|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| نوزدهم اردیبهشت

دو نفر دیگر از متهمان یهودی به جاسوسی اعتراف کردند/ دو بیانیه تند شورای نگهبان و وزارت کشور وضعیت را ملتهب کرده‌است

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی در روز نوزدهم اردیبهشت به برگزاری دادگاه چند یهودی متهم به جاسوسی، انتخابات تهران و حاشیه‌هایش و همچنین برخی دیدارهای سیاسی اشاره کرده‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

 دو نفر دیگر از متهمان یهودی به جاسوسی اعتراف کردند/ دو بیانیه تند شورای نگهبان و وزارت کشور وضعیت را ملتهب کرده‌است

در سودان، آقای عمر البشیر [رئیس‌جمهور]، آقای حسن الترابی [رئیس مجلس] را عزل کرده و کارها را راکد نموده و وضع را فوق‌العاده و ترابی هم قصد مقاومت را اعلان داشته است. در سیرالئون، حدود پانصد نفر از نیروهای بین‌المللی حافظ صلح، ارتباط‌شان با مرکزشان قطع شده و غربی‌ها می‌گویند که توسط شورشیان، گروگان گرفته شده‌اند. شورشیان منکرند و صحبت از اعزام نیروهای زیاد نظامی و عمدتاً انگلیسی است. ارتش ایرلند، اعلان کرده حاضر است سلاح خود را تحویل دهد.

در دادگاه متهمان ۱۳ جاسوس یهودی، دو نفر دیگر اعتراف به جاسوسی کرده‌اند که باعث شرمندگی بیشتر غربی‌ها و صهیونیست‌ها است. دو بیانیه تند از سوی دو جناح مقابل و دو بیانیه تند از سوی شورای نگهبان و وزارت کشور منتشر شده و وضع کشور را ملتهب کرده است و خارجی‌ها بر اختلافات دامن می‌زنند.

آقای [علی] عبداللهیان آمد و گفت که به عنوان معاون اول اتاق بازرگانی ایران انتخاب شده و از من حمایت خواست و تحلیلی دربارۀ شرایط کشور ارائه داد. آقای [احمد] زمانیان، نماینده سابق نهاوند آمد. ابراز نگرانی شدید از وضع کشور و ناراحتی از شکست در انتخابات نمود؛ به‌ کار قضائی خود برگشته است.

[آقای پرویز نیامنش] صاحب یک شرکت پرورش شترمرغ [شرکت محصص] آمد و گفت، وضع بهتری دارد و رو به رشد است. گفت، شرکت من در جلسه دامداران، در [ایام تبلیغات] انتخابات، به ضرر تمام شد و اثر منفی داشت. از من به خاطر بازدید از مزرعه و حمایت از طرح تشکر کردکه مؤثر واقع شده است.

عصر گروهی از مرکز تحقیقات قرآنی حوزه علمیه اصفهان آمدند. [آقای حسن مظاهری] فرزند آقای [حسین] مظاهری آن را اداره می‌کند. نمونه‌ای از تولیدات خود را آوردند؛ یک سی‌دی [نرم‌افزار] به نام «بصائر» از تفسیر تصویری قرآن.

شب با ائمه جمعه [موقت] تهران، آقایان [احمد] جنتی، [محمد] یزدی و [محمد] امامی کاشانی جلسه داشتیم؛ آقای [سیدحسن] طاهری‌خرم‌آبادی بیمار است و نبود. دربارۀ مسائل ائمه جمعه کشور و نماز جمعه تهران و توطئه‌هایی که برای تضعیف تریبون جمعه‌ها است صحبت شد. آقایان یزدی و جنتی هم بحثی دربارۀ انتخابات تهران داشتند. ساعت ۱۲ به خانه رسیدم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها