|

العالم فی 60 ثانیة

از طرح کاهش جریمه های رانندگی در ابوظبی تا کشف جسد در یک مزرعه

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم، الشرق، القدس العربی،الخلیج اونلاین و خبرگزاری رسمی عراق (واع).

از  طرح کاهش جریمه های رانندگی در ابوظبی تا کشف جسد در  یک مزرعه
خبرنگار: ذلفا معیل

 در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم، الشرق، القدس العربی،الخلیج اونلاین و خبرگزاری رسمی عراق (واع).

 

 

الامارات الیوم

طرحی برای کاهش جریمه های رانندگی در ابوظبی

اداره راهنمایی و رانندگی پلیس راهور ابوظبی از اجرای طرحی به نام "اقدام کنید و سود ببرید" برای کاهش تخلفات رانندگی خبر داد.

اداره راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه طرح " شامل دو گزینه است، اعلام کرد:اولی تخفیف 35 درصدی تخلف در صورت پرداخت در 60 روز اول از تاریخ ارتکاب آن به استثنای موارد جدی است. دوم تخفیف 25 درصدی در هنگام پرداخت پس از 60 روز تا یک سال از زمان رفع تخلف است.

اداره راهنمایی و رانندگی ابوظبی اعلام کرد همچنین امکان بهره مندی از تخلفات اقساطی از طریق بانک ها با سود صفر به مدت 12 ماه به شرط صدور کارت اعتباری توسط بانک ها و بانک های طرف قرارداد با فرماندهی کل پلیس ابوظبی وجود دارد.

 

القدس العربی

کشف جسد عضو شورای مرکزی حزب القوات لبنان در در یک مزرعه

 جسد الیاس الحصرونی، عضو شورای مرکزی حزب القوات لبنان در یک مزرعه در نزدیکی جاده در منطقه ای در جنوب لبنان کشف شد.

الحصرونی از اهالی روستای مرزی عین ابل در جنوب لبنان بود و مسئولیت هماهنگی نیروهای منطقه بنت جبیل برعهده داشت.

انتشار ویدئویی از کمین دو خودرو و انتقال او به مکانی که در آن مقتول یافت شده، این احتمال که به صورت طبیعی فوت نکرده را تقویت می کند.

طرف های امنیتی در لبنان، تحقیقات درخصوص این حادثه را آغاز کردند.

 

خبرگزاری رسمی عراق

تشکیل کمیته مشترک عراق برای واردات گاز از ترکمنستان و قطر

وزارت برق عراق از تشکیل کمیته ای مشترک با وزارت نفت برای بررسی واردات گاز از قطر و ترکمنستان خبر داد.

زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق گفت که دولت مجموعه تصمیماتی اتخاذ کرده و کمیته مشترکی با وزارت نفت به ریاست معاون امور تولید وزارت برق و مشاوران این وزارتخانه تشکیل داده است.

وی افزود که این کمیته هیئتی را به ترکمنستان اعزام و امکان عقد قرارداد برای واردات گاز را بررسی خواهد کرد.

فاضل گفت که هیئت دیگری نیز به قطر برای رایزنی درخصوص امکان واردات گاز مایع از قطر از طریق یکی از بنادر عراق اعزام خواهد شد.

 

الشرق

 سرمایه گذاری هند در مصر برای تولید هیدروژن سبز

رئیس سازمان نمایندگی تجاری وزارت صنعت و بازرگانی مصر اعلام کرد که شرکت «اوکیور انرژی» هند پیش نویس قراردادی برای سرمایه گذاری 4 میلیارد دلاری در تولید هیدروژن سبز در منطقه اقتصادی کانال سوئز را امضا کرده است.

منطقه اقتصادی کانال سوئز در مصر شامل 4 منطقه صنعتی از جمله پورت سعید، القنطره غربی، الاسماعیلیه شرقی و السخنه و نیز 6 بندر شامل پورت سعید غربی، پورت سعید شرقی، العریش، الادبیه، السخنه و الطور است.

یحیی الواثق بالله، رئیس سازمان نمایندگی تجاری وزارت صنعت و بازرگانی مصر، با اعلام این خبر تأکید کرد که این پیش نویس مشروط به امضای قرارداد نهایی ظرف چهار ماه است .

 

الخلیج اونلاین

 امارات یکی از بزرگترین سرمایه گذاران آفریقا

در میان کشورهای عضو شورای همکاری، امارات در صدر فهرست بیشترین سرمایه گذاری در قاره آفریقا طی 10 سال گذشته قرار دارد.

عربستان و قطر نیز به ترتیب در رتبه های دوم و سوم بیشترین سرمایه گذاری در میان کشورهای شورای همکاری در آفریقا قرار دارند.

امارات از سال 2012 الی 2022، بیش از 59 میلیارد دلار در آفریقا سرمایه گذاری کرد و عربستان نیز در این مدت بیش از 25 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.

قطر با حدود 7 میلیارد دلار، کویت با 5 میلیارد دلار و بحرین با حدود 4 میلیارد دلار در رتبه های بعدی بیشترین سرمایه گذاری در آفریقا قرار گرفتند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها