|

فوتبال جهان در هفته‌ای که گذشت؛

از رفتار نژادپرستانه آلمان‌ها تا پیشی گرفتن لیگ امریکا از عربستان

حواشی انتقال مانه به النصر هنوز تمامی ندارد. آنچه به این ابهام‌ها دامن زده دعوای سانه با مانه در تمرین و کشیده‌ای است که هافبک تیم ملی آلمان از مهاجم کامرونی خورد. از آن روز به بعد ارتباط مانه با سران باشگاه به حداقل رسید.

از رفتار نژادپرستانه آلمان‌ها تا پیشی گرفتن لیگ امریکا از عربستان
خبرنگار: سپهر خرمی

به گزارش شبکه شرق، در هفته‌ای که گذشت یکی از انتقال‌های فوتبال به عربستان با جنجال همراه شد. ماجرای انتقال سادیو مانه به النصر با دلخوری این بازیکن از سران بایرن همراه شده بود.‌همچنین کمتر کسی تصور می‌کرد عربستان باوجود این همه خرج هنگفت برای جذب بازیکنان مطرح، از لیگ امریکا به لحاظ ارزش‌گذاری عقب باشد.

مانه قربانی نژادپرستی آلمان‌‌ها؟

حواشی انتقال مانه به النصر هنوز تمامی ندارد. آنچه به این ابهام‌ها دامن زده دعوای سانه با مانه در تمرین و کشیده‌ای است که هافبک تیم ملی آلمان از مهاجم کامرونی خورد. از آن روز به بعد ارتباط مانه با سران باشگاه به حداقل رسید.

باکاری سیسه مدیربرنامه سادیو مانه به طور مفصل درخصوص رفتار نژدپرستانه‌ای که با بازیکنش شد صحبت کرد که ما بخشی از آن را پوشش می‌دهیم: "آیا صحت دارد که سانه به مانه توهین نژادی کرده و بایرن او را پوشش داده و از او محافظت کرده است؟ سیسه: بله، واقعاً. من نمی توانم وارد جزئیات خاصی شوم.

به همین دلیل گفتم که از طرف بایرن ناسپاسی شده است. این دیوانه کننده است! سادیو تا آخر حرفه ای بود، اما مدیران بایرن منصف نبودند. آنها ابتدا به رسانه ها درز دادند که آماده بودند او را به قیمت 20 میلیون یورو بفروشند. اما بعد از اینکه او به تمرینات بازگشت و با دیدن عملکرد خوب، آنها قیمت را به 30 میلیون یورو افزایش دادند. این یک تصمیم فوتبالی نبود.

دستمزد سادیو آلمان ها را آزار می داد، آنها متوجه نشدند که چگونه یک آفریقایی به باشگاه می پیوندد و بالاتر از همه دستمزد می گیرد، بنابراین می خواستند از شر او خلاص شوند. آنها هرگز با نمایندگان بازیکن تماس نگرفتند. آنها هرگز رو در رو به سادیو نگفتند که می خواهند از شر او خلاص شوند.

آنها فقط توخل را فرستادند تا به او بگویند که او گزینه سوم وینگر چپ خواهد بود.سادیو چیزی برای اثبات به آلمانی ها ندارد. او به لطف بایرن به آن چیزی که شد تبدیل نشد. این به لطف لیورپول بود. بایرن ناسپاس بود. آنها این همه پول را به یک آفریقایی پرداخت کردند و این به آنها صدمه زد."

ام‌ال‌اس گرانتر از لیگ عربستان؟

طبق گفته Transfermarkt، بازیکنان در MLS به مراتب بیشتر از بازیکنان لیگ عربستان ارزش دارند. نمونه کامل این موضوع تفاوت ارزش بین رونالدو (15 میلیون یورو) و مسی (35 میلیون یورو) است. هرچند طی چندماه اخیر بیش از ده بازیکن بزرگ به لیگ عربستان آمدن اما ارزش بازیکنان این لیگ به یک میلیارد یورو نمی‌رسد اما لیگ حرفه‌ای امریکا بیش از ۱ میلیارد  یورو می‌ازد‌.

این درحالی است که لیک حرفه‌ای امریکا قرار است بزودی چند بازیکن بزرگ دیگر را در تیم‌های مختلف داشته باشد و بابت حضور مسی خرج‌‌های زیادی برای این لیگ شده است.

نشریه الریاضیه همچنین شب گذشته در گزارش مفصلی از فعالیت نقل و انتقالاتی فصل آینده عربستان پرده‌برداری کرد که جذب کوین دی‌بروینه و محمد صلاح ستارگان منچسترسیتی و لیورپول در راس فعالیت آن‌ها است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها