صادر کرد. 

با پیوستن فنلاند به ناتو مرزهای زمینی پیمان آتلانتیک شمالی با روسیه دو برابر خواهد شد. این اتفاق بر خلاف خواسته‌های پوتین صورت می‌گیرد. دبیرکل ناتو از این اتفاق استقبال و آن راباعث امنیت و آرامش بیشتر برای فنلاندی‌ها توصیف کرده است. 

تقاضای پیوستن فنلاند و سوئد در ماه می سال گذشته به ناتو ارائه شد. اما حمله روسیه به اوکراین این روند را به تاخیر و تعویق انداخت. سپس ترکیه و مجارستان بنای ناسازگاری گذاشتند. مشکلات سوئد و مذاکرات آنها با ترکیه همچنان پابرجا است، اما مسئله فنلاند حل شد. 

 

گاردین

گزارش زنان از فرهنگ سمی در سی‌.بی‌.آی

بیش از ۱۰ زن شاغل در کنفدراسیون صنایع بریتانیا از آزار و اذیت و بدرفتاری اعضای ارشد این نهاد گزارش داده اند. این زنان که یا سابقه طولانی فعالیت در CBI دارند و یا به تازگی مشغول به کار شده اند، در یک موضوع مشترک هستند؛ بدرفتاری مقامات ارشد و سوء استفاده جنسی آنها از کارمندان زن و حتی تجاوز. 

یکی از زنان شاغل در گزارش خود ادعا کرده است در یکی از مهمانی‌های این کنفدراسیون که روی یک کشتی تفریحی روی رودخانه تیمز برگزار شده مورد تجاوز واقع شده است. 

به محض انتشار گزارش رفتار فرهنگ سمی و آزار و اذیت‌های جنسی در ارتباط با کارمندان زن، یکی از مقامات CBI عذرخواهی و استعفا کرده است. نکته مهم درباره این استعفا این است که فرد مستعفی هیچ نقشی در اتفاقات رخ داده نداشته و هیچ گزارشی علیه او مطرح نبوده است. 

سی.بی‌.‌آی کنفدراسیونی فعال در زمینه لابی‌های تجاری در صنعت است که از سال ۱۹۶۵ و بر اساس منشور سلطنتی تشکیل شده است و تا کنون دچار بحران نشده است. این نخستین بحران بزرگ این نهاد در بریتانیا است.

 

عرب نیوز

افزایش قیمت نفت پس از شوک کاهش تولید

پس از تصمیم تعدادی از اعضای اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت روزانه خود، قیمت این سوخت فسیلی در بازار جهانی افزایش داشته است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند اقدام ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش تولید روزانه، می‌تواند قیمت نفت را به بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه برساند.

شاخص‌های جهانی قیمت نفت خام مثل نفت برنت و تگزاس آمریکا افزایش محسوسی نشان داده و هر دو شامل ۶درصد افزایش قیمت شده اند. پیش‌بینی می‌شود با ادامه وضعیت تابستان امسال قیمت نفت برنت به ۱۱۰ دلار در هر بشکه برسد. 

اوپک پلاس با رهبری عربستان و روسیه و همراهی دیگر اعضا مثل عراق، کویت، امارات و … موفق شده اند تولید روزانه نفت را به بیش از یک میلیون بشکه در مجموع کاهش دهند. این اقدام شوک محسوسی به بازار نفت جهان وارد کرده است. 

البته عربستان چند روز پیش اعلام کرد این اقدام را داوطلبانه و به منظور حفظ تعادل و ثبات بازار انجام داده است. اما کارشناسان می‌گویند تا مدتها افزایش و التهاب بازار ادامه خواهد داشت. اقدام اوپک پلاس موضوعی دیگر را هم اثبات می‌کند؛ روسیه عضوی بسیار مهم و تاثیرگذار در این گروه است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها