|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| بیست‌ و دوم اردیبهشت

موسوی لاری، وزیر کشور استعفای اعتراضی نوشته‌است/ امسال خشکسالی وسیعی هند، پاکستان، افغانستان و ایران را با مشکل مواجه می‌کند

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی در روز بیست و دوم اردیبهشت به استعفای اعتراضی موسوی لاری، وزیر کشور به خاطر مناقشات انتخابات تهران اشاره کرده‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

موسوی لاری، وزیر کشور استعفای اعتراضی نوشته‌است/ امسال خشکسالی وسیعی هند، پاکستان، افغانستان و ایران را با مشکل مواجه می‌کند

تا ساعت یازده در خانه کار کردم؛ با اصلاح نهایی [کتاب‌ کارنامه و] خاطرات سال ۱۳۶۱. آب به استخر بستم. تا ساعت پنج بعد از ظهر در دفتر کوشک کار کردم. عصر در خانه ملاقاتی با آقای [علیرضا] شیخ عطار کردم؛ مسئول بازرسی انتخابات تهران از سوی شورای نگهبان است. اکثر صندوق‌ها را مخدوش می‌دانند. امروز در جلسه شورای نگهبان با حضور وزیر کشور گزارش داده؛ باعث خشم و اهانت [آقای عبدالواحد موسوی‌لاری] وزیر کشور شده و او هم اعتراضاً استعفا نوشته است.

مقداری وقت، صرف بررسی [کتاب] فرهنگ قرآن کردم. خوب است؛ جلد اول آن حرف (آ)، کار بزرگی است. به نظرم رسیده، باید به عربی هم ترجمه شود؛ خیلی آسان است، چون عمدتاً عربی است.

امروز ظهر با تولد یک دختر به نام «آسا» به معنای ایمان در هند، جمعیت هند از مرز یک میلیارد نفر گذشت. گفته شده که هند، روزانه حدود ۴۰ هزار نفر بر جمعیت‌اش افزوده می‌شود و اگر به همین وضع ادامه یابد، تا ۵۰ سال دیگر، جمعیت هند از چین جلو می‌زند. در این حال، امسال خشکسالی وسیعی، هند، پاکستان، افغانستان و ایران را در وضع مشکلی قرار داده که اگر این‌گونه پدیده‌ها تکرار شود، باید به فکر اقدامی جدی بود.

در سیرالئون، بحران عمیق‌تر شده و چهار نفر از صلح‌بانان سازمان ملل که گفته می‌شود گروگان شورشیان‌اند، فرار کرده‌ و اطلاعاتی داده‌اند. در سریلانکا هم بحران شدید شده و دولت وضع فوق‌العاده اعلان کرده است. چریک‌های تامیل می‌گویند، به یک کیلومتری جزیره جفا رسیده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها