|

محمد بن سلمان .. محبوب ترین چهره در بین رهبران جهان!!

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى عکاظ عربستان،الخلیج اونلاین،العربی الجدید و البیان امارات.

محمد بن سلمان .. محبوب ترین چهره در بین رهبران جهان!!

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى عکاظ عربستان،الخلیج اونلاین،العربی الجدید و البیان امارات.

در این میان عکاظ عربستان در گزارشى به  محمد بن سلمان به عنوان محبوب ترین چهره در بین رهبران جهان در مالزى پرداخته است.

البیان امارات: 

ممنوعیت استفاده از کیسه های پلاستیکی در ابوظبی از ژوئن آینده

آژانس محیط زیست - ابوظبی امروز اعلام کرد، استفاده از کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف از اول ژوئن 2022 در امارات ابوظبی ممنوع خواهد شد. این بر اساس سیاست یکپارچه برای پلاستیک های یکبار مصرف است که توسط این مقام در سال 2020 اعلام شد.

اجرای سیاست یکپارچه پلاستیک های یکبار مصرف که اولین مورد در نوع خود در منطقه است، شامل کاهش تدریجی محصولات پلاستیکی یکبار مصرف وتشویق به استفاده از محصولات قابل استفاده مجدد در سرتاسر ابوظبی است ، زیرا این مقام در تلاش است تا اقداماتی را برای کاهش تقاضا و افزایش کارایی مصرف حدود 16 محصول پلاستیکی یکبار مصرف، از جمله فنجان و درب آنها، چاپستیک ها و ظروف غذا خوری، ایجاد کند.

علاوه بر این، آژانس محیط زیست - ابوظبی همچنین در حال حرکت به سمت حذف تدریجی فنجان ها، بشقاب ها و ظروف غذای یکبار مصرف استایروفوم تا سال 2024 است.

الخلیج اونلاین: 

درخواست شورای همکاری از بانک جهانی برای حمایت مالی از یمن

نایف الحجرف دبیرکل شورای همکاری از بانک جهانی خواست از پروژه‌های توسعه‌محور و بشردوستانه در یمن حمایت کند.

 نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری در دیدار با مسئول بانک جهانی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در خصوص راه‌های همکاری برای تقویت توسعه و ارسال کمک‌های مالی به یمن و "زمینه همکاری و منافع جمعی برای افزایش ابزارهای توسعه، کمک و جریان های مالی به یمن" گفتگو کردند.

دبیرکل شورای همکاری همچنین بر نقش بانک جهانی در حمایت از ثبات یمن و تقویت توسعه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور تاکید کرد.

 

عکاظ عربستان: 

محمد بن سلمان .. محبوب ترین چهره در بین رهبران جهان!!

در یک نظرسنجی که توسط موسسه تحقیقاتی لاوی استرالیا انجام شد، محبوبیت محمد بن سلمان از روسای جمهور آمریکا، روسیه و چین بیشتر بود.

این نظرسنجی که درماه  دسامبر 2021 انجام شد، نشان داد که محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان، محبوب ترین چهره در میان رهبران جهان در اندونزی است.

محبوبیت محمد بن سلمان در اندونزی چهارمین کشور پرجمعیت جهان؛ از محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین فراتر رفته است.

بر اساس این نظرسنجی محمد بن سلمان مورد اعتماد 57 درصد از پاسخ دهندگان اندونزی بود و پس از آن ولیعهد امارات متحده عربی با 52 درصد و سپس نخست وزیر سنگاپور لی هسین لونگ و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با 44 درصد و سپس ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قرار گرفتند.

 

العربی الجدید: 

کشف یک شهر متعلق به تمدن سومریه در جنوب عراق

سازمان آثار باستانی و میراث فرهنگی عراق از کشف یک شهر باستانی متعلق به تمدن سومریه در جنوب عراق خبر داد که توسط یک تیم اکتشاف آلمانی از دانشگاه مونیخ با همکاری یک پروفسور عراقی کشف شده است.

سرپرست تیم آلمانی در این باره گفت که با وجود سرقت آثار باستانی و نابودی تپه‌ای که این شهر در آن کشف شده، تیم اکتشاف، عملیات حفاری دقیقی را در منطقه “فاره” در استان دیوانیه انجام داد و نتایج بسیار شگفت‌انگیز بود.

این تیم اکتشاف اعلام کرد که طرح کامل خانه‌ها همچنان باقی مانده که نشان‌ می‌دهد از خشت گلی ساخته شده‌اند و کف آنها شامل لایه‌های آجری است.

در این عملیات اکتشاف همچنین 124 اثر با شکل‌ها و اندازه‌های مختلف از جمله قطعات سفالی، عروسک‌هایی به شکل انسان و حیوان، مهرهای استوانه‌ای و فلزی و ابزار سنگی با کارکردهای مختلف کشف شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها