|

اعزام کمک از چندین کشور برای مهار آتش در کانادا

همزمان در نزدیکی هالیفاکس، بزرگترین شهر این استان در شرق کانادا نیز گسترش یک آتش‌ دیگر هزاران نفر را وادار به تخلیه اماکن مسکونی و تجاری کرده است.

اعزام کمک از چندین کشور برای مهار آتش در کانادا

به گزارش شبکه شرق و به نقل از شبکه خبری بی بی سی، صدها نیروی آتش‌نشان از کشورهای مختلف خود را به استان «نوا اسکوشیا» در سواحل اقیانوس اطلسِ کانادا رسانده و در تلاش برای مهار بزرگترین آتش‌سوزی طبیعی‌ که تاکنون در تاریخ هواشناسی این منطقه به ثبت رسیده، هستند.

همزمان در نزدیکی هالیفاکس، بزرگترین شهر این استان در شرق کانادا نیز گسترش یک آتش‌ دیگر هزاران نفر را وادار به تخلیه اماکن مسکونی و تجاری کرده است.

دود و خاکستر ناشی از این آتش‌سوزی‌ها به حدی است که ایالت‌های مرزی در آمریکا را با هشدار آلودگی هوا روبرو کرده است.

استان «نوا اسکوشیا» در شرق کانادا و کرانه اقیانوس اطلس معمولا با زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل شناخته می‌شود اما این روزها در حالی که هنوز سه هفته تا آغاز رسمی فصل تابستان باقی مانده، آتش‌سوزی طبیعی در مناطق جنوبیِ این استان گزارش شده که ارتفاع شعله‌های آن به ۱۰۰ متر می‌رسد و حدود ۱۷ هزار هکتار از اراضی این استان را سوزانده و همچنان زبانه می‌کشد.

هرچند تاکنون کسی در جریان این آتش سوزی‌ها کشته نشده اما دست کم ۵۰ واحد مسکونی خاکستر شده و بیش از ۲۰۰ خانه هم در مسیر حرکت آتش قرار دارند.

به رغم امدادرسانی‌ها از کشورهای دیگر اما همچنان امید اصلی به بارش باران برای مهار آتش است هرچند هواشناسان گفته‌اند که دست‌کم تا اواخر امروز (جمعه) خبری از غرش ابرها نخواهد بود.

استان‌های غربی کانادا هم در ماه مه آب‌وهوای خشکی داشته‌اند که به آتش‌سوزی‌های غیرقابل کنترل دامن زده است.

براساس داده‌های سازمان منابع طبیعی کانادا بیش از دو میلیون هکتار از اراضی سراسر کشور به دلیل آتش‌سوزی‌های جنگلی تا این لحظه در سال جاری سوخته است.

این یکی از زودرس ترین فصول آتش سوزی در تاریخ کانادا بوده است.

کارشناسان می‌گویند در حالی که جرقه آتش‌سوزی‌ها ممکن است با دخالت مستقیم انسان زده شود، عوامل طبیعی نیز نقش مهمی دارند. چرخه گرمای شدید و طولانی که ناشی از تغییر اقلیم است، باعث دفع رطوبت بیشتری از زمین و پوشش گیاهی می‌شود.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها