|

اولین جلسه دادگاه علیرضابیگی امروز ظهر برگزار می‌شود

احمد علیرضابیگی، نماینده افشاکننده خبر اعطای خودروهای شاسی‌بلند به مجلس، درباره آخرین وضعیت پرونده خود به «شرق» گفت که اولین جلسه دادگاه او امروز ظهر ساعت 12 در شعبه 57/10 برگزار می‌شود.

‌شرق: احمد علیرضابیگی، نماینده افشاکننده خبر اعطای خودروهای شاسی‌بلند به مجلس، درباره آخرین وضعیت پرونده خود به «شرق» گفت که اولین جلسه دادگاه او امروز ظهر ساعت 12 در شعبه 57/10 برگزار می‌شود.

به گفته او، عمده دلیل شکایت از این نماینده و حضورش در دادگاه، طرح این سؤال از هیئت‌رئیسه مجلس است که رابطه بین اعطای خودروهای شاسی‌بلند به برخی نمایندگان و پس‌گرفتن استیضاح وزیر صمت در نوبت اول استیضاح فاطمی‌امین چیست؟ سؤالی که در مصاحبه با «ایلنا» مطرح کرده است. بیگی معتقد است به‌عنوان نماینده مردم و در راستای وظایف نمایندگی این سؤال را از هیئت‌رئیسه مجلس مطرح کرده و اگر این دو موضوع با هم ارتباطی ندارند، می‌توانستند بگویند ربطی ندارد، نه اینکه اصل ماجرا را رها کنند و برای او به‌عنوان سؤال‌کننده این پرسش، پرونده قضائی تشکیل دهند و او را دادگاهی کنند.

بیگی همچنین توضیح داد: «در اصل اعطای خودرو به نمایندگان تردیدی نیست و موضوع از جوانب مختلف مورد تأیید قرار گرفته است. آنچه مطرح کرده‌ام این است که چه ارتباطی با استیضاح وزیر صمت در سال 1401 وجود داشته است که به‌عنوان نماینده مردم که اصل 84 قانون اساسی اجازه اظهار‌نظر در همه امور داخلی و خارجی کشور را اعطا کرده است، این حق را از من سلب کرده‌اند؟

این نماینده مجلس با اظهار تعجب از اینکه به جای برخورد با متخلفان و پاسخ‌گوکردن آنها، گفت او امروز در دادگاه حاضر می‌شود تا به اتهامش مبنی بر نشر اکاذیب و... به قاضی پاسخ‌گو باشد.

گفتنی است پیش از این علیرضابیگی در گفت‌وگویی با «شرق» خبر داد: «به شعبه 3 بازپرسی احضار شدم و همان جلسه اول از من تحقیق شد. مدارک و مستندات ارائه دادم. همان جلسه تفهیم اتهام شدم و در همان جلسه اول آخرین دفاعیات را از من گرفتند. در حالی که اگر کفایت تحقیقات باشد، آخرین دفاعیات را از متهم می‌گیرند». او همچنین تأکید کرد که همان روز قرار مجرمیت برایش صادر و نتیجه بازپرسی به دادستان اعلام شده بود و اکنون منتظر تشکیل جلسه دادگاه است.

از آنجایی که وفق قانون اساسی اصل بر علنی‌بودن برگزاری دادگاه‌هاست، شایسته بود درخصوص مسئله‌ای که حساسیت همه آحاد جامعه را برانگیخته است، دادگاه به صورت علنی و در منظر عام به منظور امکان قضاوت افکار عمومی انجام می‌شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها