|

مرعشی:

از پیش‌ثبت‌نام شخصیت‌های محلی و ملی استقبال می‌کنیم

دبیرکل حزب سازندگی گفت: کشور نیازمند یک انتخابات رقابتی و با مشارکت حداکثری است تا یک مجلس ملی و متکثر تشکیل شود.

از پیش‌ثبت‌نام شخصیت‌های محلی و ملی استقبال می‌کنیم

به گزارش شبکه شرق، سیدحسین مرعشی در جمع دبیران اول استان‌های حزب کارگزاران سازندگی ایران اظهار کرد: امروز هر کس دوست‌دار ایران، مردم و حتی نظام، امام و رهبری است، این را می‌داند که یک مجلس ملی، فراگیر و کارآمد می‌تواند خیلی از مشکلات کشور را حل کند و مسیر کشور را به سوی یک مسیر سازنده همراه با بهبودی عبور دهد. در ادوار گذشته هم، برگزاری انتخابات‌های رقابتی و پرشور خستگی را از تن مردم زدوده و نظام را به مسیر کارآمدی برده است.

وی با انتقاد از اضافه کردن مرحله پیش ثبت نام به فرایند انتخابات پیش رو این اقدام را تصمیمی اشتباه دانست.

وی در عین حال در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری این‌که «علی‌رغم مشکلات موجود، انتخابات برگزار و مجلس دوازدهم تشکیل خواهد شد و بر تمام شئونات مردم اثر خواهد گذاشت» تاکید کرد: ما هنوز هم معتقدیم اگر ذی‌نفعان اجتماعی و صنوف مختلف به صحنه بیایند، اگر دانشجویان، ورزشکاران، پزشکان، صنعت‌گران، جوانان و زنان برای منافع صنفی به صحنه بیایند، می‌توانیم از یکدست شدن مجلس دوازدهم جلوگیری کنیم.

دبیرکل حزب سازندگی هم‌چنین با تاکید بر ضرورت «تشکیل مجلسی همگام با نظر اکثریت مردم» و با بیان این‌که «شاید بتوانیم با تشکیل یک مجلس فن‌گرا که اقشار و صنوف مختلف جامعه یا به عبارتی ذی‌نفعان اجتماعی را نمایندگی کند، از فشارها بر مردم کاست.» گفت: در این مقطع اعلام می‌کنیم که هنوز تصمیم‌گیری در مورد شرکت یا عدم شرکت در انتخابات زود است و هنوز باید منتظر کنشگری نخبگان در عرصه محلی و ملی باشیم و هنوز باید منتظر باشیم. همچنین باید دید روند اتفاقات به کدام سمت خواهد رفت. در این مقطع، از پیش‌ثبت‌نام شخصیت‌های محلی و ملی استقبال می‌کنیم تا فرصت‌های احتمالی آینده نسوزد. اما تصمیم‌گیری نهایی را به بعد از مشخص شدن فضا و ترجیحا با هماهنگی سایر احزاب همسو صورت خواهد گرفت.

وی خطاب به دست‌اندرکاران انتخابات در بخش‌های دیگری از سخنانش گفت: اگر با تحلیل ما از فضا مخالفید و واقعا فکر می‌کنید انتخابات مهم است و می‌خواهید اکثریت مردم در آن شرکت کنند، باید در برخورد با مردم رفتار دیگری در پیش بگیرید. اجازه بدهید مردم در آرامش برای شرکت یا عدم شرکت در انتخابات تصمیم بگیرند. همچنین در مسئله اقتصاد باید گشایش‌هایی ایجاد شود. به جای اینکه از طریق و صدا و سیما بخواهید مردم را بمباران تبلیغاتی کنید، بیایید اقداماتی انجام دهید که مردم عقلانیت را احساس کنند. روابط بین‌المللی برای مردم و سفره‌های آنها مهم است. در جهت حل مشکلات با جهان گام بر دارید. ما فکر می‌کنیم راه ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات، به طور غیرمستقیم مردم و با حل برخی مشکلات مبتلابه جامعه است.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها