|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| پانزدهم خرداد

گفته می‌شود، در سفر رئیس‌جمهور آمریکا به برلین و مسکو مساله ایران در دستور مذاکرات است/طرح ادعای کمک روسیه به تسلیحات هسته‌ای و موشکی ایران

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز پانزدهم خرداد از اقدامات و برنامه‌ریزی برخی کشورها علیه جمهوری اسلامی نوشته‌‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

گفته می‌شود، در سفر رئیس‌جمهور آمریکا به برلین و مسکو  مساله ایران در دستور مذاکرات است/طرح ادعای کمک روسیه به تسلیحات هسته‌ای و موشکی ایران

رادیو آمریکا گفت، شخصی به نام احمد بهبهانی - ایرانی فراری در ترکیه- گفته، مسئول عملیات ایران در خارج از کشور بوده و انفجار و سقوط هواپیمای لاکربی که این روزها متهمان لیبیایی آن تحت محاکمه‌اند، با طرح و دستور و کمک ایران انجام شده؛ معلوم است توطئه جدیدی علیه ایران است.

در منزل بودم و بیشتر به مطالعه اطلس تاریخ ایران و بحث‌های اخلاقی برای نمازجمعه گذشت. از درخت کوچک توت که به صورت زمینی در حیاط منزل نگه‌داری می‌شود، مقداری توت چیدم و خوردم؛ از جهت احیای خاطرات توت‌خوری از درخت‌های انبوه و تنومند منزل‌مان در روستای بهرمان نوق، در زمان کودکی، برایم جالب و خاطره‌انگیز بود. تعداد زیادی کلاغ بر درخت چنار مجاور منزل اجتماع کرده‌ بودند و برنامه‌ای هماهنگ با رفت و آمد و استقرار و سر و صدا داشتند که در گذشته ندیده بودم؛ البته نفهمیدم که چه می‌کنند!

کمیته‌ای در کنگره آمریکا، از دولت آمریکا انتقاد کرده که چرا به اندازه کافی، فشار علیه ایران ندارد و خواسته که در مسئله [انفجار] الخُبَر، پیگیری بیشتری کنند و فشار بیشتری وارد کنند. گفته می‌شود، در سفر [بیل کلینتون] رئیس‌جمهور آمریکا به برلین و مسکو هم مسئله ایران در دستور مذاکرات است؛ در برلین به عنوان تعریف دولت مُدرن در عصر ما و در مسکو به عنوان ادعای کمک روسیه به تسلیحات هسته‌ای و موشکی ایران.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها